...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 14 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Jooble.org - pomożemy ci znaleźć godną pracę (domyślne wyszukiwanie: Game Developer)


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Kooriyasha

Autor: Skaciu

RPG Maker: 2003
Wersja: Pełna
Gatunek: Zręcznościowa
Język: Polski
Rozmiar: 2,25 MB
Ocena: 3/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Skaciu to jednej z najbardziej płodnych twórców na Polskiej scenie RPG Makera. Lista produkcji, które ujrzały światło dzienne wydane spod jego szyldu, przekraczają wszelkie możliwe normy.
Nie dość, że może pochwalić się ogromnym dorobkiem makerowym, to w swojej karierze chwytał się wielu gatunków i nie zamykał się w jednym oklepanym schemacie.

Kooriyasha, bo tak nosi tytuł produkcja. Jest grą akcji, łamaną na zręcznościówkę. Wcielamy się w bohaterkę o imieniu Kaori, która przygotowuje się pełna entuzjazmu, na powrót do szkoły w nowej roli, przewodniczącej pierwszorocznych klubu kenjutsu.
Bohaterka słynie z tego, że przyciąga do siebie kłopoty jak magnes i stara się je rozwiązywać drogą siłową. Co nie zawsze przynosi pożądane efekty.
Jak na krótkoterminową produkcję w grze demo, fabuła jest dość oklepana, oraz jest nowatorska i przewidywalna (co bardzo lubię w takich luźnych produkcjach). Bez większych zaskoczeń. Jednak jej zaprezentowanie na tle japońskiej aglomeracji i obranego klimatu, nie ukrywam, że Skaciu bardzo mnie wciągnął do swojego imaginacyjnego świata w tej grze.

Cała sfera fabularna, jak i zaprezentowany świat to tylko otoczka, która ma potęgować klimat sprowadzony głównie pod ABS, polegający na walce zręcznościowej w czasie rzeczywistym. System walki nieco różni się od tego standardowego z programu i tutaj Skaciu starał się zaimplementować dynamiczną walkę, gdzie przy pomocy klawiszy [Z], [1] i [2], używamy ataku mieczem, oraz specjalnych umiejętności zręcznościowych.
Samych potyczek w grze uświadczymy trzy razy. Najtrudniejszą była walka przedostatnia, gdzie do mnie jednego, wystartowało dziewięciu przeciwników w tym samym czasie. Fakt, na początku dostawałem bęcki i nie udało mi się wygrać za pierwszym razem, jednak za którymś kolejnym podejściem-etap ten, przeszedłem bez żadnego problemu (po prostu stanąłem naprzeciw wrogów w linii prostej, wciskałem klawisz [Z] i lecieli niczym pod kosę).
O samym ABS mogę powiedzieć, że bardzo podobały mi się specjalne ataki, w szczególności, pokazane animacje przy atakach specjalnych. Jednak walka, sama w sobie jest mocno drewniana i przeciwnicy poza chodzeniem za bohaterem i dotykaniu go, by mogli zadać obrażenia nic innego nie robią. Dynamiki, zdecydowanie tutaj brakuje i lekkiej sztucznej inteligencji, którą NPC, mógłby sie posługiwać :)

Elementem, który mi się spodobał, to przedstawienie punktów HP protagonistki, za pomocą portretu. Kiedy gracz ma mniej punktów życia, obrazek zmienia się i awatar postaci zaczyna coraz bardziej krwawić i widoczne są zmiany na jej twarzy. Bardzo ciekawe i niestandardowe zastosowanie, które co prawda występowało już w innych polskich produkcjach, ale nie tak często że jest znanym i popularnym zjawiskiem, który twórcy implementują w swoich tytułach. No i zauważalne animacje przy wykorzystaniu specjalnych ataków. Przy jednym postać podskoczy, przy drugim wystrzeli przed siebie siekając wrogów. Więc tak do końca na odczepne gra nie jest zrobiona.

Oprawa audiowizualna przedstawia się interesująco. Dodatkowe dźwięki zaimplementowane przez Skacia, łamane z dźwiękami z RTP są ze sobą spójne i te dodane nie odbiegają od tych ze standardowego pakietu RTP. Grafika wygląda bardzo estetycznie i przyznam, że aglomeracja miasta, na której wiszą plakaty i wywieszki z japońskimi znaczkami wciągają w klimaty Japonii i miałem wrażenie, jakbym przemierzał przez azjatyckie miasteczko.
Zabrakło mi tylko większej interakcji z NPC, których brak w miasteczku można było odczuć, bo bez nich wyglądało wszystko na wymarłe i opustoszałe.

Kooriyasha to kilkunastu minutowa gierka, przy której idzie sie wyluzować. Tytuł zdecydowanie ma w sobie pewnego ducha, którego Skaciu, niewątpliwie ma talent nadawać każdej swojej produkcji. Niby wydaje się nowatorska, jest w niej odczuwalna prostota, jendakże dialogi wciągają tak bardzo, że wszelkie systemy i fajerwerki stają się zbędnym i niezauważalnym elementem, który po prostu jest w grze. Mimo że tytuł wymaga bardzo mocnego szlifu sądzę, że wciągające dialogi, które czyta się niczym dobrą książkę, pochłoniętą w jedną noc, ma w sobie potencjał i mogłoby coś z tego wyjść naprawdę bardzo porządnego. A wiem, że wyszło, bo Skaciu wydał pełna wersje innej gierki, która wręcz jest bliźniaczo podobna do Kooriyasha i za jakiś czas, z przyjemnością zrecenzuje ją i wam ją pokaże.

Koledzy ze szkoły atakują!
Czas wstawać, Kaori rusza do szkoły... Tym razem jako przewodnicząca klubu kenjutsu.
W oczekiwaniu na transport komunikacji miejskiej.
A gdzie Kaori się znajduje, gdzie jest to tajemnicze miejsce?


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl