...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 39 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Pokemon Wersja Utopijna

Autor: Shadi

RPG Maker: XP
Wersja: Pełna
Gatunek: JRPG
Język: Polski
Rozmiar: 89 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
Nie wymaga programu

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Świat pokemonów, kto o nim nie słyszał? Raj dla rodziców. Dziecku ledwo stuknie 10 lat, dostaje swojego chomika czy szczura i wyruszaj w świat, by zdobyć tytuł mistrza. Gier pokemon jest od zatrzęsienia i w głównej mierze ukazywały się na przenośne konsole Nintendo. Fani jak i antyfani(hejterzy?) tworzyli własne projekty o pokemonach przy pomocy różnych narzędzi. Pełno mini gier flashowych, ale też dość dużo gier ukazało się właśnie w RPG MAKER. Pokemon Essential czy Pokemon The Evil inside, to jedne z licznych tytułów które można przytoczyć. Natomiast dzisiaj przed wami od Shadiego Pokemony wersja Utopijna!

Każda opowieść o pokemonach jest nieco zbliżona do siebie, tak samo jest i z tą wersją. Główna bohater(bohaterka) obiera sobie za cel - zostanie najlepszym trenerem pokemon. Jednak to nie jest jedyny cel. Na drodze należy odnaleźć także swojego ojca, który zaginął w poszukiwaniach. Arceus popadł w samounicestwienie co wywołało furie ze stron legendarnych stworzeń. Do tego jeszcze dochodzi Team Skyar, grupa osób co chce opanować świat (mają swoje idee i ku temu powody). Bohater(bohaterka) aby osiągnąć swój zamierzony cel, musi wybrać jedną ze stron (albo dołączyć do grupy Skyar, albo ją zwalczać). To wszystko w sumie zależy od samego gracza jak sprawa się potoczy.

Zaskakujące jest jak autor dzięki odpowiednim zasobom był w stanie odzwierciedlić klimat Pokemonów. Wszystko zostało wykonane tutaj schludnie - mapy nie posiadają jakiegoś nadmiaru elementów, gracz raczej nie błąka się po mapie nie wiedząc gdzie ma się udać. Stylowo muszę przyznać, rewelacja, gdyż wszystko do siebie pasuje.

Widać wkład i pracę autora, tak by projekt przypominał te gry z serii pokemon na przenośne konsole. Fabuła, wydarzenia, scenariusz, różnego rodzaju systemy, które działają na podobnych zasadach co w oryginale. Wyświetlenie mapy ukazującej położenie bohatera, poke center, komputery trzymające złapane pokemony, rowerek, który zdecydowanie przyśpiesza podróżowanie. Przeogromna masa fajerwerków. Osobiście przypadł mi do gustu taki mały szczegół - pokemony chodzą za bohaterem, oraz walka, gdzie gracz posiada możliwość atakowaniem czterema pokemonami na raz.

Jednak wspaniale nie jest. Pokemon wer utopijna posiada też wiele, błędów. Chociaż może bardziej pasuje tu powiedzieć jakiś dziwacznych niedociągnięć, które notorycznie oszpecają klimat tej gry. Kilka przykładów, proszę bardzo:
  • fajerwerki systemy;
    Tutaj mam na myśli te całe pokedexy, pokegeary, pokedev, pokebox, pokemapy, walkę, menu itp. To do końca nie działa poprawnie, absolutnie nie intuicyjne, nie za wygodne. Rozumiem, fajny bajer, ale obsługa tych rzeczy do najwygodniejszych się nie zalicza.

  • system dnia i nocy/barwy ekranu
    Mistrzostwo. Nie mam pojęcia co to ma robić, ale wiem jak bardzo irytujące jest zmiany barw ekranu co 2-3 minuty! Skoki między kolorami są tak przesadne w niektórych miejscach, że nie raz faktycznie jest ciężko cokolwiek zauważyć.

  • luki w fabule
    Mimo dopracowań, zdarzają się jakieś dziwne rzeczy. Nie bym spoilował ale wyobraźmy sytuacje: dzieje się -coś-, co może zmienić losy mieszkańców albo nawet całego świata. Za 2 minuty nikt o tym nie pamięta, nikt o tym nic nie mówi. Nikt nic nie wie. Jest ok. Na samym początku gry - incydent w laboratorium (powiem tyle, to wystarczy). A tego typu smaczków jest więcej.

  • inne dziwaczne rzeczy;
    Niedociągnięcia graficzne, dziwaczne animacje, brak zasad estetyki. Imię postaci raz jest koloru czerwonego, raz zielonego, zaraz fioletowe, wszystko wymieszane. Ale połączenie jasnej ramki okna z białym tekstem podczas walki (niektóre miejsca) nie należy do najlepszych pomysłów.

Autor w świetny sposób prowadził dokumentację, dziennik poprawek, co i jak ulegało modyfikacji. Największym zaskoczeniem, a zarazem wielkim rozczarowaniem była lista osób zaangażowanych w ten projekt. Powstaje pytanie: czy te osoby w ogóle weryfikowały swój wkład?! Był skład grafików, osoby odpowiadające za skrypty, osoby odpowiadające za dialogi, osoby odpowiadające za beta testy! Autor powierzył im się, współpracował, starał się, a wyszła w wielu miejscach marmolada. Może niektóre osoby nie mają bladego pojęcia, o co chodzi w udzielaniu pomocy. Gdyby Shadi porzucił swoją koncepcję efektów i układu gry, trzymał się sprawdzonych podstaw, zdecydowanie uniknął by licznych kłopotów, poprawek, czy rozczarowania.

Pokemon wer Utopijna pozostawia wiele mieszanych uczuć. Z jednej strony amatorska gra o pokemonach, prezentuje się ok, gameplay w zasadzie też przyjemny, a jednak te niedociągnięcia dają ostro popalić. Niepoprawna optymalizacja projektu sprawia, że na niektórych sprzętach gra będzie chodzić poprawnie, a na niektórych... wczytanie walki będzie trwało 2 minuty (dokładniej 1:30, tak było w jednym z moich przypadków). Oczywiście można pomijać te niedopracowania (w końcu to jest tylko amatorski projekt) i starać się skupić uwagę na tym co gra ma do zaoferowania, czyli jakieś dobre 15 godzin czystej gry, poboczne zadania, 4 zakończenia (2 dla chłopaka, 2 dla dziewczyny). System walki nie jest do końca zbalansowany, jednak zdecydowanie do wymagający należy.

Pokemony utopijne na screenach prezentują się znakomicie i ciężko jest cokolwiek tutaj zarzucić, ale po odpaleniu gry, to już inna sprawa. Miało być cudnie, a dzięki niewłaściwemu zaangażowaniu wyszło strasznie przeciętnie. Czy to jest całkowita porażka? Raczej nie. Nie zależnie od tego czy projekt jest słaby, średni czy dobry - najważniejsze że pełny i ukończony! A pamiętajmy, że wyśmienite zapowiedzi na forach, wielokrotnie nie doczekały się nawet skromnych wersji demo. Po tej ścianie tekstu nie pozostaje mi nic innego jak zaproszenie do gry oraz pewnego rodzaju kontemplacji przy następnych projektach.

Na pierwszy rzut oka, widać różnego smaczki dodane do gry - efekty światła, pokemony podążające za bohaterem, oraz system dnia i nocy zmieniający się co kilka minut.
Walka jak widać jest to mieszanka podstawowego systemu, jaki jest oferowany przez program RPG MAKER z drobnymi modyfikacjami, by był nieco zbliżony do gier Pokemon. Mimo że jest 4 na 2, to walka zostaje rozegrana w ciągu 1-2 tur, albo przeciwnik, albo my.
Ah ten moment sławy, kiedy udało się wygrać turniej.
Informacje o naszym bohaterze, ile udało się zdobyć pokemonów, pieniędzy oraz oznak. Jak widać, nie jest konieczne wyłapanie wszystkich stworzonek, by wejść na szczyt.


Tekst: Reptile
email: reptile@o2.pl


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024