...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 2 )
Forum
Księga Go¶ci
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyk± azjatyck±
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl±darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgło¶ nowe materiały
Download >> Gry


Bohater

Autor: Matikun

RPG Maker: XP
Wersja: Pełna
Gatunek: JRPG
Język: Polski
Rozmiar: 2,3 MB
Ocena: 2/10

Informacje dodatkowe:
(brak)

DOWNLOAD


Dlatego wła¶nie nie przepadam za pierwszymi projektami. Może i autor wkłada jaki¶ swój wysiłek do projektu, stara się co¶ wykonać, ale jakby nie było - te pierwsze projekty nie wypadaj± jako¶ nadzwyczajnie, tak samo jest i w tym przypadku.

Postarajmy się wspólnie co¶ zrozumieć: znajdujemy się w XII wieku, III ery, w czasach gdzie jest pokój i harmonia, a cały lud żyje w zadowoleniu. Grozę jedynie budził pewien chłopiec(!) o imieniu Azgat, który interesował się zakazan± magi±. Kilka lat w ukryciu poznawał jej tajemnice, założył zakon nekromantów, a żeby było ciekawiej to postanowił przy pomocy orków przej±ć władzę nad całym ¶wiatem. Oczywi¶cie w tej niezręcznej sytuacji potrzebne jest co¶ co powstrzyma okrutnego tyrana, tym czym¶ jest wła¶nie stary legendarny artefakt - Klankorn. Skoro legendarny, to oznacza, że może go nosić nie kto inny jak wybraniec bogów, którym oczywi¶cie będzie nie kto inny jak nasz bohater, ale mniejsza o to. Azgat chc±c przedłużyć swoj± kadencję panowania, rozłamuje artefakt na cztery czę¶ci i rozrzuca po ¶wiecie, a my znajdujemy się w ¶rodku walki wraz z wszystkimi deklinacjami języka polskiego (Mianownik: kto? co? Dopełniacz: kogo? czego? [...]).

W momencie kiedy wyst±pi "Wołacz" (O! Już mogę grać!), to dowiadujemy się o zaniku pamięci naszego bohatera. No to mamy cał± fabułę w jednym zdaniu: Jest jaki¶ kozak, który chce przej±ć władzę nad ¶wiatem, boj±c się jakiego¶ artefaktu rozwala go na cztery czę¶ci, a bohater z amnezj± jest wybrańcem bogów i musi położyć kres władzy tyrana. Typowa fabuła dla makerówek, plus kiepskie jej przedstawienie sprawia, że nie sposób się w grze odnaleĽć.

Wykonanie leży na poziomie podstawowym. Jaki¶ tam mapping niby jest zastosowany, w wielu miejscach można doczepić się do wielu miejsc: małe domki, wszystko proporcjonalnie porozmieszczane, proste ¶cieżki. Zbiory zasobów z podstawowej bazy RTP, plus minus kilka dodatkowych grafik z Internetu (min. Z Twierdzy - chwała dla wspaniałej redakcji, materiały które wykonali¶cie wkońcu dla kogo¶ się przydały, good job d(((_^) ). Mamy tutaj prost, zwyczajn± rtpówkę, która jest prawdopodobnie pierwszym projektem autora.

Od strony zdarzeniowej mamy kilka do¶ć ciekawych zabawek, np.: wybieramy klasę bohatera, możliwo¶ć przemiany w jakie¶ inne stwory (lis) czy przywołanie do pomocy (ala FF-summon). Oczywi¶cie nie zabraknie miejsca na poboczne questy, ale niestety to wszystko LEŻY! I to z prostego powodu: fabuła, leży i kwiczy. Podczas gry sami odczujecie tę niezręczn± sytuację, że niby jest fabuła, ale jej nie ma. Inne okre¶lenie: jakby ona została narzucona. Chodzimy od miejsca A do miejsca B, czasami rozwalaj±c przeciwnika C (co nie jest proste, gdyż poziom walki na poważnie jest wymagaj±cy). Ogólnie to jest włóczenie się i naciskanie Enteru, aby przej¶ć po prostu dalej. Dialogi z NPC nie stoj± na wysokim poziomie, zazwyczaj maj± jedno zdanie (jak nie hasło).

Moim skromnym zdaniem, nie potrzeba skryptów na drużynę z 20 bohaterów podczas walki, wywalonego w kosmos ABSu, CMSu, innych jaki¶ MSów, wysokiej jako¶ci grafik i dĽwięków, zabaw typu jazdy konnej, sk8tingu, innych zabaw GTA. Gra RPG to nie do końca simsy, chciałbym zobaczyć w tym wkład autora, żeby z tego wyszło co¶ konkretnego, co¶ przy czym można przesiedzieć i poczuć, że to jest gra. Projekt Bohater sprawia wrażenie zagubienia istoty gier.

Nie, jeszcze żyje! Popatrz na jego pasek HP! Dobij! DOBIJ!

Podstawowy w±tek walki, zaczerpnięty z RPG Makera XP.
Jak na stolicję, ładne wyludnienie tutaj panuje - wszyscy pewnie za granic±.
Poważne zadanie. Zabijanie żab, w piwnicy. Dobrze, że nie bocianów.


Tekst: Reptile
email: reptile@o2.pl