...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 16 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGVX || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker Polska :: RPG Maker :: RPG Maker VX



RPG Maker VX przez wielu użytkowników jest nazwany połączeniem RPG 2000 z RPGXP, bądź RPG95 z RPGXP. Walka w RPGVX wygląda tak, jak w RPG 2000, jednak różnicą jest jej tło, w którym zamiast otoczenia mamy rozmytą mapę, co nie wygląda za ciekawie. Oczywiście tak jak poprzednia wersja, RPG Maker VX jest wyposażony w język programowania ruby (poprawiona wersja: RGSS2), który pozwala m.in. na całkowitą zmianę systemu walki. RPGVX wykorzystuje 24 bit kolorów oraz posiada zmodyfikowane narzędzia do rysowania map za pomocą tilesetów samotwórczych. Najdziwniejszą cechą programu jest rozdzielczość ekranu (544x416) - wprawdzie wykorzystuje on rozdzielczość 640x480, jednak została do niej dodana specjalna ramka (być może w celu przystosowania gier do ekranów panoramicznych). Jest to wersja programu odpowiednia dla młodych i świeżych użytkowników RPG Makera, starsi wyjadacze zdecydowanie wolą hardcorowe klimaty wcześniejszych wersji.


UWAGA!!
Seria programów RPG MAKER należy do oprogramowania komercyjnego (płatnego). Z tego też powodu zalecamy wypróbować 30 dniową wersję trial oprogramowania, które można pobrać bezpośrednio ze strony producenta. Zaleca się też dokonanie zakupu licencji na oficjalnej stronie programu.





Menu:
  • Opis - szerszy opis programu, screeny, prezentacja
  • Kursy - Krok po kroku, nauka obsługi programu
    - link do kursu

  • Skrypty Ruby - skrypty nadające całkowicie nowe znaczenie, rozrywkę dla projektu
  • Zdarzeniówki - rozwiązania techniczne za pomocą zdarzeń, które urozmaicają grę
  • Zasoby:
            Animations (Animacje walki)
            Battlers (Grafika bohatera i potwora)
            Characters (Animacja bohatera, przedmiotów)
            Faces (Twarze)
            Parallaxes (Panoramy)
            System (Balloon) ("Dymki")
            System (Battle Floor) (Podłoże walki)
            System (Battle Start) (Rozpoczęcie walki)
            System (Game Over) (Ekran końca gry)
            System (Iconset) (Ikony)
            System (Messageback) (Okno wiadomości)
            System (Shadow) (Cień)
            System (Tiles) (Kafelki)
            System (Title) (Ekrany tytułowe)
            System (Window) (Okno)
            Full pack (pełny zestaw grafik w konkretnym stylu),


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024