...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgło? nowe materiały
Download >> Gry


Gromada

Autor: CoR_P

RPG Maker: 2003
Wersja: Pełna
Gatunek: RPG
Język: Polski
Rozmiar: 15,2 MB
Ocena: 9/10

Informacje dodatkowe:
- [+18] Gra zawiera wulgaryzmy

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Gromada jest postapokaliptyczną grą rpg, której akcja, osadzona zostata w przyszlym stuleciu w hermetycznych, skazanych na zagładę bunkrach. Po tajemniczym kataklizmie warunki panujące na powierzchni Ziemi nie pozwalają by mogło rozwijać się na niej jakiekolwiek życie. Przed człowiekiem pojawia siq jednak kolejne niebezpieczeństwo - on sam.

Zespot bunkrów zwanych Gromadami, stoi nie tylko w obliczu własnej, chwiejnej równowagi, lecz również może być celem innych ocalalych. Dorin Zakrzera - represjonowany obywatel Gromady Gtownej, ułożył się do snu w swojej skromnej kajucie wewnątrz Modulu Mieszkalnego. Jeszcze nie wie jaką rolę przyjdzie mu odegrac w obliczu decyzji surowego Wielkiego Kanclerza...

Zespół gromad

Reakratorium
|
Modół Mieszkalny
|
Centrum
|
Baraki, Zarząd garaż, Labolatorium, Modół robotniczny


Gromada główna wprowadza rygorystyczne rzqdy w systemie totalitarnym od dwudziestu lat sprawuje Wielki Kanclerz. Jest ośrodkiem samowystarczalnym, współpracującym z mniejszymi Podgromadami.

Zaczynając od początku,fabularnie, produkcja nie odbiega od standardów, które zachowują gry sci-fi. Gdy ludzi dosięgła apokalipsa, normalny dotychczasowy świat jaki jest im znany odchodzi w zapomnienie. Ludzie zaś przenieśli się do tytułowych gromad, inaczej zwanymi schronami.
W końcu, nowy porządek świata zostaje zaburzony, który jest spowodowany kryzysem wewnętrznym obecnego rządu, gdzie rękę do obecnego stanu przykłada Dorin Zakrzera.
Standardowo, zaczynamy od najniższego szczebla, jako zwykły szary człowiek, prowadzący życie w nowym świecie. Eksplorowanie futurystycznego świata, odbywa się dzięki specjalnemu pojazdowi. W dalszym rozwoju wydarzeń, główny bohater szkoli się na żołnierza, gdzie wykonuje zlecenia wydane przez elitę. Dodatkowo, nie tylko do wykonania są zadania zlecone przez samą górę, lecz możemy wykonywać zlecenia, od mieszkańców zamieszkujących gromadę.
Stopniowo, główny bohater otrzyma dostępy do zwiedzania nowych lokacji i otrzyma dostępy do zamkniętych obiektów, do których nie miał od początku wstępu. Fabuła, z czasem zaczyna przybierać większych obrotów, gdy z zewnątrz przybywa świta wrogiego wojska, próbująca zawładnąć gromadą.

Rozgrywka, sama w sobie jest bardzo rozwlekła, prosta i nie wymaga od gracza myślenia. Niestety, postacie same w sobie nie oferują za dużo, poza tym, że po prostu są. Nie można się z nimi w jakiś szczególny sposób utożsamić, nie posiadają jakiegoś szczególnego zarysu charakteru, który pozwoli graczowi na moment ich zapamiętać. Może jest to wina formy niszowego dialogu, jaką obrał autor. Ponieważ zdarza się iż postacie zaklną, a jeśli nie, to nie za dużo ciekawego do powiedzenia. A szkoda, bo można by było to wykorzystać w potencjał, ogromnego świata jaki oferuje produkcja i chociażby opowiedzenia jego historii.
Co do samych dialogów, często zdarzają sie możliwości wyboru, co odpowiedzieć, lub co zrobić w danej sytuacji. Trzeba, brać na uwagę jak postępujemy, ponieważ produkcja oferuje kilka zakończeń gry. Możemy stanąć po dobrej stronie mocny, po złej, lub pozstać całkowicie neutralnym i bezstronym. Wszystko zależy jakie podejmiemy decyzje w trakcie trwania rozgrywki.

Mechanicznie, miałem nadzieję na walkę w czasie rzeczywistym, jakieś kosmiczne pistolety, czy miecze świetlne. Niestety, system walki odbywa się standardowo, co nie jest moim zdaniem pozytywnym aspektem. Zdarzają się momenty iż trzeba pokonać kilku przeciwników, chodzących po mapie. Więc któraś walka z kolei w przeciągu 3/4 minut wprawia w monotonnie.
Sam balans rozgrywki w czasie walki, uważam za doszlifowany. Statystyki między bohaterami a wrogami nie są zbyt zróżnicowane i to samo, można powiedzieć o broniach w ekwipunku. Staty są poprawnie rozdysponowane. Dodatkowo, mamy dostęp do uposażenia specjalnego, dający dodatkowe techniki, poprawiające skuteczność bojową. Np. Skaner, pozwalający poznać statystyki wroga,chip medyczny, przeznaczony dla bohatera o dużej zręczności, pozwalający leczyć zdrowie i niwelować zatrucie, czy paraliż. Chip bojowy, dobry do użycia w momencie, gdzie ochrona u wrogów, przerasta zdolności bojowe bohatera i wiele wiele więcej.
Pozostałe umiejętności można nabyć podczas specjalnych treningów, lub zdobywając unikatowe kryształki. Z których nie każdy bohater, może korzystać.
Produkcja oferuje kilka mechanik, jak m.in jazdę po powierzchni specjalnym łazikiem, gdzie musimy pilnować poziomu tlenu w butli, którą trzeba doładowywać w wyznaczonych miejscach.
Walkę ogromnym mechem, do którego można wsiąść i zniszczyć wszystko co stanie nam na drodze, czy pod przywództwem podległego garnizonu, wykonywać wyznaczone zadania.
Dodatkowo, produkcja oferuje mini misje, takie jak przesuwanie w pomieszczeniu przedmiotów do odpowiedniego miejsca, czy otwieranie skomplikowanych zamków, oraz wiele więcej.

Wizualnie, Gromada, jest autorskim tworem z występującymi grafikami z RTP. Co mogę więcej powiedzieć. Widoczne są tutaj zadatki na projekt komercyjny. Autorska praca, poprawnie i estetycznie wykonana. Wprawiająca gracza w futurystyczny klimat, wylewający się z ekranu. Począwszy od tilesów, po charsety, facesty, i battlersy. Mogę tutaj wypowiadać się w pozytywnych walorach bardzo długo. Bardzo porządna robota wykonana przez autora i myślę że lepiej już się tego zrobić nie dało 10/10. Dodatkowo, najbardziej mnie urzekły, wstawki z obrazkami, które jakby były wstępem do kolejnego rozdziału. Świetna robota!
Muzycznie, tutaj usłyszymy znane nam dźwięki jak, Beethovena, Bacha, Mozarta czy Heandela w wersji midi. Od początku towarzyszyło mi uczucie iż gdzieś to dźwięki słyszałem no i się nie myliłem.

Podsumowując, Gromada jest świetną grą, z autorską grafiką i magicznym klimatem, który wciągnie gracza w swój świat. Od strony technicznej, produkcja pieści gracza różnorodnymi zastosowaniami, którymi co chwila zaskakuje. Gdyby, tylko był tutaj ABS w czasie rzeczywistym i fabuła, mniej oklepana. sądzę że byłaby to jedna z najlepszych gier, spod naszych narodowych barw. Za takie projekty jak ten, wypada powiedzieć autorowi dziękuję, i Ja ze swojej strony niezmiernie się ciesze, że miałem okazje zagrać w tę produkcje.

UWAGA: W informacjach dodatkowych, jest dostępny Przewodnik, wykonany przez autora, w którym znajdziemy wszelakie informacje dot. świata gry, oraz ekwipunku.

Ogrona aglomeracja gromady.
Czas, rozpocząć nowe życie w nowym uporządkowanym świecie.
Gdzie jechać łazikiem ?
Jeden z rządzących - Kanclerz gromady.


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl