...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Oddech

Autor: Zombik

RPG Maker: 2003
Wersja: Pełna
Gatunek: Zręcznościowa
Język: Polski
Rozmiar: 8,61 MB
Ocena: 4/10

Informacje dodatkowe:
- nie wymaga programu

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Gdyby, ktoś mnie zapytał o pierwsze moje wrażenia po zakończeniu ogrywania Oddechu, powiedziałbym że był to interesujący fabularny horror, natomiast po zastanowieniu, stwierdzam że miałem właśnie okazje zagrać w całkiem interesującą zręcznościówkę

Zombik, wydając ten projekt w 2011 roku, do jego stworzenia, zainspirował się dzięki filmowi pt. "Między piekłem a niebem", a dodatkową dozą która ostatecznie zaważyła nad impulsem twórczym, był utwór Andrzeja Piasecznego - Jednych Tchem

Wcielamy się w bohatera, którego imię jest nam bliżej nie znane. Rozpoczyna on swoją przygodę w leśnej dolinie, jadąc autem wraz ze swoją ukochaną, Elizą. Sielanka niestety nie trwa długo, ponieważ dochodzi do drastycznego wypadku, przez który wszystkie plany zakochanych już nigdy nie zostaną zrealizowane.
Bohater budzi się i spostrzega, że jego dziewczyny Elizy nigdzie nie ma, ale po chwili wychodzi ona z lasu i jest inna niż zwykle, po czym przystępuje do ucieczki.
Bohater zaczyna gonić ukochaną, lecz po chwili przewraca się... I wtedy zaczyna dochodzić do niego, że nic nie jest już takie jak było, a on sam znajduje się w innym świecie.
Jedyną myślą jaką ma w głowie, jest odnalezienie swojej ukochanej i to będzie celem przewodnim bohatera.

Oddech, mechanicznie jest grą którą zdecydowanie możemy zaliczyć do tych, które nie wychodzą poza margines normy. Gra, głównie stawia tutaj na fabułę i głównym aspektem jaki będzie nam towarzyszyć, to eksploracja lokalizacji oraz uważne czytanie wiadomości.
Ponadto, gra stawia na zręcznościowe zastosowania, które znajdziemy w kultowym tytule autora, czyli "Przygody Szkielecika", mam tutaj na myśli, bardziej momenty gdzie, trzeba wejść w szczelinę, lub szybko przebiec obok potwora, aby przedostać się do dalszej części mapy, ale również doświadczymy tutaj jak najbardziej takich zadań, jak m.in. przesuwanie skał.
To na co zwróciłem szczególną uwagę i było dla mnie nieco uciążliwe, to brak auto zapisu, lub savepointów. Trzeba brać na uwagę, aby zapisywać co jakiś czas grę, ponieważ jeśli tego nie zrobimy, a nie uda nam się zbiec w szczelinę przed potworkiem, no to będzie nie za wesoło. Autor tutaj tego nie przemyślał i poszedł na łatwiznę i w momencie kiedy stworek nas dotknie, pojawia nam się Ekran Końca gry i w przypadku braku zapisu, trzeba zacząć od nowa.
Durgą rzeczą, dosyć ciężką do zaakceptowania, były zdecydowanie braki oznaczeń miejsc (z których można wyjść), gdzie jest wejście/wyjście na mapie. Bardzo ciężko momentami owe miejsca były do zlokalizowania, co wytrącało mnie ze świata gry w który zdążyłem się już wczuć.

Graficznie, Oddech jest produkcją o podstawowym zasobie grafik RTP z programu. Przyznam że nie przepadam za standardowym zastosowaniem graficznym, lecz mapki wyglądają estetycznie i są przyzwoicie wykonane. Natomiast tak jak wspomniałem powyżej, jest problem z lokalizacją wejść i wyjść.
Po drugie, grafika ekranu tytułowego, idealnie oddaje klimat gry i współgra z fabułą z jaką będziemy mieli styczność. (samotna postać przed wielkim tajemniczym światem).
Oprawa dźwiękowa, na początku, wywołała we mnie sceptyczne emocje, byłem lekko zmieszany. Natomiast w dalszych etapach gry, było coraz lepiej. Lecz myśląc o dźwiękach jakie autor przygotował na tę produkcję, było w nich coś, czego ostatecznie brakowało. Dźwięki, co prawda były, ale uchodziły w tłumie.

Oddech, ostatecznie jest grą, która stawia na eksploracje i dialog, nie znajdziemy tutaj systemu walki, czy też innych dodatkowych systemów. Niestety dwie cechy które napisałem powyżej na które stawia produkcja, niestety są niedopracowane.
Ciężko jest zlokalizować wyjścia i miałem momenty że poświęciłem kilka minut za nim zlokalizowałem wyjście, przechodząc daną mapę wzdłuż i wszerz. Oraz dialogi, niestety nie są one na wysokim poziomie, są dosyć monotonne i momentami kompletnie nie współgrają z panującym klimatem.
Zombik, przy tej produkcji na pewno miał jakiś pomysł, jest to widoczne, zarys fabuły bardzo interesujący, lecz uważam że Oddech jest grą w której coś poszło nie tak, był pomysł, ale wykonanie od niego odbiega.
Niemniej, ze swojej strony grę jak najbardziej polecam.

Romantyczna podróż, wraz z ukochaną w ulewie deszcu, czy ta sielanka się nigdy nie skończy?
Czuje jakby, ktoś mnie obserwował, mam wrażenie że za chwile coś się wydarzy.
Co to za stwory!
Trzeba rozważnie przesunąć głazy, bo inaczej nie wyjdę z tej jaskini


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl