Aktualności

 
 
 
Niedokończone (część druga)
(ravenone)

Dziwią was tematy z projektami, które mają już kilka/kilkanaście stron postów, mnóstwo screenów i informacji, a nagle się urywają? Albo fakt, że w Encyklopedii RMXP widnieją screeny z przykładowych gier, ale żadna z nich nie została ukończona? Dziś prezentujemy kolejne projekty, które nie zamieniły się w pełne wersje. Obecność niektórych z nich na tej liście z pewnością może was zdziwić. Ale w tym przypadku wzięliśmy pod uwagę pierwsze wzmianki na temat owych projektów, i tak oto niektóre tytuły są już tworzone od 3 lat, a wciąż nie ma ich grywalnych wersji.

Aatalay (Thieffer)


Jedno z trzech dem z GFów 2009, które nie doczeka się zakończenia. A szkoda, bo opowieść o krainie szczęścia zapowiadała się świetnie. Autorskie przeróbki grafik, ciekawy system walki i skrypty miały być dopełnieniem udanego projektu. Niestety wkrótce po GFach Thieffer zawiesił swój projekt.

Assassin (Adamant)


Jeden z pierwszych projektów autora miał być okraszony licznymi dodatkami typu: otwieranie zamków, rozbrajanie pułapek, ulepszanie zbroi czy broni. Ponadto w grze miał znajdować się system reputacji, sławy a nawet wyglądu. Zapowiedź fabuły została napisana w pierwszej osobie, co niewątpliwie nadało Assassinowi charakteru. Oprócz tego, jak to w przypadku Adamanta bywa, właściwie dobrana grafika miała działać na korzyść projektu.

Bestia (Nightcrawler)


Administrator rmxp.pl przygotował całą masę zawodów do gry, m.in. kucharz, grabarz czy zbrojmistrz, liczne bronie, umiejętności główne i poboczne. Do tego dochodziła obiecująca fabuła i przyzwoite mapy. Z możliwości stworzenia dużego rpga niestety pozostały tylko wspomnienia.

Darnog: Początek (HellKiller)


Potężny rpg szykowany przez Hellkillera zapowiadał się świetnie, a długością gry miał nawet przewyższać Parallel Worlds. Autorskie skrypty, ciekawa fabuła i przyzwoity mapping miały pomóc autorowi w odniesieniu sukcesu. Ostatnie newsy na temat projektu pojawiły się wiele miesięcy temu, a sam autor deklarował w zeszłym roku, że jeszcze w 2010 ujrzymy już pełną wersję.

Delusion (GameBoy)


Horror GameBoya ponoć cały czas brnie do przodu. Umieściliśmy go na tej liście głównie z powodu długości prac - pierwsze informacje na temat projektu pojawiły się jeszcze w 2008 roku. Obyśmy nie musieli czekać na premierę gry kolejnych trzech lat.

Emdrasil (Adamant)


Rozbudowana fabuła i system rozwoju postaci, wysokiej jakości grafiki i animacje, potężny system walki, ogromny świat utrzymany w klimacie średniowiecza - brzmi zachęcająco? Nic dziwnego, że projekt Adamanta był dość długi czas na topie. Jak to zwykle bywa, mogliśmy nacieszyć nasze oko ładnymi screenami i na tym zakończyć. Dla mnie to projekt, który miał największy potencjał. Wielka szkoda, że nie zobaczyliśmy jak wyglądał od środka.

Life of Gangster (Thieffer, Drako)


Wśród licznych projektów rpg-fantasy czasem trafia się coś o zupełnie innym stylu. Życie gangstera w wykonaniu Thieffera dzieje się w czasach teraźniejszych i opowiada o Karlu, który pragnie pomścić śmierć żony. Projekt miał zawierać oryginalne grafiki, ABS i liczne zadania poboczne. Miał, bo ostatnie newsy zapowiedzi na rmxp.pl urywają się w lipcu 2007 roku.

Piraci: Legenda Mórz (SzalonyIvan)


Pierwszy projekt SzalonegoIvana odstawał od reszty xpkowych produkcji środowiskiem, w którym mieliśmy grać. Mianowicie, wydarzenia zaczynają się w roku 1680 polowaniem na piratów. Morski klimat, piraci w roli głównej, muzyka z Piratów z Karaibów - tego jeszcze nie było... i nie będzie. SI zakończył pracę nad owym projektem i "przesiadł się" na Deseo;Sangre.

Pragnienie Krwi (Ekhart)


Opowieść o człowieku, który został ugryziony przez wampira zapowiadała się ciekawie. W zeszłym roku roku mieliśmy okazję zagrać w półgodzinne demo. Gra miała się ukazać na początku tego roku, jednak od długiego czasu nie mamy żadnych informacji od autora na temat projektu. Poza tym, podobnie jak w przypadku Delusion, czas prac niemiłosiernie się przeciąga (od 2008 roku).

Prototop 3 (Dante)


Dante zasłynął na scenie jako twórca oryginalnej serii Prototop. To prosta platformówka z autorskimi grafikami. Druga część wyszła zaraz po pierwszej i była od niej sporo lepsza. Dlatego liczyliśmy na kolejny progres i szybką premierę Trójki. Jednak od ponad roku Dante zwolnił z pracami i poza sporadycznymi screenami, o przyszłej grze nie wiemy nic więcej.

Soulcage (arev)


Klon Diablo zrobiony w rpg makerze. Niemożliwe? A jednak. Krótkie demo Soulcage pokazało nieprzeciętne umiejętności graficzno-skryptowe areva, a skrypt obsługi myszy i walka z potworami w lochach dały nam sporo frajdy. Wielka szkoda, że autor nie zdecydował się dokończyć projektu.

Tabula Rasa (Nightcrawler)


Nightcrawler zaskoczył wszystkich miłośników rmxp doborem grafik do swojego projektu. Ripy z wcześniejszych wersji makera wyglądały świetnie, a solidnie zrobiona zapowiedź zaprezentowana na GFach 2009 pozwalała mieć nadzieję, że będzie to gra wyjątkowa. Ponoć autor dalej pracuje nad TR, ale to czy zobaczymy finalną wersję powoli staje się wątpliwe.

Tower Of Grom (Megatron)


Projekt MegagronXa często przechodził drastyczne zmiany, by wreszcie przybrać szatę graficzną, jak na screenie poniżej. Do tego dochodziły zaawansowane animacje bohatera czy nawet poruszanie się liści na drzewach. Ostatecznie Tower Of Grom miał być nawet robiony na PS3, a nie rpg makera. Ale to kolejna pozycja, z której nie wyszło chociażby małe demo.

The Gnomes (Raiden)


Orginalna produkcja Raidena miała opowiadać o małym skrzacie (do wyboru 1 z 3 postaci), który musi przejść przez szeregi orków do czarnoksiężnika. Zabawna grafika i luźny klimat sprawiły, że temat z projektem cieszył się dużym zainteresowaniem. Jednak z upływem kolejnych miesięcy autor przyznawał się do coraz rzadszych posiedzeń nad grą, a ostatecznie zawiesił projekt.

The Painter (Chip)


Platformówka Chipa świetnie prezentowała się na screenach. Dokładne ripy grafik i wesoły ludek przemierzający kolejne poziomy. Jak wyglądał gameplay niestety nie było nam dane ujrzeć. Po długim okresie oczekiwania na demo autor zniknął ze sceny, a wraz z nim The Painter.

The Thing (Rezydent)


Rezydent, współtwórca Exogenesis, dał się poznać na scenie jako dobry grafik. The Thing miał czerpać z gry roku 2009 to co najlepsze. Świetne grafiki przedmiotów, gra świateł i cieni i mroźny klimat miały uczynić TT wyjątkowym. Jak w większości przypadków, skończyło się na screenach.