...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 3 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


System RPG: Pustkowia Chaosu

Autor: TagTeam
Strona: (odwiedź stronę)

RPG Maker: XP
Wersja: Pełna
Gatunek: JRPG
Język: Polski
Rozmiar: 60 MB
Ocena: 3/10

Informacje dodatkowe:
(brak)

DOWNLOAD


System RPG Pustkowia Chaosu jest dzieckiem TagTeamu, zrodzonym w pamiętnym roku 2010. Czym jest ta gra? Cóż... w zasadzie trudno mi dopasować tę grę pod jakiś konkretny gatunek, jednak uznałem, że zostawię "RPG/Slasher" tak, jak to było napisane w zgłoszeniu. O tyle, o ile na stronie TagTeamu gra była oceniona dość dobrze, to w moim mniemaniu zasługuje na zwykłą trójeczkę. Dlaczego? Cóż... zacznijmy od początku.

Już na samej stronie twórców po wejściu w ten projekt zauważamy wymagania wiekowe 16+, a więc od samego początku wiemy, z jakim "dojrzałym hitem" będziemy mieli do czynienia. Jeżeli spełniamy ten super warunek, to możemy przejść do następnego kroku - pobrania samej gry, która waży niemal 60mb. Wymagania wiekowe 16+, 60mb komputerowej wagi, zapowiada się ostro. Twórcy piszą także, że długość gry zależna jest od poziomu trudności (4-10 godzin), które jak dla mnie można inaczej spożytkować, ale to tylko moja opinia, bo niektórym ta gra serio się podoba... No, ale złośliwości na bok. Odpalmy samą grę. Wita nas menu główne, które jest według mnie najlepiej zrobioną rzeczą w tym projekcie. Dalej jest już niestety gorzej.

Wydarzenia w grze mają miejsce w roku 11. nowego kalendarza, który był rokiem bardzo mrocznym i pełnym krwi. Nazwano go "rokiem mistyka". Bezpieczeństwo Imperii jest zagrożone, gdyż po ziemi szaleje pewien demon, zabijając każdego, kto mu się napatoczy. Przechodzi on przez różne tereny, siejąc pożogę i zniszczenie oraz zamieniając zamieszkałe na tych terenach stwory w bezkształtne cienie, a zarazem swoje sługi, atakujące każdego. Ziemie niczyje niegdyś tętniły życiem, ale teraz stały się pustkowiem... pustkowiem chaosu. Tyle o fabule.

Jak myślicie, komu przyjdzie pokonać demona i jego sługi? Komu przyjdzie oczyścić te tereny ze zła? No oczywiście, że nam. W grze mamy do wyboru 5 różnych postaci, a każda z nich ma bardzo "ciekawą" historię, która zbyt poważna nie jest, przez co trudno mi się zidentyfikować z jakąś postacią. Chyba najmniej drastyczną historię miał mag. Tak czy inaczej do wyboru mamy: prostytutkę piratkę, najemnika erotomana, który musi spłacać alimenty, chorą psychicznie elfkę, która nienawidzi elfów i uwielbia trunki, ambitnego maga, który chce, by cały świat o nim pamiętał i kapłankę, która złożyła śluby czystości, ale ich nie dochowała (ach, te obietnice).

Po wybraniu postaci zaczynamy właściwą rozgrywkę. Pojawiamy się... sam nie wiem gdzie? Chyba w jakimś mieście. Cały świat się trzęsie i... no cóż... zobaczcie sobie screen z pustynnym miastem i palmami. Obrazuje on CAŁE miasto. Tak, tylko tyle. Nie mamy w tej grze otwartego świata... nie możemy nawet odwiedzić karczmy, czy pogadać z jakimiś obywatelami. Możemy się poruszać tylko na tym małym terenie... kupić EQ, zapisać grę, zregenerować siły czy powróżyć... i tyle. Swoją drogą kryształ zapisu umie gadać... tak jak i portal... I to właśnie ów portal będzie naszym "łącznikiem" z światem i innymi lokacjami.

Na czym polega sama gra? Wchodzimy do portalu, kraina pierwsza, czytamy historię tej krainy, albo ją przewijamy, po czym zabijamy odpowiednią ilość pojawiających się cieni na małej i pustej mapce (tak... każda z kilku krain to tylko jedna mapa i do tego strasznie pusta, z respiącymi się potworkami). Kiedy ubijemy odpowiednią ilość potworków - pojawia się boss, którego oczywiście zabijamy i... brawo! Możemy wracać do miasta. Regenerujemy siły, kupujemy lepsze EQ, dostajemy za poziom jakąś umiejętność i lecimy dalej w portal. Kraina numer dwa... znów historia, ubijamy potwory, boss, miasto, portal, kraina, potwory, boss, miasto, portal, kraina, potwory, boss... I tak przez całą grę, póki nie dojdziemy do wspomnianego w fabule demona. W grze mamy też możliwość kupienia w mieście "kluczy", dzięki którym możemy otwierać w krainach różne skrzynki, czy zaglądać do domków, w których czasem możemy znaleźć różne skarby.

To by było na tyle z samej rozgrywki, przejdźmy do aspektów technicznych. Jak wspomniałem, menu główne jest dobre, tak samo menu wyboru postaci, czy karty opisujące historie krain (są klimatyczne), ale co z tego, skoro kraina, w której się znajdujemy wygląda zupełnie inaczej, niż ta z karty... Jest pusta i mała - mapping jest bardzo słaby. Rozgrywając pierwszą misję mówiłem sobie "wtf". Reszta krain nie jest lepsza... gra ma naprawdę mało map.

Sama walka też jest nużąca, jest turowa i nie mamy nikogo do pomocy (znów wysyłają jakiegoś idiotę do samotnego starcia ze złem świata, zamiast całej armii). Potwory to niby cienie (przynajmniej tak wynika z intra i tak widzimy je na mapie), jednak podczas walki nagle przyjmują konkretną formę i są to np: gobliny czy osy. Cienie również są dziwne, chyba potrafią się klonować, ponieważ kiedy zaatakujemy jeden z nich, nagle przenosi nas do ekranu walki, w którym są aż trzej przeciwnicy. Nasza postać oczywiście uczy się różnych umiejętności, a co poziom możemy dodać kilka statystyk. Ale co z tego, skoro gra praktycznie polega na jednym i tym samym... Ciągłe zabijanie potworów, po to by pojawił się boss, ubicie bossa i tak w kółko, do tego na bardzo nieciekawych mapach, zrobionych według mnie na szybko. Pomijam już fakt, że cała kraina składa się z jednej mapy 40x40, ale drodzy twórcy... Jeżeli zrobiliście dobre menu główne to nie mogliście chociaż jakoś bardziej ozdobić danej krainy, porobić pagórki, jakieś góry, nie wiem... zniszczone mosty, drzewa itp. itd.?

Podsumowując - jak dla mnie gra jest strasznie nudna. Pomysł zrobienia gry opierającej się na ciągłej walce, kupowaniu EQ i leczeniu się, może by uszedł, ale jeżeli byłby ciekawiej zrobiony. A tutaj jesteśmy całą grę sami, bezpieczna strefa to 4 NPC, a każda z krain... zresztą, już wspominałem. Walka też jest nudna, strasznie monotonna... Sądzę, że opisałem tutaj cały ten wytwór, nie uświadczymy w tej grze niczego innego ponad to, co zostało tu napisane. Szkoda.



Poczatkowy wybór postaci... Kogo by tutaj wybrać?

Miasteczko gdzie można nieco odpocząć i zapisać stan gry.
Jedna z etapów, gdzie szukamy wrogów by ich wykończyć.
A tutaj sama walka turowa.


Tekst: Zombik
email: wojtus0222@gmail.com