


| Hoia Baciu
| |
| Autor: Zombik
RPG Maker: 2003 Wersja: Demo Gatunek: Przygodowa Język: Polski Rozmiar: 12,3 MB Ocena: 7/10
Informacje dodatkowe: - nie wymaga programu
|  | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
Hoia Baciu to legendarny las położony w Rumunii. Ludzie powiadają, że las okrywa tajemnica oraz zachodzą w nim anomalia na kształt trójkąta
bermudzkiego. Często widać tam dziwne światła, słychać dziwne dźwięki oraz można wykryć wahania poziomu promieniowania.
Las istnieje na prawdę i więcej można o nim poczytać w Internecie. Od nazwy lasu pochodzi również nazwa gry,
gdyż akcja toczyć się będzie właśnie tam.
Rumunia, rok 1999. Pewna rodzina odnajduje w lesie stary dziennik z roku 1941. Należał on do podpułkownika Mihaia Vasilewicza.
Kobieta zaczyna czytać dziennik.
Akcja przenosi się do 1941 roku. Mihai oraz 2 innych kompanów z generałem (Ladimir, Petru i Emil) siedzą w tawernie i popijają piwo,
kiedy to wchodzą Niemcy. SS-man jest oburzony i natychmiast rozkazuje wyjść żołnierzom na zewnątrz.
Informuje o tym, że w pobliskim lesie ukrywają się kolaboranci i, że mają Oni coś z tym zrobić.
Oddział po przygotowaniu wkracza do lasu.
Produkcja od początku wywołała we mnie zaciekawienie i nie mogłem się doczekać, kiedy otrzymam stery i zacznę przygodę.
Począwszy od samego odnalezienia dziennika, po zakończenie. Gra trzyma w napięciu i nie można się
oderwać od rozgrywki.
Fabularnie, bardzo ciekawie opowiedziana historia, z zapartym tchem brnąłem dalej i nie mogłem się doczekać co się wydarzy.
Sądzę iż wszystko jest ze sobą spójne i nie mam na myśli tylko wydarzeń które się dzieją w grze, lecz bardziej całą otoczkę.
W połączeniu można wyczuć klimat o który autor szczególnie się postarał.
Mechanicznie, Zombik zadbał o najdrobniejsze szczegóły. Kiedy zawsze mam obawy co do balansu,
o którym twórcy dosyć często zapominają, tutaj jest on dopracowany.
Nie można odczuć różnicy między przeciwnikiem a bohaterem i to samo mogę powiedzieć o statystykach broni, jak i przedmiotów.
Wszystko zostało starannie przygotowane.
W trakcie rozgrywki towarzyszyło mi uczucie, iż autor zadbał o każdy element, szczególnie w momencie eksploracji mapy.
Np. grafika głównego bohatera, przedstawia umundurowanego żołnierza z obszernym zasobnikiem, co równoważyło się to z tym iż w trakcie ruchu,
czułem że bohater porusza się zdecydowanie wolniej niż standardowo.
Tak samo, w przypadku ataków NPC, widać że zostało to przemyślane. Oczywiście system walki odbywa się w standardowym trybie, lecz
samo rozpoczęcie pojedynku z wrogiem, nie zaczyna się na zasadzie, losowego stąpnięcia bohatera i rozpoczęcia starcia, tylko za nim zaczniemy potyczkę z wrogiem,
pierw wybiega on zza drzewa, lub podbiega do bohatera z innego zakątka mapy.
Graficznie, uważam Hoia Baciu za dopieszczoną produkcję. Jako że Zombik od samego początku posiada "skill" do poprawnego konstruowania map.
Tutaj prezentują się one bardzo estetycznie i sprawiają wrażenie zadbanych. Nie mają tendencji do sztucznego wydłużania rozgrywki
przez konstrukcję dużych obszarów, oraz nie są przesadnie rozplanowane w drugą stronę (czyli za małe). Wszystko wydaje się być na swoim miejscu.
Ponadto, tilesy jak i charsety wraz z kolorystyką, tworzą klimatyczną spójność, która wręcz bije z ekranu.
Co do oprawy muzycznej, autor nie zawiódł i pozwala graczowi na zasmakowanie, myślę że skromnego, ale bardzo dobrze dobranego
soundtracku. Audio jak i krótkie odgłosy, współgrają z otoczeniem oraz wydarzeniami, co skutkuje nadaniem im jeszcze większego wydźwięku.
Podsumowując
Cała produkcja jest przygodówką utrzymaną w konwencji horroru.
Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że wątek fabularny jest oklepany i pozbawiony ciekawych wydarzeń.
Jednak w miarę rozwoju akcji można dostrzec, iż mamy do czynienie z profesjonalnie przygotowanym projektem.
Jak przy poprzednich produkcjach Zombika, towarzyszyło mi uczucie niewykorzystanego potencjału na przedstawienie fabuły,
tutaj jest on zrealizowany w stu procentach.
Hoia Baciu, prezentuje się świetnie i w głębi serca, mam cichą nadzieje że Zombik, powróci kiedyś do tej produkcji i zrealizuje
pełną wersję.
.png)
Mihai, Ladimir, Petru i Emil - przygotowują się do ataku obozu
.png)
Punkty, które należy sprawdzić.
.png)
Waffen-SS, przyjmujemy wykonanie rozkazów!
.png)
Bunkier i zabarykadowani żołnierze, wrogiego oddziału.
Tekst: Rubin
email:
rubinrpg@wp.pl