...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 3 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Ostatnia Łza

Autor:Fear>

RPG Maker: XP
Wersja: Demo
Gatunek: Action RPG
Język: Polski
Rozmiar: 3,8 MB
Ocena: 6/10

Informacje dodatkowe:
(brak)

DOWNLOAD


Ostatnio bardzo mało gier wychodzi, ale na szczęście Fear postanowił się podzielić z nami wszystkimi jego skromną gierką. Ostatnia Łza jest grą w RPGXP, co prawda nie, aż tak bardzo robi wrażenie, ale przyznam, że nie pamiętam, kiedy ostatnim razem widziałem ułamek jakiejś dobrej polskiej produkcji.

Ostatnia Łza ukazuje nam fabułę nieco w inny sposób niż większość gier. Nie ma tutaj jakiejś historii wstępnej (intra), które nam mówi kto jest dobry, kto zły czy coś w tym stylu. Po prostu zaczynamy grę jako koleś o imieniu Faro. Bardzo sympatyczny bohater trzeba przyznać. Szczerość do bólu jest jego zaletą, przez którą wpakował się w tarapaty, ale o tym tak naprawdę gracz się dopiero przekona.

Nie można pochwalić gry od strony graficznej. Podstawowe zbiory RGSSRTP, no i systemu okna, kilku charactersetów dodatkowych, czyli kilka od bólu dodanych grafik. Nie jest odstraszająca, ale pełno gier z podobną grafiką po pewnym czasie jak chrupki mogą się przejeść (zresztą przed tym zawsze ostrzegam (((_^) ) Te dodatkowe elementy pasują nawet do tej podstawowej grafiki, ale cały czas jesteśmy zmuszeni czekać na coś nowego. Problemem największym będą nie do końca dobrze wykonane charactersety, które zostały wykonane za pomocą jakiegoś generatora, bądź źle zostały posklejane, ale da się przeżyć, więc spokojnie.

Dźwięki tez można znaleźć z podstawowego zbioru - ale na szczęście muzyczki, są zbiorem z internetu - co więcej MIDI. Autor trafił w samą dziesiątkę, mało zajmujące melodie, których przemiło się słucha, a bardzo mało zajmują, w przeciwieństwie do formatu MP3. Muzyka dynamiczna i pasująca do samego otoczenia, mam wielką nadzieję, że te muzyczki podstawowe, które zostały autor przy pełnej wersji pozamienia. W każdym bądź razie przyjemnie jest słuchać znanych melodyjek.

Główną zaletą gry są skrypty. Autor trochę musiał się namęczyć, aby je znaleźć i 'skonfigurować'. Znajdziemy między innymi mini mapkę, która jest wyświetlona cały czas, następnie skrypt na dzień, godzinę, minuty, znany ABS pana Mo, oraz punkty doświadczenia, ale powoli, bo wyliczać będziemy bez końca. Walka toczy się na mapie - za pomocą klawisza S, trzaskamy przeciwników. Posiadamy także możliwość biegania oraz skradania się, a podczas LV UP, sami decydujemy punktami doświadczenia, jakie w naszym bohaterze dokonać zmiany.

Ogólnie gra prezentuje się dobrze, dla niektórych można wręcz powiedzieć rewelacyjnie. Mapki nie są aż takie, odstraszające jak to ma miejsce przy niektórych polskich produkcjach, sympatyczna muzyczka, no i ta nieszczęsna podstawowa grafika - a raczej jej charakterystyczny styl, którego nie sposób do końca przez niektóre osoby strawić. Przykro jest o tym pisać, ale niektóre osoby będą zawiedzione, gdyż gra nie ukazuje prawdziwych możliwości programu - między innymi brakuje skryptu na 8 kierunków oraz skryptu na profile graczy - wtenczas za pewne byłoby lepiej, no, ale cóż - jest jak jest - reptile jest zadowolony z takiej gierki i oby takich było jak najwięcej. Szczerze dobrze by było ujrzeć ten projekt ukończony w przyszłości.

Drobne wprowadzenie do skryptu walki. Spokojna rozczochrana, nic skomplikowanego tu nie będzie.

Przez te wszystkie okienka statystyczne, teksty i inne ramki, nie widzę o co chodzi.
nie ma to jak wprowadzić system, który jest w połowie po polskiemu a w połowie po angielskiemu... Hura dla wspaniałego ruby.
Ha ha you can't touch me!!


Tekst: Reptile
email: reptile@o2.pl