...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Altenia Stories - Time of Devotion

Autor: Summoner

RPG Maker: 2003
Wersja: Pełna
Gatunek: RPG
Język: Polski
Rozmiar: 7,36 MB
Ocena: 6/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Gra jest strzepkiem poskładanych pomysłów, które zostały złożone w jedną całość
Jak twierdzi autor, najgorszym wyborem jest planowanie scenariusza i trzymanie sie go bez względu na wszystko. W każdej chwili można wpaść na nowy pomysł który będzie trudniej umieścić w grze jeśli mamy ustalone co i jak. Więc fabuła powinna tylko trochę wyprzedzać to co jest aktualnie robione w edytorze, a reszta to kawałki pomysłów na przyszłość, które będzie trzeba poskładać w jedną całość.


Wszystko rozpoczyna sie bez jakiegokolwiek wprowadzenia do gry. Od razu przed oczami gracza ukazuje się główny bohater, który kończny domowe obowiązki i po dalej przechodzi do wypoczynku w trakcie wolnego czasu. Wieczorem, bohatera odwiedza jego przyjaciel, który prosi go, aby wspólnie udali się w podróż po zioła, tak więc bohater nie odmawiając, na drugi dzień o poranku od razu postanawiają wyruszyć w drogę.
Ogólnie, pomijając główny wątek fabularny, wydadzenia w większości wynikają z decyzji lub spontanicznych akcji.

Gra zdecydowanie należy do takich tytułów w które trzeba zainwestować odrobine czasu. Do tego dochodzi ograniczona ilość savepointów i brak możliwości zapisawania gry z poziomu menu.
Tytuł oferuje poza głównym wątkiem fabularnym, ogromną ilość zadań pobocznych w formie różnorodnych zagadek, które zdecydowanie służą jako pozytywne urozmaicenie rozgrywki.
Zagadki w głównej mierze wymagają od gracza, obszernego zwiedzania terenu i chodzenia z punktu A do punktu B, na dosyć pokaźnych terenach, co w połączeniu z dużą ilością walk, daje dosyć mizerny efekt. Co prawda można unikać potworów, gdyż widoczne są one na mapie, jednak nie zmienia to faktu że nie będzie możliwości, całkowitego zniwelowania walk z nimi, bo zawsze jakiś dotknie bohatera, no chyba że masz dużo szczęścia. Walki, od samej technicznej strony, nie zważając na aspekty mappingu, które dają negatywny efekt, toczą się one w standardowy systemie RM2k3, z małą różnicą, ponieważ możemy zaobserwować, nowe animowane grafiki bohaterów, oraz wpasowujące się w otoczenie potwory. Walki są tutaj bardzo przyjemnie i aż chce się toczyć bitwy, pod warunkiem iż nie toczą się one po raz dziesiąty, w tej samej lokacji.

Graficznie, na dużą pochwałę zasługuje przedstawienie świata w grze, który jest całkiem obszerny. Najbardziej co mi się podobało, to poprawnie dobrane chpsety, które prezentują się perfekcyjnie. Przyznam że w wielu miejscach byłem zdumiony i pod ogromnym wrażeniem, tego co zaprezentował dzięki tej produkcji autor. Co prawda, będziemy mieli okazję zaobserwować małą ilość podstawowych zasobów z RMa, lecz autor zadbał o to aby wszystko było ze sobą spójne i przyznam że nie przepadam za rozwiązaniami gdzie do nowej oprawy graficznej są wplątywane standardowe zasoby, na szczęście autor potraktował tę sprawę oszczędnie i nie rzuca to się w oczy.
Muzycznie, sądzę że muzyka jest jak najbardziej dobrze dobrana do lokacji i dostosowana do wydarzeń w grze, jednak nie są to jakieś wybitne dźwięki, które utkną w głowie. Faktycznie, coś tam leci w tle (i bardzo dobrze), ale nie ma po prostu takiego efektu wow.

Od strony technicznej, na co zwróciłem uwagę, to zdecydowanie brak możliwości zapisywania gry z poziomu menu i sprowadzenie ich do savepointów, które nie występują tak często.
Niestety, ale tak jak wpsominałem powyżej, mapy są dosyć obszerne, a zagadki wymagają od gracza biegania po nich przez dłuższy czas, no i niestety, ale nie ma możliwości iż w połowie rozwiązywania zagadki, będziemy mogli zapisać grę. Więc, albo rozwiązujemy ją do końca, albo po prostu przy ponownym włączeniu gry, będzie trzeba zacząć wszystko od nowa.
Co spotengowało mój poziom, poirytowania w projekcie?
Mianowicie, byłem bardzo mocno poirytowany losowością teleportów. Gdy wchodziłem w teleport A i wychodziłem w punkcie B, to kiedy sie wracałem do punktu B, to już nie znajdowałem się w punkcie A, lecz w punkcie C. Niestety powtórze się znowu, ale w połączeniu z brakiem możliwości zapisywania gry, to zastosowanie doprowadzało mnie do białej gorączki. Co prawda, gra została wydana w 2006 roku, ale błagam autora projektu że jeśli kiedykolwiek do niego powróci, to pierwsze rzeczą za którą się weźmie to nie to będzie przywrócenie zapisywania gry z poziomu menu. Bo tutaj autor istnie się znęcza nad graczem, uplasowując zapisywanie gry w savepointach.

Podsumowując, Altenia Stories jest grą na swój sposób pochłaniającą. W pierwszej kolejności na pochwałę zasługuje prezencja mapek, oraz fabuła, które zdecydowanie są najmocniejszą stroną tego tytułu.
Dodatkowo, urozamicenie rozgrywki w formie zagadek i dosyć przyjemnych walk, potęguje pozytywne wrażenia które towarzyszą graczowi w trakcie gry.
Niestety, szkoda że są pewnie nieprawidłowości, które nie stawiają tej gry w stosownym świetle, natomiast nie są to aż tak wrażliwe aspekty, które uniemożliwiają rogrywkę, no ale.....

W krainie czarów.
Drzewko umiejętności.
Jak się przedostać na drugą strone?
Gotowi do ataku.


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl