...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || ZgĹ,oÂ? nowe materiaĹ,y
Download >> Gry


Osseus

Autor: PuchaczJJ

RPG Maker: VX
Wersja: Demo
Gatunek: RPG
Język: Polski
Rozmiar: 37,7 MB
Ocena: 1/10

Informacje dodatkowe:
Gra konkursowa

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Główna bohaterka zaczyna z "czystą kartą". Wiemy o niej tylko tyle, że wstąpiła do armii, aby przeżyć przygodę swojego życia, lecz szybko pożałowała tej decyzji. Sarew, osoba która chce ocalić królestwo Lechii, przed skorumpowaną władzą i przekupnymi wojskowymi. W tym celu zbiera wokół siebie lojalnych towarzyszy i zaczyna prowadzić rebeliancką działalność.

Fabularnie?, na początku zostajemy wrzuceni do wielkiej wojny bitwy itd. Niestety w dalszej cześci gry ta wojna nie ma żadnego zastosowania do fabuły gry. W zamian otrzymujemy stojących w jednej mapce strażników, którzy mówią nam "że dalsza część/dostęp jest niedostepna w grze demo" i zamiast wojny dostajemy siekanie wilków po lesie. Więc no fabularnie, tutaj początkowy zarys wojny nie ma żadnego zastosowania w dalszych etapach gry.
Możemy również dostrzec (jak to samozwańczo określił autor) wstawki "literackie", dość ciekawy pomysł, choć ich czytanie, ze względu na tło, jest odrobinę męczące.
Fakt, tworzyłyby fajny klimat, gdyby nie były zbesztane przez pozostałe elementy gry.

W początkowej fazie wybieramy klasę postaci jaką będziemy grać. Wybór klasy NIE jest zrobiny typowo w ekranie menu, lecz w silniku samej gry. Dostępne są 3 klasy
[Człowiek, Lignumowie, Warlagowie].
Niestety tutaj zaczynają się schody, ponieważ ekran jest przyciemniony i nic kompletnie nie widać, a kursorem trzeba celować na ślepo. Również w dużej mierze tekst wiadomości jest ucięty, ponieważ jest napisany w nadmiarze i autor tego nie przetestował dokładnie. Co do samego mappingu, miejscami wymaga poprawek, ponieważ niektóre elementy nie są zrobione estetycznie. System walki również jest zrobiony na standardowym systemie, poza dodanym skryptem na wyświetlanie charsetów w czasie walki. Co do samych Animacji, one wymagają dużych poprawek, ponieważ hmm, niestety tego nie można nazwać animacjami, tylko uplasowane
(charsetów np. Ognia, Dymku itd, które stoją nieruchomo).
(inny przykład na mapie gdzie toczy się bitwa z rycerzami, znajduje się płonący dom gdzie znajdują się duże nieruchome płomienie na domku).
Animacje niestety się nie ruszają, zdecydownie aspekt animacji wymagają doszlifowania.

Graficznie gra jest oparta na podstawowym RTP,

Autor wskazuje na uważne czytanie dialogów z napotkanymi NPC, ponieważ wybór odpowiedzi na zadawane pytania ma znaczenie na rozwój fabuły. Niestety słowa nie mają kompletnie pokrycia z rzeczywistością. Można rozmawiać z NPC, niestety dialogi są bardzo szybko ucinane i postacie zbywają bohatera.
Z tego co naliczyłem, posiadamy dostęp do 9 Mapek (Las, Miasto, Domki w Mieście + górne poddasza domków)
Uważam, że to zdecydowanie za mało, nawet na grę DEMO.
Zaciekawił mnie system "Wytrychów", dzięki któremu możemy wyłamać zamek w skrzyniach lub drzwiach i je otworzyć. Zrobiny na autorskich grafikach i w dosyć ciekawy sposób. Niestety kiedy na początku straciłem wszystkie wytrychy, na żadnej mapie nie miałem okazji by otrzymać kolejne, co poskutkowało tym że nie mogłem dostać się do skrzyń oraz zamkniętych pomieszczeń.

Myślę że na tym etapie możemy już zakończyć recenzję.
Autor przyznał że to jego jeden z pierwszych projektów, zdaje sobie z tego sprawę że Ja i inni też kiedyś zaczynaliśmy i żaden z nas nie chciałby, aby nasze początkowe efekty prać z RM ujrzały światło dzienne, ale uważam że w tej grze DEMO jest wszystko nie na miejscu, nie ma żadnego zastosowania lub nawet częściowy zarys nie łączy się ze sobą. Podstawowe RTP, podstawowa muzyka, animacje bez animacji, fabuła, tylko na jednej mapie i jeszcze implementacja skryptu na "Kursur/Myszkę", zupełnie nie mający żadnego znaczenia i zastosowania w grze. Uważam wręcz że ten kursor przeszkadza niżeli miałby coś wnieść. Chłodne słowa, ale mam nadzieję że wszystko to co jest w mojej opinni zostanie przekute w przyszłości tylko na same pozytywy i kolejny projekt autora będzie lepiej dopracowany.



Gdy Twój domek płonie, a Ty musisz walczyć jeszcze ze strażnikami.
Ahh otwieranie zamków, chyba każdy wie co to wytrychy?
Kiedy wiadomości się wyświetlają na środku ekranu, a przed Tobą gromada strażników
Serio?, Ty też widzisz kogoś kto wygląda tak samo jak bohater?


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl