...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl?darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Bohater

Autor: Matikun

RPG Maker: XP
Wersja: Pełna
Gatunek: JRPG
Język: Polski
Rozmiar: 2,3 MB
Ocena: 2/10

Informacje dodatkowe:
(brak)

DOWNLOAD


Dlatego właśnie nie przepadam za pierwszymi projektami. Może i autor wkłada jakiś swój wysiłek do projektu, stara się coś wykonać, ale jakby nie było - te pierwsze projekty nie wypadają jakoś nadzwyczajnie, tak samo jest i w tym przypadku.

Postarajmy się wspólnie coś zrozumieć: znajdujemy się w XII wieku, III ery, w czasach gdzie jest pokój i harmonia, a cały lud żyje w zadowoleniu. Grozę jedynie budził pewien chłopiec(!) o imieniu Azgat, który interesował się zakazaną magią. Kilka lat w ukryciu poznawał jej tajemnice, założył zakon nekromantów, a żeby było ciekawiej to postanowił przy pomocy orków przejąć władzę nad całym światem. Oczywiście w tej niezręcznej sytuacji potrzebne jest coś co powstrzyma okrutnego tyrana, tym czymś jest właśnie stary legendarny artefakt - Klankorn. Skoro legendarny, to oznacza, że może go nosić nie kto inny jak wybraniec bogów, którym oczywiście będzie nie kto inny jak nasz bohater, ale mniejsza o to. Azgat chcąc przedłużyć swoją kadencję panowania, rozłamuje artefakt na cztery części i rozrzuca po świecie, a my znajdujemy się w środku walki wraz z wszystkimi deklinacjami języka polskiego (Mianownik: kto? co? Dopełniacz: kogo? czego? [...]).

W momencie kiedy wystąpi "Wołacz" (O! Już mogę grać!), to dowiadujemy się o zaniku pamięci naszego bohatera. No to mamy całą fabułę w jednym zdaniu: Jest jakiś kozak, który chce przejąć władzę nad światem, bojąc się jakiegoś artefaktu rozwala go na cztery części, a bohater z amnezją jest wybrańcem bogów i musi położyć kres władzy tyrana. Typowa fabuła dla makerówek, plus kiepskie jej przedstawienie sprawia, że nie sposób się w grze odnaleźć.

Wykonanie leży na poziomie podstawowym. Jakiś tam mapping niby jest zastosowany, w wielu miejscach można doczepić się do wielu miejsc: małe domki, wszystko proporcjonalnie porozmieszczane, proste ścieżki. Zbiory zasobów z podstawowej bazy RTP, plus minus kilka dodatkowych grafik z Internetu (min. Z Twierdzy - chwała dla wspaniałej redakcji, materiały które wykonaliście wkońcu dla kogoś się przydały, good job d(((_^) ). Mamy tutaj prost, zwyczajną rtpówkę, która jest prawdopodobnie pierwszym projektem autora.

Od strony zdarzeniowej mamy kilka dość ciekawych zabawek, np.: wybieramy klasę bohatera, możliwość przemiany w jakieś inne stwory (lis) czy przywołanie do pomocy (ala FF-summon). Oczywiście nie zabraknie miejsca na poboczne questy, ale niestety to wszystko LEŻY! I to z prostego powodu: fabuła, leży i kwiczy. Podczas gry sami odczujecie tę niezręczną sytuację, że niby jest fabuła, ale jej nie ma. Inne określenie: jakby ona została narzucona. Chodzimy od miejsca A do miejsca B, czasami rozwalając przeciwnika C (co nie jest proste, gdyż poziom walki na poważnie jest wymagający). Ogólnie to jest włóczenie się i naciskanie Enteru, aby przejść po prostu dalej. Dialogi z NPC nie stoją na wysokim poziomie, zazwyczaj mają jedno zdanie (jak nie hasło).

Moim skromnym zdaniem, nie potrzeba skryptów na drużynę z 20 bohaterów podczas walki, wywalonego w kosmos ABSu, CMSu, innych jakiś MSów, wysokiej jakości grafik i dźwięków, zabaw typu jazdy konnej, sk8tingu, innych zabaw GTA. Gra RPG to nie do końca simsy, chciałbym zobaczyć w tym wkład autora, żeby z tego wyszło coś konkretnego, coś przy czym można przesiedzieć i poczuć, że to jest gra. Projekt Bohater sprawia wrażenie zagubienia istoty gier.

Nie, jeszcze żyje! Popatrz na jego pasek HP! Dobij! DOBIJ!

Podstawowy wątek walki, zaczerpnięty z RPG Makera XP.
Jak na stolicję, ładne wyludnienie tutaj panuje - wszyscy pewnie za granicą.
Poważne zadanie. Zabijanie żab, w piwnicy. Dobrze, że nie bocianów.


Tekst: Reptile
email: reptile@o2.pl