...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 4 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Kakashi Gaiden

Autor: Squall

RPG Maker: XP
Wersja: Demo
Gatunek: JRPG
Język: Polski
Rozmiar: 88 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
(brak)

DOWNLOAD


Naruto... już z samego początku jestem negatywnie nastawiony do tego projektu, ale postaram się dać mu jakąś szansę. Zignoruje tytuł i postara się zagrać w to coś tak jak w inne makerowskie gierki. Nie miejcie mi to za złe. Wielkość projektu oznacza serious bisness, 80MB to już coś ciekawego zobaczymy, aczkolwiek tak się wydaje.

Projekt jest niedokończony, proste demko (domyślam się), że autor nic oryginalnego od siebie nie dodał, tylko jedną drugą projekty zaczerpnął z anime. Gotowa fabuła, scenariusz, bohaterowie, dialogi, dobrać kilka grafik, wypchać projekt skryptami ruby, nawrzucać plików muzyczny i gra i buczy - projekt gotowy.

Cała historia sięga czasów młodości znanej postaci Kakashi Hatake, który już jako 13letni młody ninja zostaje posłany na niebezpieczną misję wraz z swoimi towarzyszami: Obito Uchha, Rin, oraz nauczycielem 4 Hokage, Minato Namikaze. W zasadzie gdzie się bitwa toczy, o co chodzi, po co na co itp. w brew pozorom to nie jest istotne. Fani serii Naruto na bank zaczaj, że głównym punktem skupienia jest główny bohater Kakashi. Opowieść ma ukazać odpowiedzi na pytania typu: jak Kakashi otrzymał Sharingan w swoim prawym oku, oraz jego bliznę, powiązania między nim a Obito i Rin, w jaki sposób został mianowany Jounin'em, jak i wiele wytłumaczeń dotyczących jego specyficznego podejścia co do niektórych sytuacji. Niby wszystko fajne, ale w tej kwestii nie ma co oceniać...

Projekt (jak można zauważyć na screenach) wygląda obiecująco, ale niestety tylko wygląda. Jednak trzymajmy się początku: ekran tytułowy, jakieś coś nowego w ruby napisanego, nie robiące większego wrażenia. Charaktersy zripowane oczywiście z gierki naruto, jednak momentami mają dziwne tiki podczas animacji, najwyraźniej trzeba by było to dopracować. Grafika jest wymieszana, ikonki nie do końca współgrają z tłem menu, mieszanie grafik z podstawowych zasobów z innymi materiałami (o tym niżej). Muzyka znajoma z wersj xp makera +/- jakieś mp3ki.

Prosty mapping, zdecydownie ZA PROSTY! Rysowanie ścieżki za pomocą kwadratów było dopuszczalne do 2003 roku na naszej scenie! Teraz to już zwykłe niedbalstwo,bo inaczej się tego ne da nazwać.

Oto owoce projektów nowoczesnych programów rpg makera. Projekt musi być wypchany skryptami ruby, działem muzyki i wysokiej jakości grafiką, bo inaczej to nie będzie gra. Może się nie znam na projektach, grach i Naruto, ale zdecydowanie nie pasują mi wielkie charactersy, które nie mogą deptać po grzybkach w jaskini (nie można przejść, zobaczycie o co chodzi). Prosta droga przed nami, nie sposób się zgubić, zakaz zwiedzania.

Walka, side-view battle, widać i bohaterów i przeciwników, wszyscy są animowani (ataki, obrażenia itp.) wszystko się rusza. Niby fajne, ale dobijające mogą okazać się niektóre spowolnienia. Nie ma tutaj jakiegoś takiego płynnego przejścia, postać po prostu znika, nagle pojaia się z atakiem, po chwili znowu znika, taki brak płynności. BS może i fajny, ale wypadałoby to jakoś dopracować. Dalej nie za wygodne (jak dla mnie - pamiętajcie) okazują się wielkie liczby, początek gry, a już ataki w 1000, bohaterowie HP to samo. Kiedyś grało się w gry (np. FFV) i pamiętam że bohater zaczynał z HP 20 (!). Ręki sobie nie dam uciąć czy 20 czy trochę więcej, ale na bank nie miał ponad 1000 i też wszystko było wykonane na małych liczbach (od początku) a dopiero później coraz to więcej i więcej, a nie że wszyscy wrogowie są na jednego buta.

Poddaję się, mam dosyć. Dla fanów może gra się okazać fajną zabawą, ale w świecie makera, mamy do czynienia z średniakiem... Może trochę bardziej zaawansowanym. Nie odczuwam jakiejś wielkiej przepaści między tym projektem a innymi. Po 80 MB spodziewałem się czegoś lepszego, ale chyba zacznę się przyzwyczajać, że połączenie Polaka, projektu XP/VX i wielkość projektu nie chodzą w patrze. Tragicznie nie wyszło, ale nie wydaje mi się, żeby zaraz projekt gloryfikować w jakiś sposób. Udanych transferów, miłej zabawy.

Jak dobrze, że w dzisiejszych czasach ninja pomagają starszym paniom.

System walki w grze, trzeba przyznać że ładnie został zmodyfikowany za pomocą skryptów. Niestety, szkoda, że nie została także dopracowana animacja walki.
Kolejny system zwiększenia doświadczenia po walce, taki tam w sumie wizualny bajer.
A w niedopracowanych jaskiniach, to nawet najlepszy mistrz ninja jest w stanie się zgubić.


Tekst: Reptile
email: reptile@o2.pl