...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Przygody Szkielecika 2

Autor: Zombik

RPG Maker: 2003
Wersja: Demo
Gatunek: Zręcznościowa
Język: Polski
Rozmiar: 13,1MB
Ocena: 4/10

Informacje dodatkowe:
- nie wymaga programu

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Kiedyś Zombik, napisał skąd czerpie swoją inspiracje do gier i wspomniał o czytaniu książek, oraz o tym że niektóre pomysły przychodzą mu do głowy tak po prostu. Może to być nawet impuls po obejrzeniu filmu "Między Piekłem a Niebem", lub przesłuchanie utworu, który leci w radiu. Natomiast skąd wziął pomysł na tę produkcję?
Kontynuacja kultowej pierwszej odsłony, pod naciskiem pozytywnych opinii graczy, była zapalnikiem do stworzenia dalszej przygody szkielecika, uciekającego w zawiłych labiryntach, przed wróżkami, zwierzętami, potworami i czym tam jeszcze przyjdzie do głowy.

Wcielamy się w bohatera o wyglądzie szkieleta, a naszym zadaniem jest jedynie, przechodzenie poziomów z punktu A do punktu B, tak aby nie dotknęły nas żadne potworki. Będąc w danym poziomie, należy wciskać różnego rodzaju przełączniki, guziki, dźwignie, aby móc otrzymać dostęp do kolejnego pomieszczenia, a jeśli któreś ze stworzeń, zechce dotknąć bohatera. Gracz, jest zmuszony rozpocząć, cały poziom od początku.
Bohater zostaje wrzucony do zamku i od razu jest zmuszony do rozpoczęcia swojej przygody, bez zbędnego biadolenia. Na początku rozgrywki należy przejść obszar treningowy, składający się z 3 poziomów. Jest to wstępnie przeszkolenie z tego co na dalszym etapie będzie oferowała owa produkcja.

W Przygodach Szkielecika 2, zarówno w tej odsłonie jak i w pierwszej części, Zombik nie oferuje żadnej fabuły, żadnego wprowadzenia, oraz żadnego dialogu. Jednak, biorąc pod uwagę zakres błędów, które zostały popełnione przy poprzedniej odsłonie, w dwójce jako dodatek można zbierać Orbiny (odpowiednik waluty), które można wymienić za przedmioty, mające na celu uszczęśliwić gracza, będąc zgromadzone w ekwipunku.
Również są widoczne zmiany wizualne w porównaniu z pierwszą odsłoną, wyraźnie można dostrzec progres w konstrukcji lokacji i nie dają one wrażenia, zrobionych w 5 minut. Dodatkowo w poziomach, jak wspomniałem powyżej, są uplasowane różnego rodzaju dźwignie i przełączniki, daje to efekt wydłużenia rozgrywki, ponieważ w momencie kiedy trzeba iść włączyć przełącznik, trzeba brać pod uwagę iż należy ponownie zawrócić i również unikać stworków.
Co do samych potworków, ich ruch również został dopracowany, nie poruszają się one w linii prostej, lecz jest on bardziej zaawansowany, niektóre z nich ruszają się szybciej, lub wolniej, a niektóre wręcz chodzą za bohaterem.

Szczególną uwagę zwróciłem na brak savepointów, która doskwierała mi szczególnie. Jest to najbardziej rażące niedociągnięcie, które niejednokrotnie doprowadzało mnie do poddania się i porzucenia projektu. Dodatkowo, co potęgowało to uczucie, było niedociągnięcie (tak myślę że to nie było zamierzone), problem z dźwigniami. W momencie schwytania przez potwora. wszystkie dźwignie trzeba włączyć jeszcze raz.
Nie dość że nie można zapisać gry i autor nie oferuje savepointów, to musimy zaczynać poziom całkowicie od nowa i w to wliczają się również ponowne włączenia dźwigni i wszelakich przełączników. Cały poziom od nowa.

Podsumowując, gra zachwyca bardzo prostym pomysłem i jeszcze prostszą realizacją. Bez egzotycznych grafik, oraz oskryptowania.
Natomiast znajdują się w niej elementy, które zdecydowane należy doszlifować, bo tak jak zachwyciły mnie w tej produkcji proste aspekty, tak również podstawowe błędy, wywoływały we mnie ogromne zniesmaczenie.
Mam nadzieję że autor, wyciągnie wnioski po realizacji pierwszej części, jak i po owej kontynuacji, wydanej w wersji demo i pełna wersja będzie w pełni doszlifowana :).

Wybierz wyspę w której chcesz uciekac przed stworkami.
Gotowi do rozpoczęcia starcia i ucieczki przed stworkami?
Stado wróżek, atakuje!
Sala treningowa i kupiec. Tylko potrzeba żetonów.


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl