...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 5 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Amus - Niezwykła podróż

Autor: Gorn5

RPG Maker: VX Ace
Wersja: Pełna
Gatunek: JRPG
Język: Polski
Rozmiar: 30 MB
Ocena: 2/10

Informacje dodatkowe:
(brak)

DOWNLOAD


Czasami bywa tak, że na scenie pojawia się człowiek, który ma ambitne plany na swój projekt, który ma okazać się wielkim hitem (przynajmniej w oczach autora).Czy Amus jest takowym? Czego możemy się spodziewać po grze, w której autor pokładał swoje, tak wielkie, nadzieje na sławę? Wszystkiego dowiecie się niebawem.

Zacznijmy od tego, co oferuje nam gra fabularnie. A jakże inaczej, jak w większości RPG jest jakaś wojna, autor nas nie zawiódł, tu też ją mamy (chociaż miejscami grając w grę zastanawiałem się, czy to wojna fabularna, czy wojna błędów przebijających jednego następnym...). Straszne czasy nastały dla królestwa Elador, wojna pochłaniała ludzi, pożywienia zaczynało brakować, a bandyci i chuligani rośli w siłę, jednak czy to wszystko? Oczywiście, że nie! Jak to już w grach bywa, Orkowie aktakują stolicę, a zrozpaczony król Rimon III wzywa na pomoc swoich magów (zaskoczę was, nie tworzą bariery).

Magowie z zakonu ruszają na pomoc swojemu ukochanemu królowi, a jednym z nich jest oddany jegomości Hing, wszechpotężny mag, który postanowił uratować króla i cały jego grajdołek. Jednak w trakcie walki Hingowi nie udało mu się wypowiedzieć nawet jednego słowa, ponieważ czarnoksiężnik z Orilen przebił mu serce. Spoko, autor jednak dał szanse swojej grze i tydzień przed śmiercią Hinga narodził się nowy superbohater, jego syn - Silvor. Tyle by chyba wystarczyło, aby powstała dobra telenowela, jak będzie dalej? Zagrajcie, a się przekonacie.

Coś o zasobach, zacznijmy może od RTP, bo tutaj w sumie autor pracował na podstawowych grafikach spod makera VX ACE. Grafiki to nic innego, jak zlepek grafik makera, trochę grafik z sieci, kilka wygenerowanych postaci z dodanego generatora, jak i kilka skradzionych graficzek z innych projektów, jak te z GL dołączonego do Makera VX.

Ścieżka dźwiękowa, uh, kilka moich ulubionych soundtracków z gier, mimo iż miłe dla ucha i fajne, to kompletnie nie pasujące do sytuacji i miejsc, nawalone byle gdzie i byle jak, aby tylko był to soundtrack z gry Gothic III.

Mapping, tu autor pokazał nam na co go stać w swoim projekcie i powiem szczerze, że jest dokładnie tak, jak to sobie większość z nas wyobrażała. A mianowicie mapki to podstawowe gotowe projekty dodane do makera, + kilka przeróbek map z GL dołączonego do VX, jak mapa domku bohatera, czy też kilka autorskich mapek twórcy tejże gry, niestety będących pustymi i w sumie zbudowanymi bez większego ładu.

Gra nie przypada do serca i nie przyciąga na dłużej, widać iż mocno inspirowana jest archaicznym już Gothic, ale czy to źle? Nie jestem wam w stanie powiedzieć, przecież na scenie wielu inspirowało się tą grą, i stworzyło fajne, grywalne projekty.

Myślę iż autorowi brak koncepcji i wytrwałości, zbyt dosłownie korzysta z zasobów/pomysłów innych źródeł (gier), jak na czas, który już spędził na scenie powinien ogarniać chociaż już te podstawy. Jak mu to wychodzi? Oceńcie sami.Ocenę wystawiam taką jak wyżej, jest to 2, dlaczego? Ponieważ wkład autora w ten projekt jest niewielki, kilka gotowych mapek i wyszukanie soundtracków z Gothic to nie problem i zajmuje raptem kilka minut. Życzę mu jednak, by stworzył porządną grę w przyszłości.

Nie każdy kto ma łopatę na cmentarzu jest grabarzem. Może dzisiaj się uda znaleźć jakąś ciekawą zdobycz.

A to jakaś nowość, że nie można odwiedzić NPC.
Nie raz w grach będą pojawiały się tego typu błędy. Polski jakby nie było, jest ciężki.
Podstawowe menu gry, wraz z radosnym uśmiechem bohatera. Bo, dlaczego ma wyglądać poważnie, nie?


Tekst: Ozzaku
email: ozzakusan@gmail.com