...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Absolute Power

Autor: Nathan2000

RPG Maker: 2000
Wersja: Demo
Gatunek: Przygodowa
Język: Polski
Rozmiar: 3.60 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Absolute Power, to gra futurystyczna, osadzona w czasach które mają dopiero nadejść.
Znając gry Sci-Fi nie znajdziemy tutaj kosmicznych statków, kolonizacji nowych planet przez ludzi w celu poszukiwania nowego życia, czy świetlnych mieczy rodem star wars. Akcja gry odgrywa się w fikcyjnym świecie w 2041 roku.

Wcielamy się w funkcjonariusza policji, który przed rozpocząciem przygody ma możliwość przejścia obszaru treningowego, który przygotuje gracza do rozgrywki. Sama rozgrywka rozpoczyna sie w nietypowy sposób, ponieważ przez klilka sekund, przyjdzie zobaczyć jadący ulicą samochód. I tak podorzając przez ulice miasta, nagle pojazd się zatrzymuje z którego wysiada jakaś tajemnicza postać.
Jednak akcja nabiera obrotu, bo auto zaczyna przyśpieszać i nagle... wypada z mostu wprost do rzeki.
Po krótkiej chwili fabuła zostaje osadzona w komendzie głównej policji i tak, rozpoczynamy przygodę funkcjonariuszem policji który dostaje za zadanie rozwiązanie owej zagadki dotycząca samochodu i jego kierowcy, który jak się okazuje zarządza bardzo ważną firmą w mieście. I tak przyjdzie graczowi troche przechadzać się po komisariacie i po mieście w różnych lokacjach. Troche popytać to tu to tam, gracz otrzymuje cząstkę informacji od pewnego starszego pana, którego ktoś postanowił przejechać!
I tak, komisarzowi wraz z kolegą przyjdzie wybadać, cóż owy starzec chciał im przekazać i tak po ponownym wybadaniu terenu i wywyaidu środowiskowego, funkcjinariusz dostaje adres zamordowanego człowieka.
Po dotarciu do mieszkania, okazuje się że jest ono całkowicie puste, a zamordowany był prawdopodobnie samotny.
Graczowi przyjdzie roziwązać tajemniczą śmierć, człowieka, który przepadł ze swoim samochodem w rzece.

Fabula, sprowadza gracza do tego, aby odwiedzał przeróżne lokacje, poszukał czegoś, znalazł przedmiot, z kims porozmawiał, bo chce coś przekazać. Gracz nie zostaje puszczony sam na głęboką wodę i musi sobie sam radzić ze wszystkim, lecz fabuła za każdym razem stara się podpowiadać graczowi i pokazać palcem gdzie powinien iść i co powinien zrobić.
Produkcja, trzyma się dosyć luźnych ram, dialogi nie są wnazbyt wyniosłe i npc nie mają zbyt ciekawych rzeczy do powiedzenia. Na szczęście autor uplasował easter eggi w postaci nawiązań do rzeczywistości, jak chociażby na jednej stacji metra, zobaczymy plakat promujący film, na którym widnieje żołnierz z Soldata, czy na komputerze rozjechanego Pana, będzie można napotkać demo Queake. Dodatkowo, przyjdzie nam się zetknąć z nawiązaniami w formie plakatów jak: 'Pan witek', na murku cmentarza, czy 'Kup Pan Cegłę' na murze do budynku dyskoteki. Bardzo miłe i interesujące rozwiązanie, które bardzo lubie.

Graficznie, produkcja wykorzystuje podstawowe RTP z minimalistycznymi dodatkami i przeróbkami.
Mogę powiedzieć że co do techniki budowy lokacji miałem taki miszmasz, bo raz mapki prezentowały się poprawnie i wyglądały na estetycznie wykonane, a za chwile dostawałem przed oczy coś co mnie znacznie odpychało, jak np. mapa miasta, która wręcz za bardzo ma naciukane obiektów, co wprawia w zakłopotanie i przyjdzie przez to się motać. Niestety, jest znaczna przewaga tych mniej dopracowanych mapek niż tych poprawnych.
Muzycznie, również mam odczucia pozytywne jak i negatywne, ponieważ produkcja jest na prawdę obfita w dużą ilość interesujących dźwięków, natomiast zły dobór w lokacjach całkowicie psuje ich zastosowanie. Niby jak je słychać są one ciekawe, ale psuje ten efekt, zbyt mała częstotliwość ich zmieniania i występowanie pojedynczej muzyki na kilku lokacjach.
Nie zmienia to faktu że jest tutaj całkowie zawirowanie, bo co prawda jedzie samochód, to słyszymy dźwieki silnika, w trakcie bitwy strzelamy pistoletem no i słychać dźwięki wystrzałów, ale jest pewien niedosyt.

Podsumowując, Absolute Power jest tytułem który zdecydowanie posiada potencjał na porządny tytuł. Z jednej strony prezentuje się poprawnie i zaciekawia gracza, zaś z drugiej coś idzie nie tak co dosuwa pozytywne emocja do lamusa.
Niemniej, grając w ten tytuł miałem nieodparte wrażenie że trzymam się tego monitora i rozgrywka w jakiś sposób mnie wciąga.
Co tutaj można powiedzieć, jest dobrze i jest dużo aspektów, które bym zrobił inaczej. Tytuł jest tylko grą demo, więc jest szansa, iż autor jeżeli kiedykolwiek pokusi się o stworzenie pełenj wersji, dopracuje nieodciągnięcia i dostaniemy kolejną porządną produkcje, do której nie raz przyjdzie mi wrócić. Lecz na tym etapie jakim obecnie jest tytuł, zachęcam do zagrania, ponieważ ma w sobie 'to coś' co przyciąga i zatrzymuje gracza.

Baza wojskowa.
Odstrzelić wroga.
Obszar treningowy.
Na szczycie wieżowca.


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl