Analizy
Premiery 2010 (część druga)
- najbardziej oczekiwane gry roku spod RPG Makera XP
W drugiej części naszej analizy postanowiliśmy sprawdzić, czy nasz ranking zgadza się z waszymi oczekiwaniami. Pytamy też poszczególnych twórców o szanse wyjścia ich projektu w tym roku.
Każdemu z nich zadaliśmy trzy, zamieszczone poniżej, pytania. Dziś odpowiadają: Ekhart, erienus, Thieffer, Chip,
HellKiller oraz Noruj.
W nastęnym numerze postaramy się dowiedzieć, jak przebiegaj prace w kolejnych produkcjach, zrobimy też ostateczne podsumowanie.
TOP 10 projektów według forumowiczów
1. Parallel Words 2 - TiTek
2. The Werewolf - Dan
3. The Inscriptions - DragonWings
4. Shtamp - Noruj
5. Wrota Arkany 2 - ravenone
6. Resident Evil - Squall112
7. The Story Of Tavalar - Dark Cloud
8. The Thing - Rezydent
9. Darnog: Początek - HellKiller
10. Aatalay - Thieffer
- The Painter - Chip
- Zagubiony Świat - Przemek1402
Pytania do twórców
1. Jak dużo czasu poświęcasz na robienie gry?
2. Na jakim etapie jest twój projekt? (statystyki: ilość map, umiejętności, broni itp., czas gry)
3. Kiedy planujesz ukończyć grę/wydać wersję demo?
Ekhart (Pragnienie Krwi)
1. W tej chwili prawie wcale (matura za 8 tygodni), ale zazwyczaj poświęcam około godziny dziennie (z przerwami gdy nie mam w ogóle motywacji do pracy).
2. Od dema nie za dużo się zmieniło, ale na dzień dzisiejszy statystyki mniej więcej takie:
-Ilość map: 84
-Umiejętności: 12 (ogólnie w PK będzie niewiele umiejętności, więc liczba nie wzrośnie za dużo. Jedynie dla wrogów)
-Broń: 16
-Pancerze: 9
-Czas Gry: Na dzień dzisiejszy wliczając wszystkie zadania poboczne przejście zajmuje mi około godziny i dziesięciu minut. Aczkolwiek wiem gdzie muszę iść i co zrobić, więc oszczędzam tak czas.
3. Ciężko określić, bo wszystko zależy jak dobrze mi się będzie robiło (i jak dobrze się zmotywuję do pracy). Mam nadzieję, że do lipca uda mi się zrobić drugie demo. Daty premiery pełnej wersji kompletnie nie mogę określić, ale mam nadzieję, że na początku przyszłego
roku już będę szlifował ostatnie fragmenty;).
erienus (Black Knight)
1. Obecnie poświęcam mało czasu z dwóch powodów. Pierwszy to posiadanie twierdzówki, ponieważ trial się skończył, a drugi to mało tilesetów do robienia gry, która jest tworzona w izometrycznym stylu.
2. Projekt jest na bardzo wczesnym etapie. Ma zaledwie kilka map, umiejętności wcale nie dodawałem, broni również. To również ze względu na mało tilesetów do gry.
3. Ukończenie mojej gry to daleka, bardzo daleka przyszłość. Mam jednak nadzieję, że szybko ją skończę.
Thieffer (Aatalay)
1. Będę szczery. Po wydaniu wersji demonstracyjnej Aatalay w grudniu
ubiegłego roku, odstawiłem na bok RM-owanie na jakiś czas. Chciałem sobie
zrobić przerwę mniej-więcej dwutygodniową i z nową energią i zapałem
wrócić do projektu. Los chciał, że zaciekawiłem się omawianym wcześniej na
rmxp.pl programowaniem gier w Ruby z użyciem silnika 'Gosu'. Tak mnie to
pochłonęło, że "siedzę" w tym nadal, nic nie robiąc przy Aatalay.
2. Około rok temu wpadłem na pomysł stworzenia gry w RM. Przez ponad
pół roku, w wolnym czasie pracowałem nad systemem gry (menu, system walki,
również grafika i muzyka). Na samo stworzenie dema (zdarzenia, dialogi)
przeznaczyłem ponad miesiąc. Niestety, właśnie praca nad głównym ciągiem
zdarzeń idzie mi dużo gorzej i wolniej niż pisanie skryptów do systemu gry,
dlatego też od czasu wydania dema postęp jest praktycznie zerowy. W chwili
pisania tego tekstu nie mam dostępu do danych projektu, więc nie jestem w
stanie podać dokładnych statystyk dotyczących Aatalay. Powiem tylko, że
jest ich o kilka więcej niż w demie.
3. Nie planuję wydawać kolejnej wersji demo. Tak naprawdę, nie wiem kiedy
powrócę znów do RMa. Na pewno premiera Aatalay nie nastąpi w tym roku.
Przepraszam wszystkich, którzy czekali na ten projekt, ale przychodzi taki
moment dla twórcy, że nagle zainteresuje się czymś innym i na jakiś czas
"odpoczywa" od RPG Makera. Ja nie marnuję tego czasu i nadal zajmuję się
tworzeniem gier, tyle że w sposób, który mi sprawią prawdziwą frajdę -
pisanie gry "od zera". Jednak obiecuję, że Aatalay ujrzy światło dzienne.
Nie po to pracowałem prawie 3/4 roku nad grą, żeby wyrzucać ją potem do
kosza.
Chip (The Painter)
1. Czasami tracąc poczucie czasu nawet do 8-10 godzin.
2. Painter? Około 100 map czyli jakieś hmm (10 rund).. Ta gra jest
platformówką więc dodam, że czas to ok 30min jak na demo.
3. Ukończyć grę? Powinna pojawić się już w tym roku. Wersję demo wydam
jeżeli zredukuję liczbę błędów w skrypcie.
HellKiller (Darnog: Początek)
1. Ostatnim czasem bardzo mało, bo nie mam weny twórczej. Kiedyś
dochodziło nawet do 6 godzin przez tydzień kiedy zmieniałem wszystkie mapy
2. Statystyki:
- 260 map
- 3000 plików w grze
- 230 broni
- 200 zbrój
- czas gry: 14 h
3. Demo prawdopodobnie nie wydam, bo jak jedna osoba powiedziała "demo
zostaw grom ,które nie wychodzą", pełna mam nadzieję że po wakacjach.
Noruj (Shtamp)
1. W tygodniu szkolnym staram się robić chociaż godzinę dziennie, ale czasem nie ma takiej możliwości. Oczywiście zdarza się też, że mogę poświęcić więcej czasu.
Na weekend staram się przeznaczyć więcej czasu. Myślę, że tygodniowo przeznaczam około 7-8 godzin.
2. Niestety nie znam dokładnych statystyk. Niektórze rzeczy są np. w połowie zrobione, a niektóre mają tylko nazwe. Map jest 110.
3. Najpóźniej w połowie kwietnia.