Recenzja gry

 
 
 
Brama Oriona - Soul
(PInroz)

data wydania: sierpień 2013
maker: VX
gatunek: RPG

 

DOWNLOAD

Na forach o RPG Makerze można znaleźć wiele zapowiedzi i dem gier, o których większość z nas już nawet nie pamięta. Zwykle screeny lub linki do download przestają być aktywne i makerowe społeczeństwo szybko zapomina o projektach, które nigdy nie doczekały się ukończenia. A oto jedna z takich zapomnianych produkcji.

Fabuła:

''Brama Oriona'' opowiada o mistycznej bramie, która jest przejściem do świata snów. Świata, w którym jest wieczne bogactwo i rozkosz. Takie myśli mieli o bramie magowie z klasztoru Hixiah. Od wieków brama przyciągała do siebie śmiałków, którzy chcieli za wszelką cenę znaleźć ową bramę i przez nią przejść. Lecz do tej pory nikomu się to nie udało. Do czasu, gdy magowie z klasztoru Hixiah odnaleźli bramę... I tak prezentuje się zarys fabuły a naszym protagonistą jest niebiesko włosy chłopak o imieniu Randall, który w czasie swojej podróży udaje się do miasta, odwiedzając również pobliską farmę, na której jest uważany za mordercę. A co dalej? No cóż, sami musicie się przekonać, grając w tę grę. Bo sama fabuła jest dość wciągająca.

Mechanika i oprawa wizualna:

Brama Oriona prezentuje się przyzwoicie. Ładnie zrobione lokacje cieszą oczy. Lecz mogły by być bogatsze w roślinność, gdyż w wielu miejscach mapy świecą pustkami.
Mechanika w grze wypada nie najgorzej. Gracz może w łatwy sposób przeglądać aktualne zadania w swoim dzienniku zadań, których podjął się w czasie swojej podróży. Co do systemu walki. Jest to ulepszony CBS (Widok na walkę z boku), który wygląda dość przyzwoicie. Natomiast sama walka jest odpowiednio zbalansowana, przez co nie musimy się spodziewać jakchiś chamskich ataków, które zabiorą nam całe HP i spowodują niekontrolowaną agresję. Jednak sam system jest niedopracowany. Jeżeli będziemy chcieli uciec z pola walki, i co najważniejsze, jeżeli się nam to uda, to nasza postać będzie stała cały czas w miejscu, nie będziemy mogli wchodzić w menu gry, ani się poruszać. Nawet wrogowie nie będą nas atakować. Małe to pocieszenie jeżeli z tego wszystkiego trzeba będzie odpalić grę od nowa.

Muzyka:

Tutaj nie ma rewelacji. Gra wykorzystuje standardowe BGM z RPG Makera, co nie jest do końca takie złe, lecz jak na taką grę mogło by być o wiele lepsze. Mimo to jest dobrze dopasowane do odpowiednich sytuacji, przez co dodaje swoistego klimatu grze. Ale jak to bywa. MOGŁO BYĆ LEPIEJ!

Zakończenie:

Brama Oriona jest dość prostą w odbiorze makerówką, która przy odrobinie więcej wysiłku mogłaby być o wiele lepsza. Lecz cieszmy się z tego co mamy, bo Soul wykonał kawał solidnej roboty.


PLUSY:
-zbalansowany system walki
-wciągająca fabuła


MINUSY:
-niektóre lokacje świecą pustkami
-bohater się zawiesza podczas ucieczki, przez co trzeba grę włączyć od nowa



FABUŁA: 5/6
GRAFIKA: 4/6
KLIMAT: 4/6
MUZYKA: 3/6
MECHANIKA: 3/6

ŁĄCZNA OCENA: 4-