...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Pakit Racing 1

Autor: Pakitos

RPG Maker: XP
Wersja: Pełna
Gatunek: Wyścigowa
Język: Polski
Rozmiar: 6,34 MB
Ocena: 3/10

Informacje dodatkowe:
- nie wymaga programu

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Widząc gry z gatunku wyścigowych, zawsze sobie wyobrażam, samochody, tory i rywalizację o miejsce na podium i kto dotrze pierwszy z punktu A, do punktu B - Jednak włączając Pakit Racing, doznałem lekkiego zaskoczenia.


Pakit Racing, jest to niestandardowa interpretacja gry wyścigowej, zważając na jej specyfikę graficzną. Jak napisałem powyżej, gdy przeczytałem z jakiego gatunku wywodzi się owa produkcja, byłem nastawiony na coś w stylu MicroMachines, Pro-Am czy Rad Racer. Jednak autor poszedł w całkowicie coś innego, co odstaje od normy.
Ale zacznijmy po kolei, Pakit Racing, jest grą w której nie ma wątku fabularnego.
Naszym głównym celem jest zbieranie punktów RANK, aby móc odblokować kolejne poziomy, których jest 8. Każdy z poziomów oferuje inaczej zbudowany tor przeszkód, w którym bierze udział Gracz, oraz NPC. Aby ukończyć poziom pomyślnie, jak się można domyśleć, gracz musi dotrzeć do mety jako pierwszy przed konkurentem.
Na każdym torze, są rozmieszczone spowalniające plamy kwasu, kolce, oraz odłamki lodu, przez które można wpaść w poślizg. Dodatkowo, znajdziemy coś takiego jak 'czapki', które tak naprawdę, nie nadają większego znaczenia.

Mechanicznie, Pakit Racing musi przejść długą drogę, aby zostać ideałem. Mechaniki nie są tutaj zbyt rozbudowane, ponieważ opierają się głównie na ruchu wrogiego NPC, oraz zastosowań do dodatków występujących na trasie jak spowalniające plamy kwasu itp. Autor, mógł dopracować chociażby funkcjonowanie NPC i nadać mu kilka ścieżek ruchu, aby nie można było przewidzieć jak w danej trasie będzie się poruszał.
Dodatkowo, uważam iż system rozdawania punktów RANK, jest tylko i wyłącznie odpowiedzialny za sztuczne wydłużenie rozgrywki, co skutkuje przechodzeniem jednej trasy kilka lub kilkanaście razy. Co w połączeniu z tym samym ruchem NPC na torze, wprawia w całkowitą monotonię i nudę.

Graficznie, produkcja jest zrobiona, co prawda niestandardowo i są to autorskie graficzki, jednak ogólnie wyglądają bardzo kiczowato. Gracz jak i przeciwnik wcielają się w Strzałki, które podążają ku mecie na niebieskiej panoramie w towarzystwie, czerwonych kwadratów, lub zielonych plam.
Co do samej konstrukcji map (torów), sądzę że są zrobione przyzwoicie. Ogólnie autor zdecydowanie poszedł tutaj w kierunku prostoty i osobiście mi to nie wadzi.

Muzycznie, gra wykorzystuje w połowie podstawowe RTP i Ripy z internetu. W połączeniu nie jest to estetyczne i się zdecydowanie kłóci. W trakcie wyścigów, na różnych torach odgrywane są różne utwory, niestety nie oddają lub nawet w minimalnym stopniu nie podkręcają klimatu wyścigu.

Podsumowując, Pakit Racing, jest produkcją.... Stawiającą na niestandardowe zastosowania graficzne, która wymaga doszlifowania mechanicznego. Gra zdecydowanie stawia na prostotę i nie zawiera przekombinowanych mechanik. Jednak w przypadku tej gry, wyczułem od autora iż był tutaj pewien pomysł, jednak należy go dopracować.

Wybór poziomu.
Uwaga na czerwone stymulyzatory
Z dala od plam oleju
Wróg nas goni.


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl