...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Tsukuru Archive
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Subiektywnie o Tekstowych Grach Fabularnych i nie tylko



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Dark Insanity

Autor: Matikun

RPG Maker: XP
Wersja: Pełna
Gatunek: Przygodowa
Język: Polski
Rozmiar: 34,5 MB
Ocena: 3/10

Informacje dodatkowe:
- brak

DOWNLOAD


Były już wyścigowe gry i piski opon, muzyczne, zręcznościowe granie na gitarze.
To teraz czas na zupełną ciszę i czarno-biały świat!


Jest to bardzo nietypowa fabuła z którą przyszło mi się spotkać. Ponieważ gra może posiadać nieskończoną ilość zakończeń, niezliczoną ilość wątków fabularnych, oraz wszelakich jej interpretacji. A to wszystko dlatego iż autor, opiera fabułę i dialogi postaci, w całkowitym milczeniu. Co pozwala graczowi na dowolną interpretacje wydarzeń, które się dzieją.

Niewiele można powiedzieć, ponieważ tak jak napisałem powyżej, fabuła jest taką częścią gry, którą należy zrozumieć samemu, grając. W grze nie ma bowiem dialogów, a jedynie dwa teksty narratora w intro 'Lata później' oraz 'Miesiące później'. Dialogi zastąpione są poprzez emotki dymków, które pojawiają się nad głowami bohaterów. Dlaczego o fabule nie można bardzo rozmawiać, ponieważ jest ona pozostawiona dla interpretacji każdego gracza. Natomiast, zważając na trudność, czy ilość wydarzeń, można postawić wniosek że jest ona bardzo, ale to bardzo prosta

Mechanicznie, Jest to gra przygodowo-zręcznościowo-logiczna w odcieniach szarości. Będziemy przemierzać lasy i pustkowia rozwiązując zagadki logiczne, szukając przedmiotów czy grając w proste minigierki. Nieraz przyjdzie nam uciekać przed zwierzętami, czy potworami. Walki nie uświadczymy. No dobra, uświadczymy dwa razy, ale trochę niekonwencjonalną, opartą na minigierce. Rozgrywka w zależności od umiejętności gracza trwa od ok. 0,5 - 1,5h. Bardzo krótka, więc szkoda się spieszyć.
Dodatkowo, bohater będzie miał do rozwiązania wiele łamigłówek, które są zbudowane w formie prostych mino-gier, natomiast pozostałe mogą przyprawić o ból głowy, z racji poziomu trudności. (czyli wpisywanie haseł aby uporać się z pułapką) Nie zapominając, tytuł oferuje również obfite zadania jak przesuwanie skał, grę w szachy, czy wciskanie przełączników, przeskakiwanie nad pułapkami i wiele wiele więcej. Można by powiedzieć że przez te mechaniki tytuł staje się bardziej zręcznościowy niżeli, miałbym go przypisać do przygodowej-rpgówki.

Niestety, tytuł jest obwity w różnego rodzaju mechaniki, ale przekłada się to na masę błędów, które znacznie niszczą klimat gry. Mianowicie, po mapach są rozrzucone savepointy, przy których można zapisać stan gry, a tak na prawdę wystarczy wcisnąć klawisz [Esc] i również można zapisać grę.
Pułapki, rozmieszczone na ziemi są także zbugowane i niedopracowane. niejednokrotnie miałem sytuacje iż faktycznie skoczyłem przed pułapką, a pojawiał mi się ekran końca gry, bo gra uznała że na nią nadepnąłem. Natomiast kiedy mi się wydało że faktycznie wdepnąłem w pułapkę i wykonałem skok, to wszystko uchodziło mi na sucho.
Zwróciłem również uwagę na przesuwanie obiektów, które niestety, można przesuwać tylko w górnym kierunku. Nie wiem czy autor miał zaplanowane takie zastosowanie, dla tej mechaniki, jednak dla mnie również jest to spartaczone. I niestety, ale blokowanie obiektów, jest też nie dopracowane. Niejednokrotnie miałem wrażenie że będę mógł przejść za drzewem, lub po jakimś małym kamyczku, a okazywało się że nie mogłem bo zostałem niejednokrotnie zblokowany.

Oprawa graficzna jak i audio, tworzą klimat, o który autor się starał. Ma być cisza, w czarno-białej barwie i tak też jest.
Mapy nie są wykonane za duże oraz za małe, więc wszystko jest w miarę znośnie.
Niestety, gdyby tylko nie zawierało błędów!
Manipulowanie barwą ekranu nie jest dobrą stroną autora, ponieważ bardzo często miałem sytuacje iż ekran nabiera chwilowo barw. Dodatkowo, charsety odstawały od reszty otoczenia, a to dlatego iż tytuł wykorzystuje pół na pół grafiki z innej gry i podstawowe RTP - co zawsze równoważy się z efektem tragedii.
Co do budowy i konstrukcji map, jak napisałem powyżej są one zrobione w miarę przyzwoicie, jednak jak zwykle nawet i tutaj występują błędy. Źle ustawione blokady, co skutkowało że musiałem praktycznie wchodzić na czubek drzewa, aby w spokoju je wyminąć.
Co do samych dźwięków, poza niestandardowym który jest zawarty w ekranie tytułowym, dalej w grze musimy nasłuchiwać dźwięków z RTP. Niestety, ale tutaj muzyka powinna odgrywać główne skrzypce, tak jak robią to autorzy horrorów, ona gdyby została odpowiednio dobrana nadałaby świetnego klimatu. Niestety, tutaj tego gracz nie doświadczy.

Podsumowując, jeszcze nigdy nie byłem tak zawiedziony przy żadnej grze, która posiada potężny potencjał na bardzo dobry twór, a została spartaczona przez tak błachę błędy. Z jednej strony grało mi się bardzo dobrze, ale za chwile zostałem szybko sprowadzony na ziemię do szarej rzeczywistości.
Mam nadzieję że autor kiedyś dopracuje ten tytuł i wyjdzie coś porządnego, ale na tę chwilę, Dark Insanity jest bardzo mocnym przeciętniakiem.

Wstawaj, zbudź się.
Co to za szachownica, o co tutaj chodzi.
Szkielety atakują.
Śmierć


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl