...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Schronisko Państwa Moor

Autor: Zombik

RPG Maker: VXace
Wersja: Pełna
Gatunek: Przygodowa
Język: Polski
Rozmiar: 26 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
- nie wymaga programu

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Schronisko państwa Moor to gra przygodowa autorstwa Zombika. To jego pierwszy projekt wykonany w programie VX Ace. Jak sam wspomniał ".i chyba ostatni", wynika z tego, że ten program nie przypadł naszemu ambitnemu twórcy do gustu. Mimo to stworzył niepowtarzalną i ciekawą historię, w której będziemy mogli przeżyć przygodę, kierując losami dziewczyny o imieniu Vivienne.

W grze kierujemy główną bohaterką, wolontariuszką, która rozpoczyna pracę w schronisku. Rozgrywka podzielona jest na kolejne dni jej pracy. Obiekt znajduje się od miasta, dziewczyna codziennie przyjeżdża do niego autobusem. Nasze zadanie będzie koncentrować się na ciągłym dbaniu o zwierzęta, a raczej psy, ponieważ w schronisku innych zwierząt nie znajdziemy. Oprócz karmienia ich, dawania im wody i bawienia się z nimi, będziemy musieli rozwiązywać problemy jakimi obarczone jest schronisko, a pojawiają się one już na samym początku i rosną z każdym dniem. Vivienne wraz z przyjaciółmi będzie próbowała się z nimi uporać, czy ze skutkiem? Tego dowiecie się w trakcie gry.

Fabuła jest prostolinijna, kolejno wykonujemy zlecone zadania związane z głównym wątkiem fabularnym. Nie ma zadań pobocznych. Dialogi nie są zbyt rozbudowane, ale dają graczowi możliwość dokonywania niewielkich wyborów.

Mechanika w grze jest bardzo mocno ograniczona, praktycznie robimy cały czas to samo, napędzamy fabułę chodząc od punktu a do b, przy okazji spełniając potrzeby naszych pupili. Według mnie autor zupełnie niepotrzebnie zostawił podstawowe menu statystyk. W żaden sposób nie potrzebne w rozgrywce. Można by ograniczyć się do okienka w postaci zapisz, wczytaj, wyjdź. Po za tym nie ma co narzekać. Ciekawostką i plusem może okazać się to, że w grze będziemy mieli okazję zagrać w jedną z wcześniejszych produkcji autora, co urozmaici rozgrywkę.

Jeżeli chodzi o grafikę, pierwsze co przykuło moją uwagę jest startscreen. Sama tapeta nie jest zła, ale tytuł już tak. Został napisany zwykłą czcionką, a można było się pokusić prostego logo gry z tytułem, które prezentowałoby się o wiele lepiej. Animacje postaci są ograniczone do podstawowych. Sama gra bazuje również na podstawowych RTP. Mapki wykonanie dość schludnie. Świat gry nie jest za duży, jednak skonstruowany, tak że nie ma szans się w nim zgubić. Autor nie zadbał również o dopieszczenie szczegółów, przykładem może być pojawianie się i znikanie bohaterki w schronisku, a można było pokusić się o stworzenie przystanku autobusowego.

Podsumowując gra ma ciekawy klimat i nowatorską fabułę, jeżeli można to tak nazwać. Wiele szczegółów wymaga jednak dopracowania. Prostolinijna rozgrywka oraz monotonne wykonywanie miejscami tych samych czynności sprawia, że gracz po pewnym czasie może czuć się znudzony. Warto byłoby urozmaicić rozgrywkę poprzez dodanie dodatkowych animacji lub rozbudowanie fabuły o wątki poboczne. Plusem w grze są postacie z dość mocno zarysowanymi charakterami, przy czym sama bohaterka jest dość altruistyczna. Gra jest krótka ale miejscami intrygująca. Dobra na jeden, miło spędzony wieczór.

Wspólna zabawa.
Porzucony pies.
Spotkanie ze starszym panem.
Potrzeby naszych pupil.


Tekst: McLaren
email: fikcjafikcja5@gmail.com