...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Skarb Koteków

Autor: Zombik

RPG Maker: 2003
Wersja: Demo
Gatunek: RPG
Język: Polski
Rozmiar: 8,91 MB
Ocena: 3/10

Informacje dodatkowe:
- nie wymaga programu

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Dzień zaczyna się jak każdy inny. Kapitan Krzywy Ryj razem z swoim majtkiem Zającem siedzą w barze "U Milusia" i popijają tani alkohol, kiedy to do środka wchodzi majtek Psiok. Członek załogi Kapitana Świni - największego konkurenta i wroga Krzywego Ryja. Krzywy Ryj zaczyna się zastanawiać co jego wróg tutaj robi i każe Zającowi śledzić majtka Psioka i dowiedzieć się o co tu chodzi. Tak właśnie prezentuje się wstęp do zwariowanych przygód Zająca i jego Kapitana. Oczywiście dowiedzenie się o co tutaj chodzi nie jest wątkiem głównym, a jedynie wstępem do Niego i do całej tej historii.

Po odkryciu mapy i notatek Kapitana Świni - bohaterowie odnajdują informację o legendarnym skarbie zwanym Skarbem Koteków. Okazuje się, że jest to skarb dawnej cywilizacji, a gdzieś w gąszczach nowych ziem znajduje się wejście do prastarych komnat z szczerego złota. Dostanie się do środka nie jest jednak takie proste i by to uczynić trzeba zebrać cztery koteckie kryształowe czaszki. Nie będzie to jednak łatwe zadanie ponieważ jedna z czaszek została wyrzucona przez samego Kapitana Krzywego Ryja... mało tego! Nie tylko Kapitan i Zając chcą zdobyć skarb! Banda Kapitana Świni depczą nam po piętach... za nimi ruszają pełne podejrzeń Królewskie Morsy... oraz nowa grupa chcąca zdobyć skarb... hiszpańskie kaczki wraz z El Kurczakos na czele!


Dosyć obszerny opis przedstawiony przez samego autora, który sądzę iż poświęcił więcej czasu, na jego napisanie niż czas rozgrywki jaki oferuje owa produkcja.
Skarb Koteków, jest przygodową gierką, gdzie duży nacisk można położyć właśnie na jej specyfikację humorystyczną. Fabuła, co prawda jest jakaś zawarta, mamy tutaj wyznaczony cel dla głównego bohatera. Lecz, sprowadza się to wszystko do chodzenia z punktu A do punktu B, ucieczkach, oraz bitwach z przeciwnikami.
Balans między, potworami a bohaterami jest w miarę stateczny. Nie ma znacznej przewagi między przeciwnikiem a bohaterem i odwrotnie. Ponadto, za nim bitwa z wrogiem rozstanie rozpoczęta, musi on pierw złapać/dotknąć bohatera na mapie. Autor, oszczędził graczowi napotykania potworów w losowym miejscu o losowym czasie implementując standardowy tryb walki, lecz wprowadził, niestandardowe rozwiązanie. Zwróciłem również uwagę na niedociągnięcie, gdzie np, przejścia z mapy do mapy są ustawione tylko na jedną kratkę. Tzn, idąc przez korytarz, który jest rozbudowany na 3 kratki (od lewej do prawej), przejście do drugiej mapy, zostanie aktywowane, w momencie kiedy bohater stanie tylko na 1 kratkę, zamiast rozciągnąć je na 3 pola. Odnosiłem czasem wrażenie iż trafiłem w ślepą uliczkę w której nie ma żadnego przejścia.

Graficznie, muszę pochwalić oryginalne charsety, które prezentują się interesująco. Można wyczuć od nich osobowość, którą w jakimś stopniu reprezentują. Niestety, posiadają jedną wadę a mianowicie taką iż gryzą się one z resztą grafiki w grze, jak n.in z chipsetami i nie współgrają z otoczeniem. Co do samych konstrukcji map, są wykonane poprawnie i jak zawsze wspominam w grach Zombika, można zauważyć w nich przemyślenie. Obiekty nie są porozrzucane w losowych miejscach i mapki nie są aż nazbyt ogromne, aby niepotrzebnie wydłużać rozgrywkę. Natomiast, autor w wcześniejszych projektach, miał tendencję do nieoznaczania przejść z mapy do mapy i ciężko je zlokalizować. (np. mam na myśli przejście na statku, gdzie ciężko jest zlokalizować, wejście do pokoiku bohatera, aby mógł sie przespać). Muzycznie w Skarbie Koteków, wykorzystują podstawową bazę RTP.

Podsumowując, jest to gra demo w której możemy zagościć do 30-40 minut. Zdecydowanie, gra jest dla osób, które nie są rządne porządnej fabuły i powagi. Grę raczej można spokojnie zaliczyć do luźnych przygodówek idealnych do zabicia wolnego czasu.

Tajemne zgromadzenie w lesie.
Czy zając z przyjacielem poradzą sobie z potworami?
Przygotowania kapitana do ucieczki przed piratami.
Na wielkim morzu.


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl