...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 4 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Inny

Autor: Hero15

RPG Maker: 2003
Wersja: Demo
Gatunek: Przygodówka
Język: Polski
Rozmiar: 8,2 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
(brak)

DOWNLOAD


Szczerze, nie za bardzo lubię przyjmować gierki demonstracyjne, i zazwyczaj podchodzę do nich z wielkim dystansem. Nie okłamujmy się nawzajem, znamy Polskę nie od dziś. Gierki demonstracyjne (demo), które powinny zawierać przedsmak całej gry, zazwyczaj kończą się na wersji demo, a pełna wersja popada gdzieś w zapomnienie. Autor uznaje swój projekt za niewypał, a redakcja musi zazwyczaj się później z tego tłumaczyć fanom małej popularnej gierki (w nawiasie mówiąc, kto wpadł na taki chory pomysł? (((_o) ).

Jednak w tym przypadku postanowiłem zrobić mały wyjątek, i nawet, jeśli projekt nie zostanie ukończony (czego nie życzę), to na pewno posłuży się jako dobry przykład dla innych fanów, oraz twórców horrorów. Zatem przyjrzyjmy się z bliższa temu projektowi, który jest nieco inny od pozostałych.

Zacznijmy od samego tytułu: Inny. Jest tytułem roboczym i jak autor zaznaczył, prawdopodobnie go zmieni na coś innego, póki co jest jak jest. Cała fabuła nawet nie jest do końca ustalona (co ma być, a co nie). Nie ma jakiegoś wstępu wprowadzającego nas w cały świat gry. Wszystko odbywa się praktycznie na zmysłach, domysłach, skojarzeniach. Kto grał w jakieś tam horrory (np. Ciche wzgórze, czy Biohazard), łapnie klimat bardzo szybko. Podzielę się z wami tym co udało mi się zrozumieć.

Główny bohater, Reynald jest paniczem jakiegoś zamku. Nagle jakaś dziwna siła (bądź zjawa) nas obezwładnia/uderza (?), ciężko nawet określić co się w tej chwili dzieje, jednak co możemy stwierdzić, że coś jest nie tak. Ściany pomazane krwią, pomieszczenia wypełnione zombiakami, pobite lustra, porozrzucane obrazy. Całkowicie jakby inny świat. Instynkt natychmiastowo podpowiada nam, żeby brać nogi za pas, spływać w bezpieczne miejsce póki czas. Próbując wydostać z upiornego domu, równocześnie staramy się rozwiązać zagadkę tajemniczego miejsca.

Hmmm, chyba troszeczkę przerysowałem fabułę, ale mam nadzieję, że nikt nie będzie miał mi tego za złe. Autorowi udało się wytworzyć piękny klimat, który trzyma w lekkim napięciu podczas rozrywki. Projekt zawiera własny system walki (naciśnij przycisk Enter, a odezwie się broń, tylko wpierw ją zdobądź), muzyczka klimatyczna, a graficzki mimo, iż, standardowe RTP (styl, podkreślam: styl postaci, a kafelki pasujące do otoczenia) plus oryginalne jakieś wyroby świetnie ukazują, że wiele nie trzeba do dobrej zabawy. Podstawowy system menu, myślę, że jest tutaj tylko tymczasowo i autor coś najwyraźniej z nim zrobi, tyle że nie miał pomysłu.

Projekt Inny dąży ku dobrej stronie, przyznam, ale to co otrzymaliśmy, to za mało na jakąś lepszą ocenę (bo w zasadzie nie ma za bardzo co oceniać). Zdecydowanie projekt (i cala zabawa) jest za krótka. Może maksymalnie zająć 20 minut gry. Dla szybkich, 5 minutek nie dłużej. Szczerze, klimat jest, fabuła jakaś tam też (troszeczkę dopracować), zasoby są, cóż można pragnąć więcej? Proponuję zasiąść do projektu i go spokojnie dokończyć, bo jest to początek czegoś dobrego. Udanych transferów.

Drobne niedociągnięte szczegóły, w grach. Gracz widzi zmorę, a bohater jakąś zwyczajną postać. Zdarza się.

Chodzenie w ciemnościach, to podstawa w tej grze, trzeba będzie do tego przywygnąć. Ograniczone pole widzenia nie zawsze się sprawdza, ale tutaj, jak najbardziej.
Nic ciekawego, jakby to była kobieta, no to inna sprawa... If you know what I mean.
Mapa przypomina rozmieszczenie pokoi, niczym w domek z Resident Evil.


Tekst: Reptile
email: reptile@o2.pl