...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


8 Bit Quest

Autor: X-Tech

RPG Maker: 2003
Wersja: Pełna
Gatunek: Zręcznościowa
Język: Polski
Rozmiar: 2,76 MB
Ocena: 9/10

Informacje dodatkowe:
- nie wymaga programu

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Futyrystyczny klimat, Retro Atmosfera, Pacman. Pierwsze słowa które przyszły mi do głowy w początkowej fazie ogrywania tej produkcji. Czy największe piękno kryje sie w prostocie? Odpowiadam: Tak!, a jako pokrycie moich słów wskazuje właśnie grę 8-Bit Quest.

W grze wcielamy sie w bohatera który z jakiegoś powodu znajduje się w więzieniu. Jednak pewnego dnia zostaje wezwany do Króla, którego córka (księżniczka) zaginęła, a po sobie zostawiła tajemniczy talizman Voodoo. Ojciec Księżniczki składa propozycje nie do odrzucenia. Za uratowanie córki proponuje lepszą dietę która będzie serwowana za kratami, lecz po negocjacjach bohater zgadza sie na wyznaczone zadanie, a w zamian porząda ręki owej niewiasty. Tym sposobem zostajemy zapoznani z tajemniczym Doktorem Silvagiem, który od miesięcy prowadzi badania w statku kosmicznym nad wrotami między wymiarowymi. Dr.Silvag bardzo zainteresowany pozostałością w postaci Amuletu Voodoo po zaginionej księżniczce w trakcie prowadzenia analizy przedmiotu przy pulpicie swojego komputera. znikąd zjawiają się tajemnicze istoty, które porywają Doktora, wraz z naszym Przyjacielem. Po chwili bohater oriętuje się że został całkowicie sam z całą tą dramatyczną sytuacją, gdy w oknie statku dostrzega że znajduje się już poza ziemską atmosferą i statek zagłębia się coraz dalsze czeluści galaktycznej przestrzeni.......
Po tym wstępnie jesteśmy gotowi by chwycić za stery i rozpocząć naszą kosmiczną przygodę!

Zbieranie przedmiotów, gonitwy za szkieletami, a potem uciekanie przed nimi. Autor serwuje nam bardzo prostą mechanikę rozgrywki w postaci kilku zadań do wykonania rodem z (Pacman'a), które są rozdzielone na kilkadziesiąt aren. Jednak to nie wszystko, jakby się mogło wydawać.. Gdy zagłębiamy się w coraz dalsze poziomy gry, możemy gromadzić walutę w postaci złota, a następnie wykorzystać ją na zakup wzmacniaczy typu: Super Bieg, Zamrażacz, Hiper Skok itp. Do czego te wzmacniacze się przydadzą?
- Nic bardziej mylnego, do niektórych poziomów trzeba poświęcić odrobine czasu i prób, ponieważ za pierwszym razem raczej się nie uda. Autorowi należy się duża pochwała, ponieważ sprowadza bohatera do tego, aby myślał nad tym w jaki sposób gra i rozplanowywał swoje działania. Niektóre poziomy potrafią dać w kość i na "ślepo" trzymając klawisz, niestety ale w 8-Bit Queście niczego się nie osiągnie. i Tak! tego nie mogę pominąć! Presja czasu tutaj towarzyszy graczowi nieustannie. Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ w odniesieniu do reszty, daje to niesamowitą frajdę z gry, a chyba o to chodzi każdemu Twórcy, aby odbiorca czerpał przyjemność z jego pracy.

Wyrazisty i unikatowy Ekran Tytułowy z prouszającymi się postaciami. Wygląd lokacji (tilesy) w klimatach Sci-Fu które cieszą oczy, oraz Muzyka. Tak na nią muszę poświęcić więcej tekstu. Doskonały dobór dźwięku który nadaje klimatu grze. Fakt, zdaje sobie sprawę iż nie są autorskie dźwięki, lecz gdyby był grany w moim mieście sountrack wykorzystany z 8-Bita w sali kongresowej, gwarantuje że kupie bilet w pierwszym rzędzie.

Podsumowując. Gra jest największym dowodem na to że w prostocie zawarte jest największe piękno, które trafia do odbiorcy, a tym odbiorcą jestem Ja. projekt zrobił na mnie ogromne wrażenie. Mechanika gry, sposób w jaki gra się prezentuje, klimat który nadają projektowi dobrane dźwięki, oraz Grafika. W połączeniu wszystkie te elementy, dają grze niesamitej nostalgii która zapada na bardzo długo w pamięci.

Jak wyżej wspominałem gra wymaga od gracza myślenia i pomysłu na wykonanie zadania, co nadaje jej dodatkowego wydźwięku i nie czyni z niej kolejnego projektu który po 30 minutach się znudzi, wręcz przeciwnie!. Do 8bit'a bardzo czesto chce się wracać. Nawet!... po dłuższym czasie. Gdyby gra została wydana w czasach ery NES'a, zapisała by się do listy tych gier z wyższej półki (przynajmniej Ja tak osobiście uważam). Pomimo że minęło około 9'ciu lat od wydania, ubolewam że nie ma kontynuacji projektu i nowych odsłon. Rekomenduje autorowi (jeśli do tego dojdzie) przy tworzeniu kolejnej części, o wymianę czcionki, ponieważ fakt dużo dialgów gra nie posiada, ale mimo wszystko trzeba bardzo uważnie czytać tekst, aby się wczytać w wyrazy przy aktualnej czcionce.

Za takie dobre produkcje jak m.in ta, dla każdego jednego twórcy należą się podziękowania i Ja kieruję właśnie te słowa do autora 8-Bit'a - Dziękuję!

Bazarek że Hej!.
Królowi nie wolno odmawiać, Zadanie trzeba wykonać
Szkieleciki atakują za 3.. 2.. 1..
W tym statku kosmicznym jest tyle pomieszczeć, dokąd mam iść


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl