...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Future Tracks

Autor: Matek

RPG Maker: 2000
Wersja: Demo
Gatunek: Wyścigowa
Język: Polski
Rozmiar: 883 KB
Ocena: 4/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Miałem już okazje grać w produkcje wyścigowe, które zostały stworzone na silniku RM.
Byłem przekonany że nie uda się nic lepszego wykręcić niż Pakit Racing, niestety, na szczęście się myliłem!

Po wciśnięciu klawisza start, od razu zostajemy rzuceni na tor i zaczyna się odliczanie do rozpoczęcia wyścigu.
Wcielamy się w bohatera o imieniu Falcon. Jest on rajdowcem, który musi piąć się po szczeblach kariery, aby mógł pokonać obecnego króla wyścigów, Hamona.
W tytule od samego początku, możemy zauważyć jest jest on bardzo prostym i nie skomplikowanym tworem. Wyścigi odbywają się na tle futurystycznych panoram w których biorą udział spodki, napędzane rakietowym silnikiem. Autor, nie zaoferował żadnego wprowadzenia, szczątkowego tutorialu, czy minimalistycznych informacji.
Jak na grę wyścigową, sądzę że fabuła nie jest co prawda potrzebna, ale fajnie by było, gdyby oferowała jakiekolwiek wprowadzenie lub samouczek. Szkoda że autor o tym nie pomyślał.

Technicznie, tytuł zawiera to co brakowało w Pakit Racing. Mianowicie, poziom trudności przeciwnika z każdą kolejną trasą wzrasta. W trakcie wyścigu, gracz nie ma szansy przyblokować NPC, ponieważ one przenikają u siebie. Co uważam za duży plus. Ponieważ gracz jest zdany na swoje umiejętności i skazany na dobrą znajomość trasy.
Przeciwnicy, co prawda jeżdżą za każdym razem tą samą trasą i nie ma tutaj różnorodności, ale poziom trudności jest w miarę wyważony i można tutaj wyczuć rywalizacje, między ścigającymi.
Na trasach, są rozmieszczone różne pola przyśpieszenia, dzięki którym kiedy gracz ich dotknie znacznie przyśpiesza na kilka sekund. Zauważyłem że przeciwnicy, też jakby mieli do dyspozycji takie przyśpieszenia, ponieważ w trakcie wyścigu również potrafią dać ostro do dechy. Co prawda jest to kontrolowane, bo nie odbywa się to w losowych częściach trasy, a w zasadzie w określonych miejscach.
Na zakończenie rozgrywki ostatni wyścig, po krótkiej zapowiedzi komentatora, odbywa się z bossem. Tzn, pojazdem, który jest znacznie szybszy od bohatera i jest trudno dotrzymać mu tępa. Przed rozpoczęciem ostatniego wyścigu, gracz otrzymuje możliwość zapisania gry. Więc trzeba brać na uwagę fakt, że jeśli przegramy w poprzednich wyścigach, przyjdzie nam przechodzić grę od początku.
Dodatkowo, tytuł nie oferuje dostępu do menu, nie ma żadnych dodatków typu ulepszania pojazdu, czy możliwością jego zamiany na inny pojazd. Po prostu, rozgrywka sprowadza się do tego że należy dojechać jako pierwszy do mety, a do dyspozycji masz rozmieszczone po mapie przyśpieszenia i skróty.

Oprawa audiowizualna, prezentuje się całkiem nieźle, dobrze dobrane dźwięki, na każdej trasie jest odgrywane coś innego i dobrze wpasowują się w klimat futurystycznych pościgów, plus do tego dochodzą odgłosy wiwatujących tłumów na cześć naszego zwycięstwa.
Graficznie, produkcja korzysta z futurystycznych chipsetów, autorskiego ekranu tytułowego i nowych facesetów, które są pokazywane w trakcie wyświetlania wiadomości.
Dodatkowo, autor zadbał o fajną animacje przygotowania do wyścigu i pokazania świateł, oraz przy zakończeniu na pierwszym miejscu, wyświetla się awatar bohatera. Niby nic szczególnego, ale widać dbałość o detale.
Tory wyglądają na bardzo, ale to bardzo podbone do siebie. Nie są zbyt skomplikowane i zarazem są krótkie. Gdyby tak wyglądała pełna wersja, myślę że po jakimś czasie wkradło by się uczucie monotonni, więc jak na grę demo prezentuje się one poprawnie, natomiast na dłuższą metę, wypadałby to poprawić.

Podsumowując, Future Tracks jest bardzo interesują grą wyścigową. Zawierają w sobie to co brakowało mi przy ogrywaniu PR i zawiera elementy, które najważniejsze w produkcjach wyścigowych. Mianowicie, mam tutaj głównie na myśli poziom trudności i dopracowanie rywalizacji z NPC.
Nie ukrywam towarzyszyło mi uczucie rywalizacji i nie wydawało mi się to aż tak drewniane, chodź można by było to zrobić zdecydowanie dużo lepiej.
Jednak, dla osób które są żądne wyścigów w kosmicznych pojazdach napędzane rakietowym silnikiem, ten tytuł, jest jak najbardziej dla nich.

Pora na wyścig
Pierwszy na mecie!
3..2..1.. Start!
Falcon, wygrywa miejsce na podium!


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl