Analizy

 
 
 
Powody porzucania projektów
(Czeliosss)

W tym artykule przedstawię niektóre powody, które uniemożliwiają ukończenie wielu projektów. Dodatkowo napisze jak ich unikać.

1. Brak weny – gdy wymyślimy kilkanaście pomysłów i nie będziemy wiedzieli co dodać do gry mówimy, że nie mamy weny.
2. Brak umiejętności – chcemy dodać fajny i dopracowany system, ale gdy dochodzi to robienia, nie wiemy która komenda co robi.
3. Zbyt wysoki cel – Na początku spotkania z Makerem mamy super, pomysł na dużą, epicki grę, zrobimy kilka mapek, postaci i kończymy na tym swoją pracę.
4. Brak materiałów – Wymyślimy fajną misję z fajnymi postaciami, zaczynamy szukać materiałów, ale kilku grafik czy animacji nie możemy znaleźć  i ostatecznie porzucamy pomysł lub cały projekt.
5. Problemy skrypterskie – Wklejamy wiele skryptów, od CBS’ós aż po CMS’y, testujemy jak to wygląda, patrzymy i wywala nam błąd. Próbujemy zlokalizować problem i wyrzucamy z projektu jeden skrypt, potem kolejny i następny, aż zakończy się na tym, że nie będziemy mieli żadnego.
6. Usunięcie z dysku – Gdy jesteśmy bliscy pełnej wersji przez przypadek usuwa się cały folder. Zasmuceni tym faktem porzucamy grę, ponieważ nie chce nam się robić od początku.
7. Nie przyjmowanie krytyki – Gdy wstawimy swój projekt, jesteśmy przekonani, że każdy będzie mówił, że to jest najlepsza gra, jaką widzieli. Gdy będą nas krytykować, z każdą wiadomością zniechęcimy się do robienia.
8. Znudzenie – gdy siedzimy przed projektem całe dnie, to po jakimś czasie stracimy zainteresowaniem programem.
9. Brak motywacji – gdy nasz projekt ujdzie ocenie, ale nikt nas nie będzie motywował do dalszego tworzenia, stracimy swój zapał.

Jak ich uniknąć:
1. Aby mieć wiele pomysłów należy grać w wiele gier i czytać książki o tematyce fantastycznej. Mogę doradzić kolekcję książek Warhammera.
2. Zanim zaczniemy robić projekt powinniśmy poćwiczyć, zapoznać się z każda komendą zdarzeniową. Gdy opanujemy program możemy tworzyć grę.
3. Powinniśmy mierzyć na poziomie swoich umiejętności. Zróbmy to, co umiemy i w czym jesteśmy nieźli. Nie powinniśmy mierzyć wyżej, bo skończy się to przeszkodą nie do przejścia i porzuceniem projektu.
4. Gdy wymyślimy zarys misji lub gry, powinniśmy przygotować zestawy grafik, które będą spełniać nasze oczekiwania. Natomiast gdy nie znajdziemy danej grafiki, piszemy temat na forum z prośbą o pomoc, albo próbujemy przerobić jakąś grafikę z RTP.
5. Skrypty powinniśmy wklejać po kolei i sprawdzać czy nie pokazuje błędu, gdy po dodaniu pewnego skryptu pokaże się owy błąd, wiemy który skrypt koliduje z pozostałymi. Powinniśmy sprawdzać czy kilka skryptów nie nadpisuje tej samej klasy [Scene]. Gdy znajdziemy ten element powinniśmy spróbować naprawić błąd. Gdy nam się nie uda prosimy pomoc forumowych skrypterów.
6. Aby nie stracić całej gry, powinniśmy robić kilka kopii zapasowych np.: na dysku zewnętrznym (pendrive), serwerze lub wysłać do kumpla, który nie będzie rozprzestrzeniał projektu.
7. Krytykę powinniśmy przyjmować bez urazy i kierować się według niej, żeby móc dobrze poprawić dany element gry.
8. Żeby nie znudziła nam się gra powinniśmy ustalić sobie dzienny czas na poświęcanie się makerowi. Dzięki temu będziemy mogli zrobić dużo więcej rzeczy i jeszcze na tym zyskamy.
9. Jak potrzebujemy motywacji, aby coś zrobić,  powinniśmy mieć dobrego przyjaciela, którego najpierw wciągniemy w nasz projekt. Następnie prosimy go o podpowiedz, co dodać, co poprawić. Poza tym w chwilach zwątpienia przyjaciel nas wesprze.