...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Kruk 2

Autor: INRE

RPG Maker: VX
Wersja: Pełna
Gatunek: Przygodowa
Język: Polski
Rozmiar: 33 MB
Ocena: 7/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Fabuła/Świat przedstawiony

W świecie nieustającego konfliktu pomiędzy ludźmi,krasnoludami, elfami, orkami i innymi istotami typowymi dla świata fantasy, przyjdzie nam kierować losem Enialis-a. Jest on członkiem zakonu Kruków, na którym ciąży klątwa."Hełm ZapomnianegoBarbarzyńcy"- artefakt który nosi przy sobie główny bohater, budzi w człowieku to co złe i z czasem doprowadza do jego śmierci. By zdjąć klątwę, właściciel artefaktu musi udać się do pradawnej kuźni na północy w Quervik, by tam zniszczyć artefakt.

Chyba nie zaryzykuję dużo jeżeli powiem, że gra ze swoimi zakonami i wszystkim co ze sobą reprezentują grubo inspiruje Wiedźminem i dobrze na tym wychodzi. Do tego mamy coś w rodzaju poznawania przeciwników. Za każdego nowo zabitego stwora dostaniemy przedmiot z jego zdjęciem i krótki opis np. Goblina.

Grafika/Mapping/Exploracja
Mapy zbudowane są z zasobów z poza podstawowej bazy RTP i są więcej niż dobrze wykonane. Elegancko wykonane z naniesionymi koronami drzew, chmurami nadają grze klimat. Ściemnione jaskinie z ograniczoną widocznością postaci, światła rozświetlające lokacje, różne pory dnia zależne od fabuły, promienie słoneczne itd. Wszystko wymuskane na wysokim poziomie.Czy wspomniałem już o patkach latających po lesie i biegających wiewiórkach? Słodkie ;-3

Niestety każdy z regionów był reprezentowany przez minimalną ilość map. Pięknie wykonane mapy w małej ilości pozostawiają poczucie niedosytu. Opcja skakania mogła by być o wiele lepiej wykorzystana - skoro jest zawarta w grze. Do listy życzeń dodałbym większą ilość zagadek, które pasowały by do tego typu gry.

Walka
Turowy system walki został zastąpiony niestandardowym ze skryptu przypominającym ten z Secret of Mana. Nie wpadamy w walkę. Potyczki odbywają się na mapie i po każdym uderzeniu musimy chwilę poczekać, by wykonać kolejne. Mamy skróty na czary, akcje i przedmioty. Poziom trudności jest dosyć dobrze wywarzony, choć automatyczna regeneracja sprawi, że nie będziemy chcieli korzystać za bardzo z mikstur życia, czy magii - zwłaszcza że w tej gierce z kasą jest krucho. Nie można jej zarabiać w nieskończoność, gdyż potwory raz zabite nie pojawiają się z powrotem.

Dobór muzyki i dźwięków Muzyka jest bardzo dobrze dobrana do nastroju panującego w lokacji i sytuacji, w których znajduje się nasz bohater. Gra utrzymuje mroczny i melancholijny klimat, dzięki odpowiedniemu doborowi utworów. To co usłyszymy znane jest z wielu klasyków - między innymi ChronoTrigger, Final Fantasy, Chrono Cross. Do tego uczta soczystych dźwięków od Blizzard-a. Otwieranie inwentarza, używanie przedmiotów, dźwięk korzystania ze zwoju - mniam! W ogóle interakcje postaci w czasie scenek też są uważnie udźwiękowione i pięknie się tego słucha.

Dodatkowo
Gra wykorzystuję tonę skryptów, by uprzyjemnić nasze doświadczenia i ucieszyć oko. Są tu zdarzenia wymagające naszej szybkiej reakcji i wklepanie odpowiednich klawiszy, by nasza gra nie zakończyła się porażką. Mini-gierka wymagające szybkiego klikania klawisza, otwieranie zamków niczym w Skyrim-e oraz zabijanie ryb przynętą! Do tego niestandardowe menu.

Twórca zamieścił program do obsługi pada i poradnik jak go skonfigurować, co dla niektórych osób może być zaletą. Ja sam skorzystałem z tej opcji i ogrywałem gierkę na padzie.

Błędy/Minusy
Właściwie ciężko się przyczepić do tego co jest w grze - bo wszystko jest dobrze wykonane. Brakuje tu jakichś dodatkowych opcji, lokacji, czegoś z poza głównej linii fabularnej.Nie mogę nie wspomnieć o grze w kości! Niestety dzięki opcji zapisu gry w każdym momencie gra w tę mini-gierkę sprowadza się do zapisania gry i w razie przegranej wczytywania jej lub po prostu grania uczciwie bez wczytywania gry... Trochę czepiam się ale wierzę, że dało by się to rozwiązać trochę lepiej np. robiąc punkty zapisu i umieszczając mini-gierkę z dala od nich.

Podsumowanie

Kruk 2: Akt 1 z jednej strony w jakiś dziwny sposób jakością wykonania przypomina mi Gromadę, a z drugiej swoją liniowością jest zupełnie jej przeciwieństwem. Gra się w niego bardzo przyjemnie a świat i fabuła wciąga, by skończyć się w najciekawszym momencie. Mała ilość lokacji jest bardzo dobrze dopracowana. Autor musiał spędzić dużo czasu polerując to co jest na błysk. Choć gra nie jest ideałem, to na pewno kieruję się w jego kierunku. Polecam tę grę każdemu, kto chce zobaczyć JAKOŚĆ ponad ilość i zainspirować się, by robić coś lepiej w RM.Szkoda tylko, że duża ilość systemów nie została dobrze wykorzystana. Brak tu sposobów użycia wielu rzeczy. Być może kolejne akty zapełniłby by te braki, dodając więcej mięsa to tego pięknie nakrytego stołu. Z poczuciem niedosytu czekam na dalsze części przygód Enialis-a.

Nie ma to jak urocza Gospoda.
Nie ma to jak tradycyjna gra w kości.
Olbrzymia mapa świata.
Wioska zaatakowana przez Orki, uwolnić orkę!


Tekst: Kitabake
email: kitabake@gmail.com


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024