...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 14 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Jooble.org - pomożemy ci znaleźć godną pracę (domyślne wyszukiwanie: Game Developer)


Informacje || Pomoc || Zgło? nowe materiały
Strona >> Archiwum

Archiwum 2021: Czerwiec


24 czerwca 2021 - 16:13 (Rubin)

Powitał.
Nie ustajemy, pracujemy nadal i ciężko. Z tego wszystkiego jest teraz czasu żeby wieczorem posiedzieć i porozmawiać na #Czcie, ale spokojnie. Może się uda i coś z tego kiedyś powstanie.

Dla pasjonatów wlatuje dzisiaj kolejny poradnik z serii kursów do WRPGE, gdzie w krótkim poradniku pokaże wam jak stworzyć nowe zdarzenie na mapie.
Niby nic wielkiego, ale pamiętam kiedy to sam się uczyłem w RM i miałem kłopoty z podstawami. Więc i podstawowe zagadnienia warto poruszyć, bo nie jednemu początkującemu z pewnością się przydadzą.


(Kliknij) Kurs nr.17: Tworzenie Nowych Zdarzeń.





22 czerwca 2021 - 16:22 (Rubin)

Doberek.
Jak wiecie, ostatnio jest bardzo dużo różnych przecen i promocji na RPG Makery. Tym razem na steamie wpadła fajna okazja, a mianowicie. Można wytestować najnowszego RPG Makera MZ za darmo przez 6 dni.
Gdy przetestujecie programik i wam się spodoba. Możecie go zakupić w okazyjnej cenie: 209,99zł, bo obecnie, również trwa promocja i jest tańszy o 30%.

Oczywiście osoby, które nie są chętne wydawać pieniądze na programik, bo jego cena może przerastać możliwości finansowe. Zawsze możecie pobawić się naszym darmowym edytorem WRPGE (Wolf RPG Editor), który jest zupełnie za darmo i jest w języku Polskim.
Nie tak dawno Reptile, zaktualizował tłumaczenie do najnowszej wersji, więc warto się rozejrzeć i w tym silniku.


(kliknij) RPG Maker MZ | 6 dniowy darmowy dostęp
(kliknij) Wolf RPG Editor | wydanie 2, wer 2.264 - Darmowy po Polsku.



21 czerwca 2021 - 21:42 (Rubin)

Czy to smok?
Czy może gad?
A może jakiś goblin?
Nic z tych rzeczy...

Na Twierdzy panuje inwazja białego kota, który to zrobił grę o sobie i można nim poskakać na platformach, gdzie głównym zadaniem jest wykupienie białego mleczka ze sklepu, lub pomoc biało-szarego bohatera motylą nogą!

Właśnie na stronie wylądowała moja recenzja do gry platformowej Floppy Cat, której to zapowiedź nie tak dawno wylądowała na forum, a jeszcze szybciej stała się pełną wersją. Za te zamieszanie jest odpowiedzialny nie kto inny a EnterVPL, którego dobrze kojarzycie i tak, to on jest wielbicielem wszelkiej maści kotów i wydał kolejną grę, poświęconą ich tematyce.

Muszę przyznać, że dzięki tej grze, nabrałem znacznego doświadczenia w opanowywaniu swoich emocji, jak i ich wyrażaniu w bardzo kulturalny sposób =]. Ci którzy jeszcze nie grali, gorąco zachęcam do pobrania gierki i podzielenia się wrażeniami na forum, a osoby, które mają doświadczenia z tym tworem za sobą, aby wspomniały, w jakim czasie ukończyły wszystkie poziomy.

FLOPPY CAT

* * * RECENZJA // POBIERZ GRĘ * * *



19 czerwca 2021 - 12:17 (Rubin)

Doberek,
Za oknem skwar, pogoda dla jednych dopisuje i jest wspaniała na słoneczny wypad, a dla innych wręcz odwrotnie. PInroz, smok o czarnej skórze przyleciał na twierdzowy dziedziniec i zechciał podzielić się grą w którą niedawno pogrywał. Mowa tutaj o produkcji, wywodzącą się z gatunku RPG pt. Hekatomba: Rozdział I, autorstwa INRE.

Nie dajcie się zmylić tym ładnym i kolorowym efektom w grze, bo tutaj krew leje się strumieniami! W tym tytule będziecie mieli okazję, doświadczyć walki z Zombiakami. Które to, odbywają sie w czasie rzeczywistym, a same potyczki wymagają odrobinę wysiłku, by protagonista nie został zjedzony przez swoich wrogich towarzyszy =]

Zachęcam do zapoznania się z recenzją i podzielenia się na forum opinią, czy zgadzacie się ze zdaniem PInroza, na temat samej oceny tego tytułu. Czy produkcje byście komuś polecili, czy jednak tytuł domaga się szlifu. Ja na ten moment uciekam do swoich zajęć, a was zapraszam również na nasz #Chat, gdzie dzielimy się materiałami do gier i wspólnie udzielamy wsparcia programistycznego, gdy kogoś spotkają kłopoty w makerowaniu.
Yeah!

HEKATOMBA: ROZDZIAŁ I

* * * RECENZJA // POBIERZ GRĘ * * *



18 czerwca 2021 - 08:12 (Reptile)

Ave wszystkim,
Odnośnie poniższego newsa, długo nie trzeba było czekać. Kilka dni i już po zapowiedzi jak grzyby po deszczu, Floppy Cat doczekał się pełnej wersji. Enter zadbał o to, mry jego gra posiadała własny instalator. Jak to instalator, instaluje grę, potrzebne pliki, na życzenie użytkownika utworzy skrót w menu start jak i na pulpicie (przydatna opcja), oraz w ramach przypomnienia - gra nie wymaga programu (gry RPGMV w przeciwieństwie do starszych wersji, nie posiadają pakietów RTP, zatem gry można uruchomić bez programu). Już nawet znalazło się kilka osób chętnych na napisanie recenzji, ale... No ale o tym to innym razem, kiedy one już zostaną napisane.

Na chwilę obecną zapraszam na forum, gdzie po zalogowaniu będzie można pobrać Floppy Cat.









14 czerwca 2021 - 17:40 (Rubin)

Witam.
Dzisiaj będzie również news informacyjny, ale nie byle jaki, bo może się on spodobać zwłaszcza zapaleńcom, którzy wyczekują gier zręcznościowych.

Ostatnio na #czacie wspominałem, że ten rok jest dla naszej społeczności bardzo owocny jeśli chodzi o twórczość, bo nie oszukujmy się, ale już trochę gier zostało wydanych, a jeszcze więcej zapowiedzianych, które prawdopodobnie do końca 2021 powinny zostać skończone.

Nasz koci redaktor EnterVPL, pracuje obecnie nad platformówką w RPG MV, pt. FloppyCat. Rozgrywka polega na zbieraniu punktów, które w trakcie rozgrywki wymieniamy na bonusy, a po wykupie ich wszystkich, można przejść do kolejnej areny. Jednak to wszystko nie wygląda tak kolorowo jak się może wydawać. Na arenie można spotkać wszelkiego rodzaju przeszkody, jak: kolce, murki, przepaście, kamienie, i wiele wiele więcej, które po kontakcie z nami, zabierają ogromne ilości punktów.

Tytuł ogólnie ma swój charakter, klimat i (nie wiem jak inni), ale ja testując tę grę bardzo mocno się wciągam za każdym razem i moje testy, które mają trwać do 10 minut, by przetestować mechanikę dla Entera, wydłużają się do 30 minut, albo i lepiej =].
Gorąco zachęcam was do wypowiedzenia się na forum, co sądzicie o grze, oraz, zawsze może zaproponować swoje sugestie, co byście do takiej gry dodali, gdybyście osobiście odpowiadali za jej produkcję.
Tymczasem ja wracam do swoich zajęć, a za EnteraVPL i jego proces twórczy mocno trzymam kciuki, bo przyznam szczerze, że jest na co czekać.
Yeah!








13 czerwca 2021 - 11:30 (Rubin)

Dobry.
Mój dobry przyjaciel Rekkimaru z którym znam się już parę ładnych wiosen. Postanowił powrócić do swojego starego projektu Under i ruszyć z nim poza granice naszego kraju.

Gra wylądowała już na itch.io i została w pełni przetłumaczona, do języka angielskiego! Wstępnie, trwają nadal testy, więc zachęcam do zagrania w tytuł i o udzielenie odpowiedzi zwrotnych gdyby były jakieś niedociągnięcia, a Rekkimaru mógł je szybko wyłapać i naprawić.

Miejmy nadzieje, że na samym tłumaczeniu nie poprzestanie i w przyszłości, może pojawi się pełna wersja gry! Przypominam, że produkcja została bardzo pozytywnie odebrana przez społeczność i jest jedną z najlepszych demówek na scenie. Gdyby ktoś chciał zagrać w PL wersję, również jest ona dostępna do pobrania na twierdzy.



11 czerwca 2021 - 21:30 (Rubin)

Wieczór.
Trochę pracy, trochę lenia, trochę pasji.
Otrzymałem dzisiaj wiadomość na swoją skrzynkę, w którą szczerze mówiąc odrobine nie dowierzałem. Odpalam załącznik, czytam tekst, jadę do góry, czytam ponownie, w dół do podsumowania i myślę sobie. 'Kurde, czy serio znalazł się śmiałek, który podjąłby się napisania teksu do tego makerowego konia?'
Jak się okazuje, - tak. To on sieje postrach wśród twórców i gier, które włącza. Jego opinie często, pełne agresji i niezrozumienia, ale zarazem trafne w punkt i dobitnie szczere.

AKSER, bo o nim mowa. Postanowił napisać recenzję do znanej nam wszystkim gry pt. Pogromca II: Złodziej Kamienia, której autora raczej przedstawiać nie muszę. Tekst jest chyba najpotężniejszym jeśli chodzi o dotychczasowe recenzje w historii polskiej sceny makerowej, więc tym bardziej zachęcam was do przeczytania go, (chodź jest to wersja mocno okrojona i delikatniejsza, bo pierwowzór, był ostrzejszy =])

Czy gra sprostała Aksera oczekiwaniom, czy może autor tytułu właśnie został spisany na straty i stał się czarnym paskiem? Aby się tego dowiedzieć, zaklikajcie w recke i zapoznajcie się z treścią. Uprzedzam jednak, że troch tego czytania będzie.

POGROMCA II: ZŁODZIEJ KAMIENIA

* * * RECENZJA // POBIERZ GRĘ * * *



9 czerwca 2021 - 10:29 (Reptile)

Ohayoo,
Ze względu na wczorajszą wiadomość dot. nowego wydania WRPGE, wypada poprawić, a raczej zaktualizować zdarzeniówkę na temat znaków diakrytycznych. Oczywiście został dopisany sposób osiągnięcia polskich znaków przy pomocy najnowszej wersji, ale jeżeli ktoś chce, PL znaki może uzyskać innymi sposobami jak to w poradzie zostało zaproponowane. Wykonanie zdarzeniówki dla nowej wersji jest zbędne. Program WRPGE 2.264 domyślnie używa tej metody na uzyskanie polskich znaków diakrytycznych d(((_^)

Więcej informacji znajdziecie w poradzie.
Jya!



8 czerwca 2021 - 11:10 (Reptile)

Ohayoo,
Rok temu zawitało u nas pierwsze wydanie programu Wolf RPG Editor. Najwyższa pora na jakieś aktualizacje. Właśnie do działu z programami wrzucam Wolf RPG Editor wydanie 2. Nadal to nie jest to wydanie co chciałem dla was przygotować, ale należy to uznać za dość ważną aktualizację.
  • Wersja programu 2.264
    Poprzednia była 2.24, na bazie angielskiej wersji. Tym razem program powstał na bazie japońskiej.

  • Wprowadzono kodowanie dla Europy zachodniej (od 2.255)
    Dzięki temu można w programie podczas gry używać znaków diakrytycznych (nadal wymagana jest specjalna czcionka do tego, ale wgrałem ją razem z programem)

  • Dodano możliwość odtwarzania filmów (AVI,MPG,OGV,MP4)
    Teraz przy pomocy polecenia Pokaż obrazek, można także wyświetlić plik wideo.

  • Poprawiono szyfrowanie plików,
    Program będzie mógł łatwiej i szybciej odczytywać pliki.

  • Szereg błędów zostało naprawionych
    Błędy odnośnie działania programu (ponoć były przypadki, że się zawieszał na Vista/7 - zostało to naprawione. Podobnie jak działanie niektórych poleceń.

Jeszcze kilka innych rzeczy zostało poprawionych, jednak to by były te najważniejsze rzeczy. Jak dla mnie, czcionka PL najważniejsza. W normalny sposób można wprowadzać nasze znaki... Za wyjątkiem litery Ź, tutaj mi się jej nie udało wprowadzić jakoś. Podczas tworzenia nowego fontu za pewne problem uda mi się rozwiązać (kwestia znalezienia odpowiedniego miejsca), na chwilę obecną Ź wprowadziłem jako znak euro (alt+u). Problem tyczy się jedynie dużego Ź, cała reszta działa rewelacyjnie, zainteresowanych zapraszam do pobrania (((_^)

WOLF RPG EDITOR
wydanie 2, wer 2.264 2021/04/20
Przejdź do Downloadu...>>



7 czerwca 2021 - 22:20 (Rubin)

Wieczór.
Bardzo ważna informacja, z którą nie warto czekać na kolejny dzień. Mianowicie, mamy kolejne wyprzedaże RPG Makerów, które można złapać w okazyjnych cenach.


Co prawda nie są to jedyne okazje cenowe. Z całą pewnością w ciągu roku jeszcze kilka ich wpadnie, jednak nie ma co zwlekać. Ceny są bardzo okazyjne, więc warto zainwestować odrobine grosza, a potem, cieszyć się swoim wymarzonym projektem w RPG Makerze.


7 czerwca 2021 - 11:45 (Rubin)

Dobry.
Pamiętam, że w RPG Makerze od zawsze brakowało mi narzędzia, które pozwoliłoby wygenerować mapę, plus, która samodzielnie uzupełni się w elementach z pozostałych warstw. Nie wiem jak inni, ale rysowanie mapki to dla mnie mało lubiany proces, ale wielu makerowców powtarza, że akurat dla nich, jest ulubionym momentem w etapie twórczym gry.

Jak wiecie w RPG Makerze, a zwłaszcza w tych starszych wersjach (95/2k/XP/VX), których większość z nas używa nie ma generatora map i tutaj mam dla was odkrycie. Bo w WRPGE, mamy generator map!
Właśnie dzisiaj, ląduje krótki kursik, o tym narzędziu z edytora, którego ja używałem nie raz. Zachęcam do zapoznania się z kursem i może pochwalicie się swoimi wygenerowanymi mapkami na #Czacie, co ten program wam wytworzył za cuda na kiju? =].
Yeah!


(Kliknij) Kurs nr.16: Generator Map.





5 czerwca 2021 - 15:50 (Rubin)

Witam.
Weekend czas zacząć. HGS coś się nie odzywa, Enter doszlifowuje swoją nową grę, którą pokazywał nam wczoraj na #czacie, McLaren jak zwykle w swoim świecie, a Zombik, niespodziewanie opublikował swoją kolejną produkcję w pełnej wersji na forum pt. Grind Quest!

Gierka gatunkowo jak określa sam autor, jest Dungeon Crawler, a dokładniej, polega na tym, by odnaleźć przejścia na bagienno-skamieniałych mapkach, a przy tym ubijać masę potworów, które atakują bohatera. Jednak spokojnie, protagonista nie będzie osamotniony, bo co jakiś czas, z pomocą przyleci wierny kamrat, a w zasadzie kilku, którzy nie zawahają się użyć swoich zdolności bitewnych, czy oręża trzymanego w pochwie.

Zbadajcie tę gierkę i podzielcie się wrażeniami w wątku na forum, a ja uciekam szykować coś co niebawem pojawi się na Twierdzy.
Bye!







3 czerwca 2021 - 08:20 (Rubin)

Dzień Dobry.
W ostatnich dniach przesiadywaliśmy sobie i przeglądaliśmy gry naszych zagranicznych kolegów makerowców. Chcieliśmy zobaczyć jak u nich wyglądają produkcje, czy coś się znajdzie ciekawego, jaki jest ich poziom programowania. I muszę przyznać że nie jest tak źle, Ba, nawet nie mają czego się powstydzić! Gry naszych sąsiadów, wręcz zachwycają i nasz #Czat, aż pękał w szwach kiedy to przesyłaliśmy sobie linki do nich, a każda to nowa znaleziona produkcja, jeszcze bardziej zwalała z nóg.

PInroz, z tego zachwytu postanowił napisać recenzję do jednej z tych gierek, która bardzo mu się spodobała i tak, już teraz możecie przeczytać recenzję do karcianki, Ragarokk - Bestiarium, zrobionej w dwóch językach: angielskim i niemieckim.
Gierka została wykonana w RMVXAce, jest oprawiona w pełni grafikami, które przygotował autor, a od strony technicznej, również nie zawodzi, bo na usterkę żadną w trakcie gry, nie natrafiliśmy.

Zachęcam do przeczytania recenzji, przygotowaną przez naszego czarnego smoka, a potem do zaklikania w download i pobrania gierki na dysk. UWAGA, rozmiar pliku jest dość wielki, bo wynosi aż 243 MB, więc pilnujcię proszę, żeby przy pobieraniu, nie spaliły wam się dyski =].
Yeah!

RAGAROKK - BESTIARIUM

* * * RECENZJA // POBIERZ GRĘ * * *



1 czerwca 2021 - 20:40 (Rubin)

Witam.
Kolejny miesiąc już za nami, stary maj poleciał do archiwum a my już prawie jesteśmy w połowie 2021 roku. Ahh... jak ten czas szybko leci.

Data 1 czerwca, to dla nas szczególny dzień, jeśli chodzi o wydarzenia związane z rozwojem naszej strony. Ponieważ to własnie dziś, obchodzimy pierwszą rocznicę powstania naszego forum!. Które równo rok temu, dla was otworzyliśmy.

Tak, tak, dobrze widzicie, to już minął rok.
Od tamtego czasu zgromadziliśmy na forum: 217 użytkowników, powstało 515 tematów, napisaliśmy aż 2761 postów, a forum, zostało wyświetlone, łącznie 100266 razy!

Ostatni rekord aktywnych użytkowników w tym samym czasie, padł nie tak dawno, bo 24 maja 2021, o godzinie 21:10, gdzie przybyło do nas: (39) zarejestrowanych użytkowników, oraz gości.

Najbardziej obleganym działem na forum, to oczywiście Projekty, w których są publikowane pełne wersje gier, dema, oraz zapowiedzi. W widełkch, zdecydowanie faworytem jest nie kto inny, a zapowiedź Wiedźmina KRES CECHU, który od dłuższego czasu, zajmuje pierwsze miejsce co do popularności i zainteresowania polskiej społeczności makerowej.

Wątkiem, który wzbudził największe emocje na forum, to oczywiście nasz konkurs świąteczny 2020. Ponieważ, to w nim ilość odpowiedzi (nie uwzględniając Projektów), była najwyższa i zainteresowanie tematem na forum jak i równiesz na czacie, było przeogromne!
~ Chyba pora pomyśleć o kolejnym konkursie =].


Serdecznie dziękujemy wam moi drodzy za waszą aktywność i za wasze zaangażowanie. Publikujmy gry, dzielmy się zasobami, pomagajmy sobie jak tylko możemy i róbmy to z pasją. Poczynimy wszelkich starań aby to nasze małe Polskie miejsce makerowe, było przyjazne dla każdego makerowca, by nowe osoby przybywały i dzieliły się swoimi projektami, a przy pomocy bardziej doświadczonych kolegów z obsługi programu, robili porządne gierki przy których będziemy wspólnie siadać i gierzyć wieczorami jak to często robimy na naszym #Czacie.

My się nie zatrzymujemy, pracujemy dalej przy stronie i będziemy brnąć do przodu z każdym dniem, by była ona jeszcze i jeszcze bardziej doskonała =] Komentujcie nadal tematy na forum, publikujcie swoje projekty, pokazujcie co tam robicie i bądźcie aktywni. To pomoże utrzymywać zainteresowanie Makerem i przyciągnąć, oraz zatrzymać nowych użytkowników, a nam, da mocnego kopniaka do pracy.
Yeah!