...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Najstarszy

Autor: Adrapnikram

RPG Maker: XP
Wersja: Pełna
Gatunek: Dungeon Crawler
Język: Polski
Rozmiar: 34 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
- Aktualna wersja: 1.2
- Nie wymaga programu, ale zainstaluj czcionkę

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Fabuła/Świat przedstawiony
Fabuła osadzona jest w przyszłości naszego świata, zbliża się do wyjaśnienia kwestii wiary, porusza zagadnienie cyborgizacji i stawia przed istotami wszechświata nowe zagrożenie. Nieznaną niszczycielską substancję zwaną karbonitem. Nie będę więcej ujawniał fabuły, bo projekt jest krótki, a to właśnie najważniejszy powód by ściągnąć i zagrać w Najstarszy.

Grafika/Mapping/Exploracja
Całość rozgrywki odbywa się z perspektywy pierwszoosobowej i stylizowana jest na niszowy gatunek dungeon crawler. Eksploracja odbywa się na jednym statku, na którym przyjdzie nam zbierać pakiety bojowe (dające nam amunicję), apteczki i klucze odblokowujące przejścia. Rozgrywka skupia się na omijaniu wrogów, odnajdywaniu kluczy i przetrwaniu walk z potworami. Gra oferuje trzy poziomy trudności i w miarę ogarnięty gracz powinien sobie dać radę ze średnim poziomem. Gra ma też proste zagadki. Wszystkie grafiki w grze są niestandardowe i utrzymane są w dobrej jakości i klimacie Sci-Fi. Trochę brakuje tu ozdobników lub elementów wyróżniających lokacje od siebie. Na szczęście przy małej ilości lokacji to nie jest większy problem, bo te różnią się od siebie znacznie rozłożeniem i zagęszczeniem korytarzy i pomieszczeń.

Walka Tradycyjny jrpg-owy system walki został zastąpiony czymś w rodzaju kamień/papier/nożyce, gdzie funkcje wyżej wymienionych pełnią trzy rodzaje amunicji. Z drobnym mykiem, takim że wiemy co użyć na przeciwnika, żeby wygrać ale nie koniecznie musimy posiadać taki rodzaj amunicji. Należy więc zarządzać pakietami bojowymi, aby utrzymać odpowiednią ilość amunicji. Skuteczność w walce zależy od naszych umiejętności szybkiego reagowania na przyciski pojawiające się na ekranie, wyborów w trakcie jak i przed walką.

Dobór muzyki/klimat
Przy tak minimalistycznej różnorodności grafiki i grze opartej na zwiedzaniu podobnych lokacji, gra musi mieć dobrą muzykę i udźwiękowienie. Tutaj autor nie zawiódł nas. Muzyka w grze pozwala wczuć się w klimat gry, dźwięki też są zawsze na miejscu. Do tego narracja w postaci dubbingu, do którego gościnnie użyczył głosu jeden z członków sceny - znany jako Vlad. Jego spokojna interpretacja pamiętnika cyborga była bardzo przekonująca. Może sam tekst mógłby być lepszy ale wykonanie było jak dla mnie idealne.

Błędy/Minusy
W grze natrafiłem na trzy błędy ale żaden z nich nie wpłynął negatywnie na moje doznania płynące z ogrywania gierki. Nachodzące na siebie cyfry reprezentujące życia boss-a. Dwóch wrogów nachodzących na siebie i powodujących wygaśnięcie jednej z walk na rzecz drugiej i drobne problemy z HUD-em. Nic stresującego. Właściwie największym problemem gry jest to, że jest jej mało - bardzo mało - jakieś 15 min grania.

Podsumowanie
Bardzo chciałbym, żeby to była dłuższa gra utrzymana na takim poziomie jak jest teraz ale niestety rzeczywistość nie jest tak piękna. To co jest... jest dobre ale mało tego, tylko 15 minutek. Dosłownie mała paczka herbatników. Produkcja pozostawia zatem pozytywny niedosyt. Polecam wszystkim poznać wizję świata według Adrapa i posłuchać jak Vlad recytuje napisany przez niego tekst. Poziom trudności może początkowo zniechęcić ale po zrozumieniu mechaniki gry, większość powinna dać sobie radę - bo w końcu można wybrać łatwy poziom - jeżeli jest zbyt wymagająco.

Eksploracja - nie wszędzie warto iść
QTE w walce z... czymś...
Kkapturnik atakuje
Drzwi zamknięte na głucho...


Tekst: Kitabake
email: kitabake@gmail.com


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024