...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


System VX: Stukoczące Kopytka

Autor: TagTeam

RPG Maker: VX
Wersja: Pełna
Gatunek: Muzyczna
Język: Polski
Rozmiar: 47,9MB
Ocena: 4/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Ta produkcja, jest jedną z najbardziej niestandardowych ,ukazująca jak bardzo można wykorzystać silnik RM.

Zawsze rozpoczynając recenzję, skupiam się na opisu wątku fabularnego, jego motywu i charakteryzacji głównych bohaterów.
Tutaj, ten akapit muszę pominąć, ponieważ tak jak w przypadku gier zręcznościowych, Stukoczące Kopyta należą do gatunku gry Muzycznej, gdzie fabuła jest niepotrzebna.

Zaczynając od początku, pierw skupiamy się na wyborze trybu gry w menu:
Przygody, Wyzwania lub Tutorialu.

Przygoda: jest to pojedynek z drugim bohaterem, oczywiście ten pojedynek jest całkowitą przenośnią.
Wyzwanie: tutaj składa się z kilku etapów, kiedy przejdziemy jeden etap, zostanie odblokowany drugi.
Tutorial: wprowadzenie do gry, za pomocą grafiki, wszystko ciekawie objaśnione.
Są też dodatkowe możliwości takie jak: Opcje, Intro, Najlepsze wyniki, oraz Zapowiedź
Opcje: bardzo interesująco zbudowany panel, możemy zmienić głośność dźwięków w grze, możliwość wyłączenia animacji czy możliwość wyłączenia przedmiotów.
Intro: krótka animacja, prezentująca ekran tytułowy, produkcji.
Najlepsze wyniki: tzw. tablica wyników, można spokojnie rywalizować z domownikami ;)
Zapowiedź: bardzo ciekawe zastosowanie, mianowicie tutaj są reklamowane, poprzednie wydania gier autorów.

Następnie po wyborze trybu gry, czyli tutaj głównego wątku: Przygody, mamy do wyboru postać spośród kilku dostępnych. Vikka, Quatros, Cixi i Concitha. Każda z tych postaci posiada różne statystyki (niestety tutaj opisu brak ani w tutorialu, ani przy wyborze postaci), jedna ze statystyk odpowiada w stu procentach za punkty życia, natomiast dwie pozostałe zostają jedną wielką niewiadomą. I tak samo rozpoczyna się tryb Wyzwania.

Dalej, oba Tryby, sprowadzają się do głównego wątku, czyli podczas odgrywania losowego utworu, na tle panoramy, musimy w odpowiednim momencie wcisnąć konkretny klawisz strzałki. Jak ktoś grał na PlayStation w Just Dance, będzie wiedzieć o co chodzi.
Kiedy kuleczka z narysowanym kierunkiem strzałki, spadnie na pasek (będzie się w nim znajdować), należy wcisnąć wskazaną przez kulkę strzałkę. W ten czas są przyznawane punkty.
Natomiast jeśli nie uda się wcisnąć strzałki i kulka ominie pasek, są zabieranie punkty życia.
Dodatkowo, poza spadającymi strzałkami, również nadlatują bomby, czy też inne przedmioty.
Podsumowując, rozgrywka sprowadza się do tego że przez wyznaczony czas np. 1 minutę, musimy w odpowiednim momencie wciskać strzałki, oraz rozbrajać uzbrojenie. Jeśli nie uda nam się wcisnąć strzałek w odpowiednim momencie, będą odbierane punkty życia, co skutkować będzie śmiercią.

Mechanicznie, sądzę że to co powinno zostać tutaj dopracowane, niestety jest kichą.
Mianowicie, niejednokrotnie miałem sytuacje, gdy strzałka znajdowała się na pasku i ja wciskałem ten sam kierunek który był wyznaczony na kulce, nie zaliczało mi wciśnięcia.
Sprawdzałem to kilkakrotnie no i niestety, ale potwierdza się to co powyżej napisałem i błąd jest bardzo rażący.
Dodatkowo, sądzę że poziom trudności jest tutaj lekko zawyżony, mianowicie niejednokrotnie musiałem przechodzić go kilkakrotnie, bo moje punkty życia spadały rażąco zbyt szybko. Oraz jeśli chodzi o otoczenie graficznie, w grach muzycznych powinno ono współgrać z melodią, tutaj tego nie da się odczuć.

Po drugie, zwróciłem iż znajdują się tutaj przedmioty których można użyć w trakcie rozgrywki, ale przyznam że wszystko dzieje się tak szybko że nie ma na to kompletnie czasu.

Graficznie, projekt zdecydowanie cieszył moje oko, grafiki jakie tutaj zobaczymy, potrafią zaskoczyć. Estetycznie, nie dają wrażenia sztucznie wklejonych i odbiegających od otoczenia. Świetnie wyglądające menu, animacje blasków na paskach, elementy przejścia między pokazującymi się grafikami i wszelkiego rodzaju przeróżne graficzne dodatki jak bohaterowie czy przedmioty. Sprawiają wrażenie komercyjnego projektu, mimo iż nie są to specjalnie niestereotypowe elementy.

Muzycznie, no cóż, to jest produkcja, która się głównie na tym skupia i przyznam że dźwięki są całkowicie przyjemne i dobrze dobrane. Ogólnie mamy tutaj całą game dźwięków jaką oferuje playlista tej produkcji i są one bardzo przyjemne i lekkie dla ucha. Nie ma tutaj, mocnych dźwięków, lub szczególnie irytujących. Na szczęście pomimo moich obaw, muzyka jest tutaj dobrana dosyć dobrze.

Podsumowując, uważam że graficznie jak i muzycznie, gra wygląda dobrze i oferuje klimat. Niestety, chciałbym aby kolejna odsłona była bardziej dopracowana w związku z mechaniką wciskania strzałek, ustawieniu muzyki, aby współgrała z obrazem i panoramą, oraz by poziom trudności był bardziej zbalansowany. Niemniej, Stukoczące Kopytka urzekły mnie swoją niestandardową budową i całą otoczką jaką oferują. Więc ciekawskich, zachęcam do downloadu.

Wybierz bohatera, którym chcesz grać.
Muzka gra i piękna panorama.
Mini przewodnik
Jak słychać, alkohol nie tylko odwagi dodaje.


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl