...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 3 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Eternia

Autor: Fear

RPG Maker: 2003
Wersja: Demo
Gatunek: JRPG
Język: Polski
Rozmiar: 11,5 MB
Ocena: 7/10

Informacje dodatkowe:
(brak)

DOWNLOAD


Eternia - przepiękna kraina, a zarazem jedna z największych kontynentów na wschodzie, za którą ludzie oddawali życie, aby zdobyć na własność. Kraina ciągłych walk i sporów. Mieszkancy podzielili się na ludzi przestrzegający kodeks rycerski, zwanych Gryf(ami?), oraz ludzi znających się na magii, zwanych Mistykami.

Przez trzynaście lat mieszkańcy Eterni walczyli między sobą. Jednak, żadna ze stron nie potrafiła do końca zdobyć przewagi, aby objąć władzę w całej krainie. Tysiące żołnieży, oraz jeszcze większa liczba niewinnych ludzi traciło życie w tym sporze. Ludzie się opamiętali i zakończyli wojnę za pomocą wydarzenia, które nazwano Zjednoczeniem Nacji. Mistycy otrzymali szlacheckie tytuły oraz różne dobra materialne, wzamian za pokój między nimi, a Gryfami na terenach przygranicznych.

Cała sytuacja się uspokoiła, ale nie na długo. Mianowicie dochodzi do morderstwa jednego z najważniejszych Mistyków - wielkiego Kapłana Arke. Gracz jest wrzucony przez autora w sam środek walki, nie mając możliwości jakiejkolwiek obrony czy możliwości wyjaśnienia sytuacji. Po prostu jest przygnieciony do ściany i zgodnie z znanym kodeksem Hamurabiego - oko za oko, ząb za ząb. Ktoś musi za to odszczekać, tym kimś musi być oczywiście nasz bohater. Zadanie jakie stoi przed nami jest bardzo proste: musimy się obronić i wyprostować całą sytuację...

Mimo wielkiej ilości zwolenników programów RPGVX i RPGXP, znajdują się tacy, którzy postanawiają spróbować swoich sił w starszej wersji programu - RPG2003. Projekt nam wyraźnie ukazuje, że wersja programu nie ma tutaj nic do gadania, gdyż ważnym elementem przy tworzeniu projektu są tak na prawdę umiejętności twórcy projektu. Fear wraz z jego projektem Eternia, są tego doskonałym przykładem. Nie ma skryptów ruby, ale występuje inna czcionka niż "podstawowa" [zauważmy specjalny folder o nazwie Font należy jego zawartość wgrać folderu systemowego Fonts (C:\Windows\Fonts) jakby ktoś nie wiedział. ], dalej klasyczny (podstawowy) system walki oraz system menu dla wielu może okazać się minusem (albo lenistwem autora), jednak dobrze dopieszczone graficznie, powodują zadowolenie. Mimo 256 kolorów, nie odczuwamy jakiejś odrazy, można popaść nawet w podziw, że 256 kolorów w dzisiejszych czasach jest w stanie ukacać coś miłego dla oka, czy wszystko jest bezbłędne? Nie...

Znajdziemy pewne drobne błędy graficzne (wyłapać można wiele błędów, ale podkreśle tylko jeden: niejednolity styl charsetów), czasami mapki są tak poukładane, że nie można przejść bo jakaś niewidzialna przeszkoda nas blokuje, ale mówię, to są naprawdę drobnostki, które chyba wyłapią tylko starsi użytkownicy programy (nie zwracając na nie uwagę).

Nie zwracajmy uwagi na minusy, podziwiajmy bardziej projekt: Niezmiernie cieszę się, z braku podstawowej bazy graficznej, bazy danych, dźwięków i muzyki. Grafika: jak powyżej omówione cieszy oko, w szczególności, że widzimy coś nowego. To samo można powiedzieć o animacjach walki - nowe nazwy, opisy, animacje. Coś co warto jest poświęcić trochę czasu i zobaczyć co autor dla nas przygotował. Muzyka jak i same dźwięki też są dobrane bardzo dobrze do danej sytuacji.

Na koniec muszę pochwalić autora za całokształt projektu: Dialogi z starannie dobranymi twarzami na pół ekranu (oddają przyjemny klimat gry), podobnie jak i dialogi samych postaci (z sensem, przedstawiając konkretną sytuację w jakiej postacie się znajdują). mapki starannie wykonane, w szczególności pustynia, gdzie jest bardzo mało elementów, a mapka jest bardzo wykonana, wraz z efektem burzy piaskowej.

Projekt waży niestety swoje (prawie 12MB) i może stanowić dla niektórych osób wbrew pozorom pewien problem. Uważam jednak, że warto. Warto nie pobierać ponownie programu: GG.10, instalacji Skype, czy jakiegoś innego programu do wypróbowania, ale przeznaczyć transfer właśnie na demo gierki Eternia, gdyż jest solidnie wykonana i przedstawiona.

Bez wątpienia Eternia jest jednym z lepszych projektów 2003 na naszej skromnej polskiej scenie rpg makera. Bardzo miło się przy niej spędza czas, sympatyczna grywalność, grafika, muzyka jak i wykonanie przyczyniają się do tego, że mimo przejścia, odczujemy pewien niedosyt. Co mogę powiedzieć więcej? Pozostaje nam tylko czekać na pełną wersję gry. Niech to się nie zakończy tylko na tym demie. Udanych transferów i miłego grania!

Ale to nie tak, dajcie nam się wytumaczyć, my jesteśmy niewinni. Z fanatykami religijnymi chyba nie da rady rozmawiać.

Mimo iż walka wygląda w sposób klasyczny dla RPG Makera 2003, to jest bardzo miło popatrzyć na nową animację.
O popatrzcie, znalazłem redaktora przez przypadek!
I jeszcze żyjesz?! No to masz łeb.


Tekst: Reptile
email: reptile@o2.pl