...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Septerra Core Arena

Autor: Neko

RPG Maker: XP
Wersja: Pełna
Gatunek: Bijatyka/Turowa
Język: Polski
Rozmiar: 45,2 MB
Ocena: 6/10

Informacje dodatkowe:


DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Zawsze wspominam, że uwielbiam, jak zapaleńcy RPG Makera, tworzą projekty, całkowicie nie przypominające silnika, w którym zostały stworzone. Septerra Core Arena, jest inspirowaną grą o takiej samej nazwie, wydanej z 1999 roku. I jest to właśnie jedna z tych gier, w których nie ujrzymy zastosowań typowych dla RM. (no może, pomijając system walki).


SCA, jest to gra, która zawiera dosyć niestandardowe zastosowania niż te, które można zobaczyć w RM. Produkcja polega na walkach z przeciwnikami w turowym systemie walki, który jest lekko zmodyfikowany o pasek akcji.
Na początku gry, do wyboru mamy 9ciu bohaterów. Każdy z nich posiada odmienny styl walki i są do nich przypisane inne zdolności. Następnie, przechodzimy do wyboru kart, musimy wybrać x3 z kilku dostępnych. Karty dają dodatkowe umiejętności, które możemy wykorzystać w trakcie potyczki z przeciwnikiem. Zalecam, dokładne zapoznanie się z opisem kart, ponieważ niektóre z nich mogą się (łączyć), tzn., niektóre z kart w momencie, kiedy są razem w talii, dają bohaterowi dodatkowe umiejętności.
Więc tutaj autor się postarał o różnorodność, ponieważ nie dość, że jest kilka klas bohaterów, to jeszcze, oferuje kilkanaście fuzji kart, co w sumie daję masę kombinacji do stworzenia bohatera..

Następnie, kiedy bohater zostanie wybrany, oraz dobierzemy do niego odpowiednie karty, przechodzimy do wyboru przeciwnika.
Widać tutaj inspiracje wieżami z Mortal Kombat, co zdecydowanie mi się podoba.
Na początku rozpoczynamy od dołu i musimy pnąć się ku górze, tak czym idziemy dalej, tym przeciwnik jest silniejszy.
Po zakończeniu walki z przeciwnikiem, przechodzimy do bardzo interesującego systemu, gdzie rozdajemy punkty statystyk. I tutaj wielkie brawa, ponieważ system uważam za bardzo rozbudowany i zrobił na mnie ogromne wrażenie.
Stastystyki, jakie mamy do zwiększenia to:
    - Zwiększenie pkt. HP
    - Zwiększenie pkt. Żródła (mana)
    - Zwiększenie pkt. Siły
    - Zwiększenie pkt. Celności
    - Zwiększenie pkt. Szybkości
    - Zwiększenie pkt. Inteligencji
Po rozdaniu punktów przystępujemy za każdym razem do zapisania stanu gry. I Dalej do kolejnej bitwy z przeciwnikiem.
Przyznam, że na początku możemy uznać, iż duże się tutaj dzieje, jednak niektórzy mogą pochwalić produkcje za to, że fabuła jest tutaj tak naprawdę niepotrzebna innym tego będzie brakować, ponieważ dialog nie odbywa się tutaj praktycznie w ogóle, a naszym celem jest brnąć się na szczyt wieży i pokonywać każdego kolejnego przeciwnika.

Graficznie, produkcja wykorzystuje pliki z oryginalnej Septerry.
Uważam, że autor dobrze postąpił, idąc w stronę rippów, ponieważ inspirować się jakąś grą a dawać do niej grafiki z czegoś innego, uważam całkowicie bez sensu.
Ogólnie trzyma to jakiś klimat, od początku po sam ekran tytułowy, po wybór bohatera, wybór kart i dalej przeciwników. Można wyczuć jakąś spójność. Jest to poprawnie wykonane. Natomiast towarzyszyło mi odczucie lekkiego kiczu.
Ponadtto, w trakcie walki z przeciwnikiem, zauważyłem niedopracowanie rozmiaru battlersów. Często były one mikroskopijne w porównaniu z występującymi animacji i byli oni słabo widoczni.
Oprawa audio, idealnie nadaje klimatu i jest dobrze dobrana, natomiast tak jak grafiki, dźwięki również są ripem z oryginalnej Septerry.

Podsumowując, jest to produkcja dla osób, które lubią (karcianki)?, nie wiem, dlaczego przyszło mi to na myśl. Kiedy tutaj główną rolę odgrywa system walki. Może to przez to rozdawanie statystyk i analizowanie, które występuje w trakcie potyczki z przeciwnikiem.
Niemniej, ja jako fan takich gier jak Yu-Gi-Oh, uwielbiam takie klimaty i pomimo iż produkcja nie zawiera żadnego wątku fabularnego i jest monotonna, mnie wciągnęła na długo i gdy zawsze w inne produkcję gram z przerwami, tutaj jak usiadłem to grałem do 1/2h i nie mogłem się oderwać. Chciałbym w przyszłości zobaczyć dopracowaną wersję z mniej kiczowatą grafika i z bardziej urozmaiconym systemem walki.

UWAGA: W informacjach dodatkowych, jest dostępny Przewodnik, wykonany przez autora, w którym znajdziemy wszelakie informacje dot. statystyk przeciwników, informacji o kartach, oraz statystyki i właściwości zaklęć.

Wybierz bohatera, którym chcesz podbić śwat.
Wieże z przeciwnikami, czuć inspiracje Mortal Kombat.
Przygotuj karty, którye wykorzystasz w trakcie pojedynku.
Bitwa z przeciwnikiem.


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl