...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 2 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Tajemnica Written Town

Autor: Zombik

RPG Maker: ME
Wersja: Pełna
Gatunek: Przygodowa
Język: Polski
Rozmiar: 24 MB
Ocena: 3/10

Informacje dodatkowe:
(brak)

DOWNLOAD


Ostatnio coraz bardziej zaczynam się zgadzać z tezą że rpg Maker jest do robienia gier rpg (tylko i wyłącznie). Oczywiście znajdą sięosoby co w programie są w stanie tworzyć cuda na kiju i powstają genialne produkcje nie-er-pe-gi (przygodówki jak chociażby Agnosco). Jednak większości gier przygodowych, czy też gry innego gatunku w większości wypadku są strasznymi niewypałami!

Tajemnica Written Town skupia swoją uwagę wokół śmierci wybitnego pisarza - Henrrego Battowa. Jonathana - największy fan z zamiłowania, postanawia zostawić swoje dotychczasowe życie i obowiązki, tylko po to aby wyjechać na drugi koniec kraju w celu napisania biografii swojego mistrza. Czyli czeka nas jedna długa, fascynująca przygoda.

Jeżeli gra przygodowa, to już na myśl nachodzi: dużo tekstu oraz jakaś specjalna mechanika. Może klikanka za pomocą myszki, albo coś ciekawego - nic z tych rzeczy. Tutaj mamy do czynienia z czystą, podstawową mechaniką z RPG Makera. Przemieszczanie się bohatera z jednej mapy do drugiej, mając do czynienia z tekstami typu:

Mężczyzna stoi niezdecydowany w ciemnym pomieszczeniu. Otworzyć trumnę? Zobaczyć swego wielkiego idola? Nie... Trumny nie powinno się otwierać. A może jednak... Człowiek otworzył trumnę... CO? Jak to? Trumna jest pusta?! Myśli człowieka zdawały się przekrzykiwać jedna drugą. Nagle słyszy czyjś głos. Obraca się z przerażeniem. – A gracz siedzi i drętwo czyta dialogi.

Jedno z ciekawszych rozwiązań to interakcja na niemalże wszystko: szafeczki, szufladeczki, miseczki, drzwiczki. Wszystko można zobaczyć, przeszukać dokładniej. Tylko to wszystko odbywa się za pomocą tekstu który zajmuje dosłownie kilka sekund. Jest nużące jak dojenie krowy, a jednak konieczne bo przecież gdzieś może być ważny przedmiot.

Oprawa graficzna prezentuje obiecująco, ale to tylko na screenach. Ubolewam nad faktem, żę autor ponownie rzucił się na materiały znalezione w internecie i jak pomyślał, tak zrobił, wszystko wrzucił do projektu. Mapy, to tylko drobne fagmenty pomieszczeń, nie ma mowy o jakimś zwiedzaniu. Z lokalizacji to mamy do wyboru: pomieszczenie, inne pomieszczenie, inny domek, cmentarz, a wszystko to do wyboru na jednej wielkiej mapie. Animacja postaci, niektórych prezentuje się dobrze, inne dziwacznie skaczą - straszna niechlujność.

Na zakończenie powiem tak, fabuła gry do mnie nie przemówiła. Podobnie i system, może z powodu, że jest to gra przygodowa - a dokładniej tekstowa, oprawa audiowizualna jest jakimś drobnym dodatkiem. Sam tekst - no normalnie: JEDNO WIELKIE NIC! Trochę się rozczarowałem. Gdyby mi nie powiedzieli że Zombik jest autorem - nie domyślił bym się i nie uwierzył póki nie dostał bym dowodu...

Pierwszy screen dobrze ukazuje, że mamy do czynienia z grą. W rzeczywistości, kobieta tak spokojnie by nie zareagowała.

Mapa miasta; właśnie na niej podróżuje bohater. A mogła by być tylko do wglądu.
Oj tam, jest znacznie więcej osób co mają bzika na punkcie nowoczesności.
No nareszcie jakaś otwarta przestrzeń, gdzie można dychnąć zieleniną.


Tekst: Grentos
email: grentos@o2.pl