


| Kroniki II PRL - Gang Szlam
| |
| Autor: Keibi
RPG Maker: MV Wersja: Pełna Gatunek: Przygodowa Język: Polski Rozmiar: 42,8 MB Ocena: 5/10
Informacje dodatkowe: - Gra konkursowa
|  | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |

Gra "Kroniki II PRL : Gang Szlam" jest grą, która została początkowo przygotowana na konkurs "Konrad Championship",
jednakże w związku z Golden Forkami, postanowiono dodać do niej epilog z kilkoma nowymi misjami,
który opowiada o dalszych losach Gangu Szlam.
Szef gangu Szlam wraz ze swymi najbardziej zaufanymi ludźmi planuje wyjechać na emeryturę poza granice kraju,
jednakże musi zdobyć 40 milionów złotych. Żeby zdobyć te pieniądze, decyduje wraz ze swym gangiem na dokonanie napadu na Bank Wojewódzki.
Jednocześnie swe śledztwo rozpoczyna nieustraszony, choć niezbyt inteligentny Porucznik Maliniak.
Czy Gangowi Szlam uda się zdobyć wymaganą kwotę? Czy Porucznik Maliniak doprowadzi winnych przed wymiar sprawiedliwości?
W grze, wcielamy się w nie jednego, a kilku bohaterów, którzy reprezentują Gang-Szlamu.
Jako że gra jest przygotowana na konkurs, fabularnie wszystko ze sobą współgra i tworzy niesamowity klimat.
Główne skrzypce grają tutaj zagadki, hasła i zręcznościowe klimaty.
Autor podzielił grę na 5 etapów/poziomów, pomiędzy którymi są wstawki scenek z bohaterami, którzy przygotowują się do wykonania misji
i tak gracz jest wprowadzony do każdego etapu.
Przed rozpoczęciem zadania otrzymujemy informacje, co musimy zrobić, aby pomyślnie przejść etap.
Wprowadzenie jest przygotowane w postaci grafiki przedstawiającą kawałek kartki w której jest info o zadaniu.
Zrobione bardzo skromnie, ale zarazem estetycznie.
Cel zadania również jest wyświetlany na dole ekranu, dzięki czemu można w każdej chwili zerknąć, aby przypomnieć wyznaczone zadanie.
Autor serwuje zadania w postaci, zagadek, rebusów i zręcznościowych elementów.
1. Wpisanie kodu do sejfu za pomocą 4 cyfrowego kodu.
2. Jazda radiowozem na autostradzie, unikanie dziur i plam z olejem. Zbieranie karnisterów w celu uzupełnienia baku paliwa.
3. Skakanie nad wodą w kanałach i rozwiązywanie zaawansowanych rebusów, które posłużą jako kod do drzwi.
4. Odstrzelenie bandytów, wśród tłumu cywili.
5. Opowiedzenie się za którąś ze stron
Sprawiedliwości/Niegodziwości (inaczej Policjant/Bandyta) i walka na tury. Za pomocą odpowiedzi na pytania.
Nierozłącznym elementem który towarzyszy graczowi jest czas. Każde zadanie ma przypisaną określoną pulę w której musi się zmieścić, co uważam
za duży plus. Jest to dodatkowe urozmaicenie do zadań, ale przede wszystkim zabezpieczenie, które zażegna graczowi stanie w koncie aż
przeminą trwające zdarzenia.
Graficznie, produkcja działa w dużej ilości na plikach dodanymi przez autora. Interesujący i klimatyczny ekran tytułowy, charsety, tilesy i panoramy,
wpasowujące się do konkretnych sytuacji, klimaty milicji i oddające czar PRL-u.
Dodatkowo autor serwuje również specjalnie przygotowane obrazki, dostosowane do wyznaczonych zadań dla gracza.
(Pasek zdrowia, benzyna, celownik przy strzelaniu do bandytów, napisy na ścianach i wiele, wiele, więcej). Co również jest ogromną zaletą produkcji.
Nie zapominając o tym co mnie bardzo urzekło, jest audio. Warszawianka, Humoresque od Dvoraka, Kaczmarski i Gintrowski i wiele więcej.
Autor idealnie dopasował oprawę dźwiękową do zdarzeń, która tworzy swoistą całość z fabułą i z tym co dzieje się na ekranie. Co jest
tylko dodatkowym atutem tej produkcji.
Dodatkowym elementem na który zwróciłem uwagę są
dwa zakończenia.
Tak jak wpominałem powyżej ostatnią misją jest
Opowiedzenie się za którąś ze stron (Policjant/Bandyta), w zależności, którą strone wybierzemy.
Decyzja będzie wywierać wpływ na przedstawione zakończenie.
Niestety, ale również w grze można dostrzec kilka niedociągnięć. Mianowicie, mam tutaj na myśli poziom trudności co do wyżej wspomnianych rebusów/zagadek,
który jest postawiony dosyć wysoko i jest bardzo ciężko niektóre zagadki rozwiązać. Musiałem trochę przy tym posiedzieć i nie tylko Ja, ale również z pomocą
użytkowników na czacie, wspólnie główkowaliśmy nad niektórymi rebusami, bo było dosyć ciężko. Więc w sytuacji kiedy gracz i to jeszcze w dodatku poniżej
lub zbliżonym wiekowo do nastolatka już na początku gry spotka przeszkodę w postaci wpisania hasła do sejfu, może okazać się to dla niego przeszkodą nie do obejścia.
I jako drugą rzecz którą dostrzegłem jest czas spędzony w grze. Autor zaznaczył że jest to pełna wersja, ale w sumie gdzie około od 5 do 10 minut główkowałem nad
rebusami, przejście gry w całości w sumie zajęło mi ledwo ponad 30minut. Według mnie gra jest zdecydowanie za krótka i autor określając ją jako pełnoprawną
pełną wersje popełnia tutaj mały błąd, ponieważ w duchu nastawiłem się na więcej, a grę jak szybko zacząłem, tak gdyby nie wliczać czasu spędzonego nad
główkowaniem, myślę że ukończył bym ją w niecałe 5 minut.
Podsumowując, jest to bardzo ciekawa produkcja i pamiętam do dzisiaj iż przy ogrywaniu gier z konkursu, ta od razu zapadła mi w pamięci, ze względu
na klimat i na mechaniki jakie tutaj dostaniemy. Z miłą chęcią wróciłem do gry by odświeżyć sobie pamięć przy pisaniu recenzji.
Moim zdaniem jest to gra którym jednym się spodoba, a inni zostawią ją w czeluściach swoich dysków. Mi mianowicie przypadła do gustu,
ponieważ wychodzę z założenia, aby zrobić: prosto, nie za dużo, a konkretnie, nadać klimat i zastosować eventy, które zaciekawią gracza.
Idealne do tej produkcji pasuje 'trzeba znać granice dobrego smaku' i gra na szczęście te granice trzyma w ryzach. Mimo że jest określana jako pełna wersja,
dla mnie to zdecydowanie demówka i z jednej strony mam niedosyt że jest krótka, ale z drugiej może i dobrze że nie jest przedłużona,
bo wiadomo jak się kończy kiedy twórca stycznie próbuje przedłużyć grę. Nic z tego dobrego nie wychodzi :).
Niemniej ja ze swojej strony produkcje jak najbardziej polecam, a przed włączeniem rekomenduje zrobienie ciepłej herbaty
i powiewu świeżości dla umysłu, który musi być nastawiony na porządne łamigłówki, które dadzą popalić.
.png)
Czas na przygodę.
.png)
Do polityki lepiej się nie mieszać
.png)
Pod osłoną nocy, trzeba wklepać hasło do sejfu, jakie to było ?
.png)
UCIECZKA!
Tekst: Rubin
email:
rubinrpg@wp.pl