...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Activ Ball

Autor: maniak_rpg

RPG Maker: 2000
Wersja: Demo
Gatunek: Zręcznościowa
Język: Polski
Rozmiar: 3,2 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
(brak)

DOWNLOAD


W życiu nie sądziłem, że kiedykolwiek zabiorę się ponownie do recenzję gierek. Jeżeli chodzi o Activ Balla wygląda na to, że jest jedną z kilku legendarnych gierek, która hoho lat temu wyszła. Kto może mieć taką legendarną gierkę? Jedna osoba, mianowicie: autor, a jeżeli autor jej nie ma, to trzeba szukać w archiwum. Swoją drogą sporo ciekawych tam rzeczy można znaleźć, ale skupmy się na klasyku. Ktoś kiedyś powiedział: wszystko jest w Google, a jeżeli czegoś w Google nie ma, to prawdopodobnie to nie istnieje. Activ Ball w google nie istnieje (link do gry, zatem to zmienimy za chwilkę), ale polscy makerowcy pamiętają każdy klasyk, każdą legendę i to jest to dlaczego warto na scenie być (((_^)

Activ Ball jest dość nietypową gierką wykonaną w starym dobrym rm2k, w czasach kiedy nikt nie myślał o innych wersjach makera, i nie było problemów typu: jakiego skryptu ruby użyć aby gra była fajna, albo jaki RPG Maker jest najlepszy. Mamy do czynienia z prostą rtpówką, a raczej minigierką. ManiakRPG wykorzystał własne menu, 3 etapy i do wyboru 2 muzyczki. Świetnie. Wygląda nie najlepiej. Powiem prosto z mostu – nie podoba mi się wykonanie. Kolejna prosta gierka z pokroju pacmana. Jednak... Podoba mi się w niej oryginalność!

Gracz zmienia się w piłkę (kamień, ale mniejsza o to) i jego zadaniem jest przez określony czas uciekać przed dwoma drużynami. Nie możemy pozwolić się wkopać do bramki – o jest nasze główne zadanie. No dosłownie rewelka. Po co być piłkarzem jak można być piłką. Każdy etap posiada swój własny czas i własne wymogi, aby go przejść. Problem w tym, że to tylko tyle (aż tyle?). Po wersji demo nie można się za wiele spodziewać, zawsze lepiej jest czekać na dokończoną, full wypas gierkę. Niestety w tym przypadku, chyba już się nie doczekamy (kto wie, miło by było zobaczyć pełną wersję Active Ball).

Wykonanie samej gry: tak jak wspomniałem wyżej, posiada własne menu z wyborem etapów oraz muzyczki. Plansze są wykonane dość specyficznie. Istnieją przeszkody, które mogą nas przygwoździć dosłownie do jakiejś ściany i możemy czekać tylko aż czas się skończy. Grafika standardowe RTP, zatem nie ma co komentować – klasyk i basta. Muzyczka: 2 dobre klimatyczne hip-hopowe utworki. Chyba troszeczkę obcięte, aby nie obciążały za bardzo projektu. Sama gra to jednak przyjemność. Może młodsze pokolenie tego nie zrozumie, ale po prostu coś w tych starych projektach jest (a może nie ma nie ma po prostu ruby), że zmusza do grania.

Wiadomo do Rhomika tego porównać się nie da, ale mimo wszystko kiedy wyszło to jedno kiedy tamto? Eh, starczy tego majaczenia. Co mogę na koniec powiedzieć? Dawidzie Grzegowski, Maniak(u)__RPG, dzięki, za piękną robotę, współpracę i spędzony czas w 2003 roku. Niech ci się w życiu dobrze powodzi, a całą resztę makerowców zapraszam do pobrania!

Proste menu gry wykonane na zdarzeniach. Dzisiaj pozostawia wiele do życzenia, jednak na tamte czasy, było czymś oryginalnym.

Zasady były bardzo proste, jesteśmy piłką (tutaj kamieniem) i uciekamy by nas nie złapał komputer.
Po przygwożdżeniu do ściany, niestety nie mieliśmy zbytnio szans i jedyną metodą to cierpliwie czekanie, aż zdarzenie sobie pójdzie.
Gra może nie jest do końca jakoś przemyślana, gdyż brakuje punktów i sensownych zasad. Nawet gdy się zostanie złapanym, to nic się nie dzieje. Gdyby poprawić, doszlifować, może by coś i z tego by było. Tak tylko można powiedzieć Ty Kamień! (ang. You rock! ^^) i wyłączyć grę.


Tekst: Reptile
email: reptile@o2.pl