...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Dzień Pana Kuro

Autor: Skaciu

RPG Maker: ME
Wersja: Pełna
Gatunek: Przygodowa
Język: Polski
Rozmiar: 0,8 MB
Ocena: 4/10

Informacje dodatkowe:
gra konkursowa

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Dzień Pana Kuro, jest to mały projekt konkursowy, który wystąpił w tzw. Ultima Tournament II. Owy konkurs posiadał 5 tematów. Użytkownicy co przystąpili do konkursu, mogli sobie wybrać dowolny temat. Jednym z nich właśnie był: Mrrrau - gra (lub filmik), w której głównym bohaterem jest kot. Uczestników było dość sporo, ale prac zdecydowanie mniej (tym bardziej gier gdzie głównym bohaterem jest jakiś mruczek). Gra nie wygrała konkursu, ale jest na swój sposób interesująca.

Bohaterem gry jest Pan Kuro, który jak łatwo się można domyślić jest kotem. Mieszka on z Akemi, która jest określana jako jego służącą, zresztą jak każdy człowiek dla swojego kota, żaden wyjątek (a coś na ten temat wiem), najwidoczniej taka kocia natura.

Każdego dnia Akemi wychodzi do szkoły, a wtedy nasz bohater wyrusza na spacer po okolicy, a to upolować myszy, a to zdobyć jakieś inne pożywienie, jedynie musi uważać liczne niebezpieczeństwa jak np. auta, które niestety mogą go przejechać, ale to nie wszystko. Mieszkańcy jak i inne zwierzęta pilnują aby jego codzienny spacer nie był nudny - jak to określa Pan Kuro. W tym wszystkim jest drobny haczyk, mianowicie Kuro musi wrócić na swoje miejsce zanim jego służąca wróci do domu.

Mechanika gry jest niemiłosiernie prosta. Tak jak w każdej grze, tak i w tej nie ma wyjątków, kotem sterujemy przy pomocy strzałek na klawiaturze. Istnieją dodatkowe przyciski takie jak:
  • [0] - włącz/ wyłącz mapę - mapa ukazuje nam okolicę jak i miejsca gdzie są myszy jak i jedzenie pozostawione przez mieszkańców,
  • [Z] - krótki skok - jeśli chcemy wskoczyć na płot,
  • [SHIFT] - daleki skok - jeśli chcemy wskoczyć na mur,
  • [X] - menu/pauza.
Największy mankament w tej grze to czas. Na wykonanie spaceru mamy, nieco więcej jak 5 minut, w tym czasie musimy wykonać wszystkie zadania, czyli w wyznaczonych miejscach zjeść posiłek, dać się pogłaskać, złapać myszki i wrócić bezpiecznie do domu. Osobiście przeszkadzało mi jakiegoś braku oznaczenia wykonanych zadań na mapie. Jest to do wykonania, ale to jest ciężkie zadanie.

Podsumowując
Gra sama w sobie jest ciekawa. Dobrze wykonana, lecz zdecydowanie za krótka. Nie ma mowy o jakiejś głębokich szczegółach. Prosta gra, gdzie gracz ma zrobić swoje, najszybciej jak tylko potrafi i wrócić do celu. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to jest 5 minut gry, ale nie dajcie się na to nabrać. Ten kto ma małą cierpliwość za długo nie pogra ze względu na uciekający czas jak i na dzieci oraz zwierzęta, które próbują naszego bohatera złapać i wtedy jest GAME OVER.

Fajnym dodatkiem byłoby, gdyby na mapie zostały wyświetlone jakieś zagrożenia, tak by gracz mógł wiedzieć jak się poruszać. Przez to właśnie, że na mapie nie ma tych zagrożeń zaznaczonych to gra jest trudna. Osobiście uważam, że Dzień Pana Kuro jest nietypowym projektem i zdecydowanie chciałabym zagrać bardziej w jakieś niesamowite przygody Pana Kuro, niżeli drobną mini gierkę złap przynieś i pozamiataj. Może kiedyś autor przygotuje taką wersję? Tego typu wersję z miłą chęcią bym ograła.

Typowy kot, a jak. Każdy człowiek to dobry sługa.
Myśli Pana Kuro świetnie oddają koci charakter.
Oczywiście nie każdy sługa szanuje kota. W grze napotkamy kilka takich sytuacji.
Ah, udało się temu dziecku ominąć te samochody! Następnym razem może nie będziesz miał tyle szczęścia.


Tekst: Lin
email: lin@rpg.int.pl