...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Septerra Core - Trzy Światy

Autor: Neko

RPG Maker: XP
Wersja: Pełna
Gatunek: RPG
Język: Polski
Rozmiar: 88,6 MB
Ocena: 4/10

Informacje dodatkowe:


DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Gra zainspirowana tytułami King's Bounty, Septerra Core i Heroes of Might and Magic. Jednak nie jest to ich odwzorowanie, a całkowicie nowa koncepcja. Posiada wiele strategicznych elementów i wymaga myślenia nie tylko w trakcie walki, ale przede wszystkim poza nią. Gracza czeka kupowanie budowli, rekrutacja jednostek, uczenie się czarów, zdolności i wiele więcej. Czy gra jest przeznaczona tylko dla fanów Septerry? Nie. Gra ma tylko czary i grafiki jednostek i bogów tego tytułu. Fabuła się nie zazębia z oryginałem, więc jest to gra dla każdego.


Dawno temu magowie zakonu śmierci używając czarnej magii oddali swoje dusze demonom otchłani Jadnak za stworzenie dla ich potomków klucza demonicznej bramy. Przedmiot ten jest w stanie otworzyć jedyną bramę dzielącą świat ludzki od świata ciemności, a użyć go mogą tylko magowie zakonu śmierci. By żaden potomek go nie zdobył, magowie stojący po stronie światła wybili wszystkich złych magów i ukryli klucz, nie mówiąc nikomu gdzie. Niestety, okazuje się, że ktoś z linii krwi zakonu śmierci przetrwał. Szuka teraz jedynego klucza, by otworzyć bramę i się zemścić. Twoim zadaniem jest odnaleźć klucz zanim zrobi to przeciwnik.

Wszystkie wydarzenia zawarte w grze dzieją się 50 lat po otrzymaniu daru stwórcy przez Septerran. Czas głównych bohaterów oryginalnej pierwszej części już przeminął, więc trzeba zacząć szukać nowych wojowników. Jednak do kogo można się zwrócić w świecie pełnym korupcji i przeciwników mających pod swoją komendą najsilniejszych dowódców? Septerra Core Trzy Światy - na czym polega ta gra? Jeżeli kiedykolwiek grałeś/aś w King's Bounty lub Heroes of Might and Magic, zapewne już kojarzysz. Jednak nie jest to odzwierciedlenie tych gier, a całkowicie nowa koncepcja. Gry te były tylko inspiracją do powstania tej oto strategicznej-rpg gry. Grając w nią, możesz spodziewać się wielu elementów strategicznych, gdzie będzie trzeba zadecydować, jaki następny krok podjąć - nie tylko w trakcie walki, ale przede wszystkim poza nią.

Na początku rozgrywki po spotkaniu z bóstwami, zostajemy wrzuceni w sam środek gry gdzie jest bardzo trudno się odnaleźć. Do dyspozycji mamy gamę budynków do wybudowania za dostępne surowce jak kryształy drewno i kamienie, oraz do dyspozycji mamy złoto, służące jako waluta.
Przeróżne budynki pozwalają graczowi na kupno przeróżnych jednostek, którymi przyjdzie nam toczyć walki. Oraz dodatkowe budynki, które nauczą gracza magii i innych pasyw które przyjdzie wykorzystać w walce.
Co do samych jednostek które przyjdzie nam rekrutować, to różnorodna baza żołnierzy, bandytów, zwierząt, czy maszyn. Szczególną uwagę należy zwrócić jakie jednostki dobieramy do drużyny, ponieważ będzie to mięć wpływ umiejętności, oraz morale między jednostkami.
Dodatkowo, jako dodatkowe udogodnienie ze strony jaki serwuje tytuł, jest możliwość ulepszania jednostek w drużynie, oraz możliwość rozbudowania postawionych już budynków. Wygląda to znajomo, prawda?, to samo serwowały nam herosy i tutaj te zastosowanie zmusza gracza do odrobiny refleksji i zastanowienia nad niektórymi ruchami jakie podejmie.
System walki jest tutaj podstawowy, który jest lekko wzbogacony o mnóstwo skilli, których kombinacje sprawiają że każda jednostka posiada inne umiejętności, co daje graczowi spory wachlarz przeróżnych zastosowań do wykorzystania.
Do samej walki zostały dodane paski zdrowia które są wyświetlane u przeciwników.
Niestety, po dłuższym czasie można się znudzić starciami z wrogami, bo wkrada się monotonia po stoczeniu któreś z kolei walki.

Graficznie, produkt na pierwszy rzut oka odrzuca i to bardzo. Gdyby zestawić go z dwójką gdzie nie było czegoś takiego jak zwiedzanie miasta, tylko od razu bezpośrednie potyczki z wrogami, tutaj tytuł serwuje nam dosyć obszerny świat do eksplorowania.
Początkowo jak wspomniałem powyżej grafika odpycha, ponieważ w momencie gdzie przebywamy w wiosce, w trakcie walki otrzymujemy panoramę z pokazanym miastem.
Dodatkowo, same battlersy, które w poprzedniej części miały kłopot z rozmiarem i ogólnie swoim dopasowaniem do reszty otoczenia, tutaj również nim nie współgrają i przyznam że mocno się to gryzie z podstawowym RTP. Z jednej strony mamy battlersy, okienka systemowe wycięte z gry i wyglądające niestandardowo, lekko kiczowato, a z drugiej podstawowe grafiki RTP jak tilesy, które serwują graczowi lokacje i w dodatku nie za dobrze i estetycznie wykonane. (Mapy są dosyć puste) i nie zachęcają swoją estetyką.
Muzycznie, tak jak przy poprzedniej odsłonie tak i tutaj, tytuł serwuje utwory z Septerry, które podkręcają klimat, dosyć mocno w trakcie pojedynków, więc, z tej strony produkcja spisuje się na medal.

Podsumowując, Septerra Core - Trzy Światy, jest produkcją na około 10 godzin. Jak widać, tytuł czerpie garściami z Herosów i widać to głównie po systemie budowy budynków gdzie możemy rekrutować jednostki, oraz dostawać dodatkowe bonusy.
Moje pierwsze wrażenie z grą było negatywne i nie będę ukrywał że prosta mechanika w Septerra Core Arena, bardziej mnie urzekła niż tutaj, zwiedzanie obszernych pustych lokacji z pomysłem na dobrą fabułę, która nie ma całkowicie przełożenia na rozgrywkę.
Sądzę że autor odrobinę przekombinował, a jak mawia stare przysłowie, mogło być tak pięknie....

UWAGA: W informacjach dodatkowych, jest dostępny Przewodnik, wykonany przez autora, w którym znajdziemy wszelakie informacje dot. statystyk przeciwników, informacji o kartach, oraz statystyki i właściwości zaklęć.

Potwory atakują
Mini-mapa
Zwiększanie statystyk jak w jedynce.
W poszukiwaniu zguby.


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl