...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


LifeLoop

Autor: Jasemir

RPG Maker: MV
Wersja: Demo
Gatunek: JRPG
Język: Angielski
Rozmiar: 176 MB
Ocena: 6/10

Informacje dodatkowe:
Zobacz zapowiedź (Youtube)

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Chris stoi w swoim posępnym, osamotnionym domu. Ogromna burza z deszczem huczy za oknem. Myśli pędzą w jego głowie i zastanawia się on skąd pochodzi te dziwne, wewnętrzne uczucie, którego nie potrafi wytłumaczyć... Gwałtowny trzask pioruna odciąga Chrisa od swoich myśli. Już wie co ma się zaraz wydarzyć. Ktoś zapuka do jego drzwi, a rzeczywistość zostanie kompletnie zakłócona - ponownie. Wyrusz na przygodę pełną fantastycznych wydarzeń odkrywając prawdę za tajemniczymi anomaliami Chrisa.


Niespełna równo rok temu, Jasemir opublikował swoją, jak twierdzi najambitniejszą grę LifeLoop.
Jest to jRPGowy turowy projekt, zawierający elementy craftowania, składający się z wielu mechanik i systemów.
W LifeLoop, wcielamy się w bohatera o imieniu Chris. Historia zaczyna się niewinnie, ponieważ budzi się on w swoim łóżku, gdzie wcześniej poprzedziły go wydarzenia wypadku samochodowego w którym zmarł..
Sen głównego bohatera, zostaje przerwany, ponieważ budzą go odgłosy pukania do drzwi, jednak jak się okazuje postać odwiedzająca go, jest mu nieznana i tak rozpoczynamy przygodę w której przyjdzie nam uczestniczyć w dwóch rzeczywistościach normalnego świata, jak i wymiaru fantasy.
Musze przyznać że kiedy grałem po raz pierwszy w ten tytuł, byłem pod ogromnym wrażeniem. Fabuła, co prawda może wydawać się oklepana, ale w dobie dzisiejszego natłoku produkcji, ciężko jest zaskoczyć gracza oryginalnym pomysłem, którego jeszcze nie było okazji zobaczyć.
Nie zmienia to faktu iż bardzo mi się spodobało przełączanie między wymiarami, gdzie w rzeczywistym poruszamy się Chrisem, a w wymiarze fantasy, operuje się drugim bohaterem.
Np. Kiedy w świecie rzeczywistym, z widoku głównego bohatera widać normalnego człowieka, zaś po przełączeniu do rzeczywistości fantasy normalny człowiek staje się groźnym orkiem z którym przyjdzie nam walczyć. (Tak na marginesie, doskonale znam produkcje Jasemira i zastosowanie ze zmianą bohatera/drużyny, miałem okazje już podziwiać w World of Cebulandia).
Nie muszę wspominać iż trzeba zwracać uwagę na operowanie w dwóch światach, bo jak może się wydawać iż w świecie rzeczywistym zrobiliśmy wszystko co się da, to w świecie fantasy, musimy coś jeszcze odszukać, coś jeszcze zrobić, aby pchnąć wątek fabularny do przodu i tak Jasemir, świetnie połączył grę w obu rzeczywistościach i wszystko ze sobą tworzy spójną całość. Nie miałem odczucia iż przełączanie pomiędzy rzeczywistościami rozgranicza fabułę, a wręcz przeciwnie. Jasemir to znakomicie dopracował!

Technicznie, LifeLoop jest niesamowicie dopracowaną produkcją i tutaj przyznaje, że jest to jedna z lepszych gier stworzoną przez naszego rodaka, w jaką miałem okazje zagrać.
Jednak idąc po kolei. Wrażenie już od samego początku zrobił na mnie animowany ekran tytułowy, ruszające się elementy, wygląd całkowicie odbiegający od standardów RPG Makera i panorama w tle, pokazująca scenki z gierki. Coś pięknego!
Turowy system walki inspirowany tym z Octopath Traveller. Dodatkowo, wprowadzenie nowej mechaniki LINK, czyli odpowiednik ala punktów techniki, która pozwala na używanie dodatkowych umiejętności przez bohaterów. No i widok kolejki tury, gdzie widać kto będzie wykonywał ruch, czy przeciwnik, czy członek naszej drużyny.
Walka w połączeniu z powyższymi mechanikami, daje poczucie dynamicznego jRPGa, która nie jest monotonna i w każdą z nich gra się z przyjemnością.
W grze przyjdzie zetknąć nam się z określeniem jak wyobraźnia bohatera. Daje to możliwość tworzenia przedmiotów przez bohatera, które pomogą nam w dalszych poczynaniach, oraz bardzo ciekawie Jasemir stworzył zastosowanie dla tzw. dzienniczka zadań, czyli wewnętrzne myśli.
Po prostu polega to na tym iż bohater rozmawia sam ze sobą, co przekłada się dla wskazówki dla gracza, jak powinien dalej postępować.
Ponadto, warto wspomnieć o dopracowaniu technicznym przy wszelakich animacjach, które występują przy różnych zastosowaniach. Fajnie się ukazane, zmiana pomiędzy bohaterami, gdzie bohater kręci się i tło staje się rozmazane, oraz włączenie wewnętrznych myśli, gdzie bohater rozmawia sam ze sobą i przez połowę ekranu widoczny jest animowany efekt lustrzanego odbicia.

Na co zwróciłem jeszcze uwagę[?].
Niestety tak jak miałem odczucie przy Familytale, tak i tutaj, zadawałem sobie pytanie dlaczego Jasemir nie zaserwował swoich produkcji w dwóch językach, Polskim jak i Angielskim, niestety tak samo i tu, język Angielski nie jest zbyt mocną stroną, ponieważ zawiera odrobinę błędów.
Po drugie, na początku miałem kłopot z balansem rozgrywki i zdarzało mi się wczytywać grę, ponieważ nie dawałem sobie rady z wrogami. Nie twierdzę że balans jest całkowicie niedopracowany, lecz po prostu jest niedociągnięty i w niektórych momentach trzeba by było go odrobinę doszlifować.
Co do aspektów audiowizualnych, jestem całkowicie zachwycony z tytułu, pomimo iż mamy tutaj pomieszanie grafiki RTP z niestandardowymi tilesami, nie dostrzegłem tutaj żadnych wad i konstrukcja jak i budowa mapek są przemyślane i dopracowane. Kiedy na początku rozgrywki gracz ma odczuwać niepokój i burzliwą noc z piorunami, to właśnie w takie odczucia Jasemir wprawia gracza. Zarówno świat rzeczywisty jak i drugi fantasy po przełączeniu spełniają się w swoich rolach i oddają klimacik.
Co do oprawy dźwiękowej, tak samo jak i przy grafikach, mamy tutaj połączenie podstawowej bazy z nowościami. Jak twierdze, dźwięki są odpowiednikiem podbudowywania klimatu rozgrywki, tak tutaj spełniają się w tej roli, w trakcie walki muzyka w tle staje się dynamiczna i napędza bitwę, tak w trakcie oklepywania wątku fabularnego, muzyka jest klimatyczna i dostosowana do sytuacji i to samo tyczny się dźwięków SE, które jak uważam Jasemir dobrał perfekcyjnie (dźwięki odgrywają się bez opóźnienia, o czasie i odpowiednio dobrane do zastosowań występujących przedmiotów).

Podsumowując, LifeLoop jest porządną produkcją do której bardzo często lubię wracać. Jest to tytuł na 30-40 minut i jego jedyną największą wadą jest to, że jest to gra demo. Mam nadzieje iż Jasemir postanowi kiedyś zabrać się za stworzenie pełnej wersji, bo produkcja ma zadatki na porządny tytuł i może zagościć wysoko na półkach w bibliotece gierek RPG Makera.
Mam tylko nadzieję że Jasemir kiedyś się przełamię i do wszystkich swoich gier, opracuje Polskie wersje językowe.
Gorąco zachęcam do pobrania gry i poświęcenia jej swojego czasu, bo na prawdę warto!

Złudzenie, inna podświadomość.
Pierwsza walka
Śmierć bohatera, co się dzieje? gdzie jest pomoc?
Spotkani dwóch bohaterów!


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl