...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Tsukuru Archive
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Subiektywnie o Tekstowych Grach Fabularnych i nie tylko



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Łowczy

Autor: Diablo

RPG Maker: VXAce
Wersja: Pełna
Gatunek: RPG
Język: Polski
Rozmiar: 16,7 MB
Ocena: 4/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD


Jest to krótki projekt, który został stworzony dla własnej przyjemności. Autor chciał się przekonać, że potrafi zrobić coś nie tak 'ciemnego' jak Arkana i przełamać Diablo-schemat. Łowczy to gra na max 40 minut, która nie jest ani zręcznościowa, ani fabularnie zaawansowana.

Ankh jest uczniem w Zakonie Łowczych. Razem z przyjacielem Celtem postanawiają uciec. Nigdy nie chcieli zostać Łowczymi. Pracują dorywczo i często zmieniają miejsce zamieszkania. Pewnego dnia trafiają do wioski terroryzowanej przez wampira... Zakon Łowczych są elitarnymi łowcami potworów na usługach króla. Przeznaczeni do zakonu zostają odebrani rodzinie w wieku 7 lat. Życiowym celem Łowczych jest ochrona ludności za pieniądze. Zakon jest jednym z najbardziej uprzywilejowanych, jednak jedynie członkowie kapituły żyją w dostatkach... Łowczy są pozbawiani wszelkich skrupułów i uczuć. Po szkoleniu są już tylko cieniem dawnego siebie...

Fabularnie, mam odczucie iż autor tutaj inspirował się wiedźmiem. W sumie coś się zawsze wydarzy, bohater ma wyznaczane zadania. Jednak rozgrywka sama w sobie jest drętwa, a bohaterowie bez większego wyrazu i szczególnych cech. Na szczęście, mimo iż fabuła jest liniowa i nie ma zadań pobocznych, zostaje uratowana przez wciągające dialogi, które sprawiają wrażenie w miarę realistycznych i losowi NPC, którzy są często zapominani przez autorów, tutaj trafi się że powiedzą coś interesującego. Można też zauważyć iż nadarzają się okazje podejmowania różnych decyzji w rozmowie z NPC, jednak one nie mają większego znaczenia i nie wpływają na główny wątek fabularny

Mechanicznie, na pierwszy rzut oka widać iż produkcja jest obfita w różnego rodzaju skrypty.
Gdy zawsze mam obawy widząc tyle oskryptowania, tutaj na szczęście wszystko się ze sobą poprawnie komponuje i nie wpływa na jakość rozgrywki.
Sam balans rozgrywki uważam za wyważony. Potwory, statystyki przedmiotów, czarów i broni. Dodatkowo, sam ABS wygląda fajnie, ponieważ żeby rozpocząć walkę należy dotknąć wroga, przechadzającego się po mapie, a walka sama w sobie wygląda ciekawie, przez animacje battlersów.
Co do przeciwników rozmieszczonych na mapie, tutaj autor nie dopracował ich częstotliwości, tzn nie chodzą oni płynnie, lecz dadzą krok, następnie jest STOP i dalej krok. Kwestia ustawienia jednej funkcji.

Graficznie jak i muzycznie, mapy prezentują się całkiem dobrze i mają fajnie dobrane cienie, które podkręcają klimat. Rozmiar lokacji jak i rozmieszczenie obiektów na niej, nie jest przesadnie zapchane, oraz oszczędnie potraktowane. Na mapach są rozmieszczeni przeciwnicy, skrzynki i plamy toksyn, które zatruwają gracza. Co do samych skrzynek przy podniesieniu przedmiotów, jest zrobiona fajnie animacja z wyświetlaną informacją nad głową gracza.
Poza wyglądem map, produkcja korzysta ze standardowego RTP, co w sumie trochę kłóci się z mrocznym klimatem, bohater jak wiadomo, podstawowe grafiki są lekko cukierkowe.

Muzycznie, tytuł się świetnie sprawdził. Niby niektórzy stwierdzą że dźwięk nie jest tak istotny dla fabuły, ale to bzdura, bo one w głownej mierze nadają znaczenia wydarzeniom i podkręcają klimat. A tutaj dźwięk świetnie robi swoją robotę.

Rozgrywka, ogólnie trwa do 30 minut, nie jest za długa i kiedy zaczyna coś się faktycznie porządnego dziać, za chwile zostaje ugaszony entuzjazm gracza, bo szybko się kończy i staje się z powrotem drętwo.

Podsumowując, Łowczy są grą dopracowaną od strony technicznej, ale fabuła mimo wszystko mnie nie porwała. Z jednej strony, mamy klimatyczną muzykę, mroczne lokacje, a z drugiej drętwe postacie bez wyrazu i średnią fabułę bez większego boom, które się wydarzy.
Jeśli ktoś jest chętny zagrać w 30 minutową produkcję, z lekką fabułą bez większych zastosowań mechanicznych. Ten tytuł jest idealny.

Dlaczego leży tutaj nieprzytomny strażnik.
Do ataku na skorupiaków.
Trzeba ostrożnie z tą toksyną, jak w nią wdepnę zabiera mi energię.
Tak prezentuje się meni w Łowczach!


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl