...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


The God of Crawling Eyes

Autor: Housekeeping

RPG Maker: RPGVX
Wersja: Pełna
Gatunek: Horror
Język: Angielski
Rozmiar: 37,4 MB
Ocena: 8/10

Informacje dodatkowe:
Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Wyobraźnia autora, to jedyny element który jest głównym czynnikiem do sukcesu jego projektu.
Dwa... Przedstawienie tego wszystkiego i zaimplementowanie w grę, pozwala na wejście do jego wyobraźni i świata, jaki w niej namalował.

W grze wcielamy się w bohatera o imieniu Max, jest on uczniem szkoły, a dokładniej liceum. Na pozór normalny chłopiec jak każdy inny, jednakże główny bohater przyjmuje tajemnicze leki, mające mu pomóc z zwalczeniem dziwnej i tajemniczej choroby.
Max wraz ze swoimi przyjaciółmi Lily i Chase, odkrywają że zostali uwięzieni w murach szkoły, a z pozostałymi osobami, albo nie mają kontaktu, ponieważ w tajemniczych okolicznościach zniknęły, albo odkrywają iż zostały one w brutalny sposób zamordowane.
Max postanawia się nie poddawać i ze swoimi przyjaciółmi, robią wszystko aby wydostać się ze szkoły, jednak czy im się to uda ?
Odpowiedzi na te pytanie jest kilka, z prostego powodu, ponieważ produkcja zawiera 4 różne zakończenia, a jakie ono będzie, zależy to tylko od gracza, ponieważ decyzje jakie podejmujemy w grze, przekładają się na dalszy rozwój fabuły.

Fabularnie, sądzę że grze niczego nie brakuje. The God of Crawling Eyes, jest ostatecznie bardzo dopracowany i tematycznie oddaje klimat horroru, który wylewa się z ekranu, oraz pozwala na utożsamienie się z bohaterami tej produkcji i wciągnąć w świat przedstawiony przez autora.
Gra zawiera cztery zakończenia i co bardzo cenię w produkcjach o tematyce horrorystycznej, decyzje jakie podejmujemy w trakcie gry, odpowiadając na pytania poszczególnym NPC, lub podejmując decyzje czy podjąć się kolejnego wyzwania czy też nie, mają wpływ na dalszy rozwój fabuły, co skutkuje różnymi zakończeniami gry.

W trakcie rozgrywki spotykamy się z dużą ilością łamigłówek i zagadek, doświadczamy ich podejmując decyzje w trakcie rozmowy z NPC, lub w czasie trwania jakieś czynności. Sądzę że stanowi to duże urozmaicenie do gry, co uważam za duży atut. Autor, również przedstawia niestandardowy system ekwipunku, gdzie sprowadza się on tylko do zdobytych przedmiotów, wyświetlanych na ekranie, ale użyć ich można, tylko i wyłącznie w określonych momentach kiedy zezwala na to fabuła.
The God of Crawling Eyes, serwuje bohaterowi wyskakujące straszydła zza okna, lub ciemnych zakamarków, co skutkuje tym że bohater musi się pilnować z zapisywaniem gry, ponieważ produkcja zezwala tylko na zapisanie w określonych momentach.

Produkcja, graficznie jak widzimy prezentuje się w czarnych jak i białych barwach. Momentami, zobaczymy odbiegające kolory od głównego zamysłu, ale to wszystko oczywiście jest zaplanowanym procederem ze strony autora. Co do całej budowy lokacji w jakich się poruszamy, oraz przedstawionego świata gry, sądzę że czarno-biały klimat i wszystko w całości przedstawione, tworzy coś oryginalnego i niespotykanego. Autor, się tutaj bardzo mocno postarał, co oczywiście się opłaciło, ponieważ grafika, jest niepowtarzalna i zapadająca w pamięci na bardzo długo. Oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
Grafika robi tutaj ogromne wrażenie, ale nie tylko ze strony lokalizacji w jakich się poruszamy, ale również: bohaterów, efektów które się poruszają (jak np. pojawiające się oczy, cze efekty z mgłą), jak i przedstawionych potworów i poczwar, ścigających bohatera. Ogólnie, opisując powyższe aspekty, jest to tylko namiastka tego, czego możemy doświadczyć w trakcie kontynuowania fabuły.

Muzycznie, melodie jak i elementy dźwiękowe idealnie wpasowują się w klimat jak i całą otoczkę fabularną, jaką serwuje nam autor. straszne charakterystyczne dźwięki, z dodatkami krzyków i wszelakich horrorach odgłosów, idealnie oddają klimat jak i łączą się w jedną całość z grafiką produkcji.

-Co mi wadziło?,
a to że gra jest odrobinę za krótka, bo jej przejście zajęło mi około 2h (wliczając w to wszystkie zakończenia) i druga rzecz która była nieco uciążliwa na początku, to brak możliwości zapisywania gry. Dałem się kilka razy złapać i byłem cofany lekko za daleko, od ostatniego zapisu, co skutkowało niepotrzebnym wydłużaniem gry.

Podsumowując, gra zapadła mi, na bardzo długo w pamięci. Pierwszy raz miałem okazję jej posmakować około pół roku temu (od momentu pisania recenzji), gdzie obejrzałem z niej gameplay. Natomiast jej niesamowity klimat (jaki zapewnia grafika i oprawa dźwiękowa), nie dały mi o sobie zapomnieć i po jakimś czasie, sam ją ściągnąłem i ograłem. Przyznam, że zapisywałem grę w takich momentach, abym mógł zobaczyć każde z możliwych zakończeń, jakie przygotował autor, ale tak jak napisałem powyżej, uważam że autor przypisując projekt do gatunku horror, który jest cholernie trudny, do zrealizowania projektu, który zadowoli gracza... Broni się i to bardzo dobrze!
Porządna klimatyczna produkcja, z oryginalną niepowtarzalną grafiką i oprawą dźwiękową.

Mamo, gdzie my jedziemy?
Na dachu budynku szkoły, ale dlaczego jest tutaj tyle czarnego dymu?
Szkielet, Czyjeś zwłoki i te straszne oczy!, musze stąd uciekać!
Czy wy też tutaj widzicie mojego sobowtóra i jakąś czarną postać?


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl