...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Kwadrat

Autor: Slabix

RPG Maker: XP
Wersja: Demo
Gatunek: Zręcznościowa
Język: Polski
Rozmiar: 14 MB
Ocena: 6/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Oto kolejna gra nie-RPG zrobiona w programie RPG Maker XP. Kwadrat jest prostą gierką logiczną składającą się z 16 poziomów z rosnącym poziomem trudności. W grze kierujemy tytułowym Kwadratem, który podąża przez tunele/podziemia opanowane przez złe kolorowe kwadraty po to by uwolnić porwaną jasnoniebieską Kwadratkę (lub porwanego jasnoniebieskiego Kwadrata - ciężko stwierdzić). I tak można pokrótce opisać fabułę gry. Ale w tym przypadku jest ona nieważna - liczy się gameplay.

Zacznę może od podstaw. Sterowanie jest proste i podane w pomocy, nie przeszkadza w grze. Strzelamy w kolorowe złe kwadraty o różnych umiejętnościach (czerwone strzelają, poruszają się, teleportują ; żółte strzelają podczas poruszania ; niebieskie przechodzą przez ściany) równocześnie próbując przejść poziom (niektóre są dość zawiłe). Tutaj nie ma żadnego problemu, wszystko wykonane perfekcyjnie. Czas przejść do łamigłówek w grze... Część jest w porządku (naciśnij wszystkie guziki na mapie to wyjdziesz, zabij wszystkich wrogów to wyjdziesz), ale niektórych nie da się domyślić, no i plansze trzeba kilkakrotnie powtarzać (nie żeby to jakoś specjalnie przeszkadzało, ale...). Na szczęście plansz takich jest tylko kilka. Co jeszcze mi się nie podobało to fakt że nigdzie nie zostały omówione pola delikatnie ciemniejsze i jaśniejsze - dopiero po wejściu na nie wiadomo co robią - a wtedy jest już za późno.

Jeżeli chodzi o poziom trudności w planszach to jest on dość zbalansowany - pierwsze plansze łatwe, a im dalej tym trudniej (tylko jeden poziom trochę bym przesunął do przodu, ale co tam). W niektórych planszach nie można stracić zbyt wiele życia albo się ich zwyczajnie nie przejdzie, a w niektórych po prostu ciężko jest nie stracić całego życia z powodu wrogów, a ci zaś zaskakują podczas pierwszych prób przejścia plansz. Podpowiem że w ostatniej planszy jest jeszcze łatwiej przegrać niż w poprzednich - musiałem ją kilkakrotnie powtórzyć. Ale tak czy inaczej, cały gameplay zasługuje na plusik (który w tym przypadku przeważa na ocenie).

Teraz czas na grafikę. Jest ona prosta, ale przyjemnie się na nią patrzy. Tworzy ciekawy klimat pewnej kwadratowości nie będąc kwadratowa (nawet Kwadrat (główny bohater gry!) nie jest kwadratem). Jedyne co trochę irytuje to fog zrobiony z ciemniejszych kwadratów - czasem zmywa się z ciemnymi polami na mapie. O grafice ciężko wspomnieć coś jeszcze... Może tylko że odcień map zmienia się co kilka plansz (4 czy 5).

O ile grafika była tylko przeciętna to o muzyce można powiedzieć naprawdę wiele dobrego. Mertruve odwalił kawał dobrej roboty. Wszystkie melodie łatwo wpadają w ucho i pasują do klimatu plansz (co kilka plansz muzyka się zmienia - razem z kolorami). To ciekawe, ale nie umiem nic więcej o niej napisać... Tak czy inaczej - warto przesłuchać.

Podsumowując... Mimo tego że wcześniej napisałem że jest to gra logiczna, będzie to raczej gra zręcznościowa z elementami gry logicznej. Częściej liczy się szybkość, refleks gracza niż jego umiejętności umysłowe. Co nie oznacza że każdy z szybkimi palcami tą grę przejdzie... Ale wracając do podsumowania - gra nie jest nadzwyczajna, ale jest conajmniej dobra. Warto poświęcić te parę minut na jej przejście.

Chociaż ciekawa kompozycja - oryginalna, to jednak czegoś mi brakuje.
Autor mógł zdecydowanie przekształcić to w coś bardziej uroczego, a nie iść po najmniejszej lini oporu.
Zasady gry są bardzo proste, plansza po planszy, należy zlikwidować przeciwnika (złe kwadraty), rozwiązać krzyżówkę i przejść do następnego etapu.
Wszystko po to aby uratować kwadratową księżniczkę, czy przyjaciela, czy kij wie o co w tym chodzi. Mamy pretekst do działania, co więcej potrzeba.


Tekst: Sozan
email: sozan5@gmail.com


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024