...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 4 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Stara Kopalnia

Autor: Patrykgazing

RPG Maker: XP
Wersja: Pełna
Gatunek: JRPG
Język: Polski
Rozmiar: 0,8 MB
Ocena: 3/10

Informacje dodatkowe:
(brak)

DOWNLOAD


Stara Kopalnia jest jedną z tych gier, która powstała w ciągu kilku dni. Prosty zwyczajny projekt zbudowany z podstawowych zasobów RPGXP. Niby z jednej strony wszystko jest ok, wszystko jest na swoim miejscu, jednak doświadczony makerowiec nie pozwoli sobie wmówić, że mamy do czynienia z jakimś mega arcydziełem. Zatem pro-wyjadaczom podziękuję w tym momencie, gdyż się mogą zawieść, a zwolenników wszelkich prostych rtpówek, jak i początkujących makerowcy mogę zaprosić do zapoznania się z kolejną pozycją.

W projekcie wykorzystano słynny motyw gier RPG, gdzie ja jestem, kim ja jestem, co ja robię i po co to robię. Setka pytań na dzień dobry, z którymi gracz się spotyka. Oczywiście ma to na celu wprowadzenie gracza w klimat gry jak i wykorzystanie opcji wprowadzenia imienia bohatera. Słodko. W dokładny sposób nie wiadomo jak gracz znalazł się w tej starej kopalni, ale co jest ważne, to znalezienie wyjścia z tego miejsca. To będzie naszym głównym zadaniem. Po drodze napotykamy dość specyficzne postacie, takie jak zombie Bert, szkielet Ernie, czy przez przypadek stworzony duszek Thedeus, które postanawiają wspomóc naszego bohatera w odnalezieniu drogi do domu.

Oczywiście nie zabraknie miejsca na jakiś czarny charakter. Hank jest naszym głównym przeciwnikiem, posiadającym złowrogie plany, aby osiągnąć swój cel, jaki tam sobie by nie obrał. Jasna sprawa, gostek nie pozwoli wtrącić się w jego plany, a bohater jak na złość chce mu je pokrzyżować. Czy nie mógł po prostu zapytać o drogę powrotną do domu?

Jeżeli komuś się wydaje, że gra jest ciekawa, to możecie mi złożyć podziękowania za świetne przedstawienie, gdyż w rzeczywistości powiewa nudą. Przypatrzmy się drugiej stronie medalu jak to zostało wykonane. Jesteśmy otoczeniu przez podstawowe zasoby programu. Nie czepiam się tych zasobów, nie zrozumcie mnie źle, ale już kilka lat temu wspominałem o chrupkach do mleka (artykuł nadal można znaleźć na stronie), gdzie gry różnią się między sobą jedynie dzięki nazwie i bohaterowi. Nie mam zamiaru porównywać tej gry do jakiejkolwiek innej, ale chciałbym zwrócić uwagę na mapki. Jedna podobna do drugiej. Podłoga, ściana, sufit, plus minus kilka dodatkowych elementów wyliczonych na palcach jednej ręki. Była możliwość przedstawienia tego w jakiś ciekawszy sposób. Każda mapa nie musi przypominać poprzednią.

Większość materiałów (jak to w rtpówkach bywa) to podstawowe zasoby. Oczywiście ekran tytułowy, własny system skórki okna. Podstawowy system walki, system menu, wszystko. W grze znajdziemy pewnego rodzaju zagadki (bardzo proste), gdzie trzeba znaleźć przedmiot A, aby otworzyć coś tam B i iść dalej. Mamy kilof, który umożliwia nam niszczenie skał, są skrzynki z których możemy wyciągnąć przedmioty, wszystko fajnie, ale mnie osobiście nie przypadł do gustu sposób: naciskanie klawisza enter i do przodu. Ktoś może mi zarzucić, że za mocno to wszystko opisuje, są przecież jeszcze walki. Tak, są walki i owszem, przeciwnicy spacerują sobie po mapie, jak dotkną bohatera to teleport to podstawowej walki. Jeżeli jeszcze nie wyczuwacie o co chodzi to pozwólcie, że was wtajemniczę o co biega. Mamy 4 opcje (Atak, Umiejętności, Obrona, Przedmioty), jasne. Atak: ok, umiejętności: brak, obrona: niepotrzebna, przedmioty: brak. Na co system walki z poprawną jedną opcją?! Zadowoleni? Ja osobiście nie.

Stara Kopalnia jest średnią gierką, dobrą dla tych co się uczą, co dopiero się zapoznali z programem, świetna sprawa dla początkujących, wspaniała zabawa. OK, a co z nami? Z nami, starymi wyjadaczami? Nam się nie należy już zagrać w jakiś dobry tytuł spod RPG Makera? Czy na prawdę musimy tracić czas na kolejne średnie rtpówki, przy których nic się nie nauczymy, na nic nie wpadniemy, a tym bardziej nie odpoczniemy?

Teraz tak na poważnie, być może się czepiam, niestety tak to widzę. Dla niektórych okaże się dobrą zabawą, dla innych stratą czasu. Kto czuje się na siłach, to zapraszam do pobrania. Całe szczęście, że projekt nie jest wypchany skryptami ruby i mp3kami, jak to ma miejsce wiele innych projektów.

Spacer po ciemnej, starej kopalni.

O, jakaś ciekawa zagadka do rozwiązania.
Podstawowa walka z RPGXP, nasza druzyna jest dośćdziwaczna jak widać.
Hmm... chociaż jakbyśmy rozwalili tą skałę, to by się nieco mapping poprawił i nie byłby taki pusty.


Tekst: Reptile
email: reptile@o2.pl