...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Rover

Autor: Drizzt

RPG Maker: 2003
Wersja: Demo
Gatunek: RPG
Język: Polski
Rozmiar: 5,07 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Czy wierzycie w to że przy pełni księżyca gdzieś w zakątkach świata, krążą ludzie którzy w jego blasku zamieniają się w wilkołaki?
Zapewne, oglądaliście masę filmów związane z tą tematyką, bo jakże jest ona bardzo popularna.
Ale, czy odzwierciedlenie takiej historii odnajdzie się na silniku RPG Makera?


Wcielamy się w chłopca, który 18 lat wcześniej został podrzucony pod drzwi pewnego starca. Dziecko zostało przez niego za adoptowane i tak przez kolejne lata, gdy młodzieniec dorasta i nic nie zwiastuje złych wydarzeń. Pewnego dnia, bohater gdy przebywa w pobliskim lesie, zostaje ugryziony przez wilka i od tego momentu zaczynają się problemy w życiu bohatera. Nękające sny z tajemniczymi postaciami ukrywające swoje twarze, nieprzewidywalne zachowania nad którymi nie mamy kontroli, oraz niektóre zmysły, które znacznie się wyostrzyły.
Bohater na swojej drodze, spotyka człowieka, który pomaga mu przejąć kontrolę nad wilczym wcieleniem. Tak nie spoilerując dalszej części fabuły, jak można się domyśleć, bohaterowi przyjdzie wykorzystywać swoją wilczą formę, do zrealizowania wszelakich celów.
Co do wątku fabularnego, motyw jaki obrał autor jest bardzo ciekawy i nietypowy, przyznam że byłem wciągnięty wydarzeniami jakie się rozgrywały, natomiast nie wielka szkoda, że nie przekłada się ona do poziomu dialogów, które znacznie mogły podkręcić na klimacie i posłużyć jako ubarwienie histori.
Od strony technicznej, na pierwszy plan rzucają się widoczne barwy ekranu. Widać iż autor się postarał, aby zachować urozmaicenie na mapach i aby nie wyglądały one jednakowo i widać to już od początku rozgrywki.
Dalej, jest całkowicie nowy, autorski system walki.
W czasie walki, gracz ma możliwość poruszania się po mapie wraz z nieprzyjaciółmi i oczekuje, aż w jego pobliżu znajdzie się wróg (wejdzie w pole, które jest odpowiedzialne za zasięg ataku gracza) i ten po wciśnięciu klawisza akcji, będzie mógł zaatakować przeciwnika. Atakom, towarzyszą ciekawie skonstruowane animacje. Dodatkowo, gracz może wykonywać combo ataków, gdy w odpowiednim momencie, zostanie wciśnięty przez niego klawisz ataku. Standardowo, autor zachował możliwość z rzucania zaklęć i korzystania z przedmiotów znajdujące się w ekwipunku bohatera. Wprowadzono również funkcję, automatycznego rzucania ostatniego zaklęcia, które można użyć za pomocą przycisku. Wszystko jest co prawda zróżnicowane pod względem statystyk, bo należy pamiętać iż bohater posiada możliwość przemiany w wilczą formę, więc wiąże się z tym, również zmiana statystyk gracza. Dodatkowo przy broniach, należy zwracać szczególną uwagę nie tylko na ich cyferki, aby były większe, ale również na właściwości, ponieważ każda bronie posiadają określone funkcje, które mogą posłużyć w trakcie pojedynku.
Rover, oferuje również system rozwoju postaci, po każdym wykonanym zadaniu, dostajemy możliwość zwiększenia jednej z kilku statystyk, które pomogą w walce z przeciwnikami.

Graficznie, na pierwszy plan rzuca się klimatyczny ekran tytułowy na początku gry.
Ekran niesie za sobą przesłanie i dla kumatych, na pierwszy rzut oka widać i jest on całkowitym nawiązaniem do głównego wątku fabularnego. Obrazek, wydaje się niczym namalowany farbami i zeskanowany. Bardzo ciekawe wykonanie, lecz nie wiem czy jest to autorskie czy z internetu, jednak nie zmienia to faktu że jest idealnym oddaniem przesłania fabularnego.
Jak wspominałem powyżej, widoczne są efekty z barwą ekranu, gdy jest noc ekran nabiera znacznie więcej ciemniejszych i niebieskich odcieni, które podkręcą klimat mroku, a za dnia wiadomo, coś, żółtawego. Jednak szkoda że nie ma to jakiegoś większego zastosowania z otoczeniem, jak światło w oknie, lub barwy odpowiadające za rzucanie odcieni na podłogę, no ale to już bardziej złożone mechaniki. Nie ma co się przyczepiać, bo zawsze można by było zrobić coś lepiej, jednak tutaj, wygląda to poprawnie, chodź mógłby by być de fakto lepiej.
Konstrukcja mapek nie składa się z podstawowego RTP, tylko dobrze dobranego chipsetu, który wygląda bardzo dobrze i robi wrażenie. Przyznam że najbardziej podobały mi się wnętrza pomieszczeń, czy towarzyszące panoramy.
Nie można pominąć również charsetów, które dobrze wkomponowują ę świata i zastosowane kafelki.
Niestety, cały efekt zostaje zepsuty przez autorskie paski HP, MP i pozostałe wskaźniki statystyk, które od razu odstają swoją prowizorycznym wykonaniem, od tego dopracowanego na tle charsetów.
Również nieodparte wrażenie sprzeczności, towarzyszyło mi przy wyświetlanych facesetów postaci, które według mnie, nie były spójne z charsetami.

Muzycznie, dźwięki nie były szczególnie narzucane od strony technicznej. Momentami, odczuwałem iż te SE, są odgrywane zbyt głośno niż powinny. Jednak, muzyka odgrywana w tle jest z formatu MIDI, co było całkiem przyjemnym doznaniem, która statecznie podkręca klimat i nie zanudza gracza, a wręcz przeciwnie, zachęca do dalszej rozgrywki.

Podsumowując, tytuł jest wykonany bardzo dobrze. Na pochwałę na pewno zasługuje nowatorki, ale porządny system walki. Nietypowa fabuła, która co prawda nie była najwyższych lotów w przełożeniu na rozgrywkę, lecz kontent przemiany w wilkołaka dosyć oryginalny. Jak na tytuły z którymi przyszło mi się zetknąć w produkcjach RM, na Polskie standardy twórców, przyznam że jest tutaj zachowany pewien poziom (mam na myśli mapki) i jest jakiś pomysł.
Co prawda, można byłoby zrobić to lepiej, no ale nie oszukujmy się, zrobić coś lepiej można praktycznie przy każdej grze.
Na, szczęscie nie zmienia to faktu, że produkcja jest godna polecenia i jak najbardziej zachęcam do jej pobrania.

Zamordowani mieszkańcy wioski.
Wilkołak atakuje.
Ktoś podrzucił dziecko.
Walka


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl