...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Tals i Woka: Kula Dartex

Autor: Ruuuudy102

RPG Maker: XP
Wersja: Demo
Gatunek: Action RPG
Język: Polski
Rozmiar: 13,6 MB
Ocena: 3/10

Informacje dodatkowe:
(brak)

DOWNLOAD


Wiele powstało na scenie tak zwanych pierwszych gier. Co niektórzy twierdzą, że nie mają one prawa bytu na forach. Cóż, nie wiem sam, co mam o tym sądzić. Część tworzy pierwsze projekty w jak najbardziej poprawnej formie, graficznie i dźwiękowo, dialogi też raczej trzymają się kupy. Niestety, inni robią je na odwrót, czym jest to spowodowane? Nie potrafię na chwilę obecną tego wytłumaczyć, powody mogą być różne i możemy się jedynie domyślać. Po co ten wstęp? Ponieważ chciałbym wam przedstawić pierwszą grę jednego z członków forum Gospody, Ruuuudy102. Z początku wszystko wydawało się ok, jednak z każdą minutą powoli zacząłem zmieniać swoje zdanie. Zatem przedstawię wam mój punkt widzenia odnośnie projektu.

Zacznę tym razem od strony graficznej, bo ona pierwsza rzuciła mi się w oczy po odpaleniu projektu. Grafika jest wymieszana i niedopasowana, są tu style spod makera 2k3, jak i samego XP. Nie wygląda to za specjalnie dobrze, przykładem jest tutaj chociażby sam początek gry, gdzie w zamku króla mamy podłogi z makera 2k3 i ściany z XP - strasznie szczypie to w oczy. A jednak to nie koniec, część postaci jest z makera 2k3, reszta z XP, syn jest grafiką z 2k3, matka, jak można się domyślić, z XP. Całość przedstawia się tak, jakby ripy grafik zostały zmieszane w jednym kuble i użyte. Najgorsze w tym jest jednak coś innego. Już nie patrzę na wymieszane style, ale jak ktoś mi robi chaszcze na trawniku, a później z tych chaszczy liście na konarach drzew, to mnie coś trafia i zżera od środka (pokażę na obrazku). Myślę, że autor nie przemyślał do końca użycia grafik, przynajmniej na początku gry, bo później wygląda to nieco lepiej.

Kolejny element to muzyka. Muzyka to ważna część każdej gry. To jeden z elementów budujących klimat waszych gier. W tej użyto midów, część wzięta z pokemonów, część z innych, nieznanych mi, gierek. Muzyka jest w miarę dostosowana do gry, jednak osobiście nie wszystko mi pasowało, na przykład zbyt piskliwa muzyczka z domku bohatera.

W grze autor użył własnego systemu walki. Jest on bardzo podobny do tych spod makera 2k3, walczymy za pomocą przycisku z. Właściwie to walka jest monotonna, brak umiejętności specjalnych, bo jak to autor określił, to jest demo.

Przejdźmy do fabuły. Opowiada ona o legendarnej kuli Królestwa Dartex, którą kradnie Dark Wieder (syn Lorda Vadera?). Kula ta w niepowołanych rękach może doprowadzić do zdobycia mocy panowania nad całym ludem Dartex. Jak to bywa, kula zostaje skradziona, a jej obecny właściciel atakuje Księstwo Morlani. Jego celem jest zdobycie władzy nad dwoma królestwami. Tak oto zapowiada się wielka historia, której dalszy ciąg mamy odkryć w pełnej wersji.

Co do samej gry, początek wydawał się podniosły, wręcz zapowiadało się ciekawie, niestety z biegiem gry przestałem odczuwać klimat. Powodem tego było niedopracowanie - mamy wojnę, królestwo podbija najeźdźca. Powinno panować jakieś poruszenie, a tymczasem ludzie sobie latają i gadają o różnych, niezwiązanym z tym, rzeczach, żyjąc sobie, jak gdyby nigdy nic. Dialogi raczej też nie są specjalnie przemyślane, przykład Woki i jego wypowiedzi zobaczycie na obrazku. Na początku gry mapping wypadł słabo, późniejsze lokacje jednak są w porządku. Jestem jednak w stanie spojrzeć na Talsa i Wokę, jako na pierwszą grę autora, z przymrużeniem oka - w końcu każdy ma za sobą tą swoją pierwszą grę.

Przeniesienie grafik z starszych wersji makera to może i nie jest zły pomysł.

Ale wykonanie zdecydowanie nie wyszło najlepiej.
Mapping nieco koślawy wyszedł, a system walki, ojej...
no i okno systemowe daje ładnie po oczach...


Tekst: Rahim
email: rahim_rpg@o2.pl