...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Tsukuru Archive
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Subiektywnie o Tekstowych Grach Fabularnych i nie tylko



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


The Try

Autor: Foxer

RPG Maker: 2003
Wersja: Demo
Gatunek: Logiczna
Język: Polski
Rozmiar: 1 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD


Przed egzekucją, skazańcy mają możliwość spełnienia swojego ostatniego życzenia. Jedni proszą o pizzę z colą, drudzy o kawałek ziemi, aby po śmierci ich dusza mogła zawędrować w zaświaty i nie tułać się po świecie.
Czy, aby tym razem osadzony, będzie chciał spełnić swoją nietypową zachciankę, czy może, zechce uratować swoje życie?


Nietypowe, mroczne, miejsce, zdobione kratami i grubymi łańcuchami. Głównym bohaterem, jest więzień, który został skazany na karę śmierci i przebywa w celi w oczekiwaniu na egzekucję. Przebywający w osamotnieniu, słyszy dźwięki stukoczącego metalu i po chwili narastające odgłosy kroków, które zmierzały w jego kierunku.
Był to jeden ze strażników więzienia, przybył on po skazańca, by zaprowadzić go na dokonanie egzekucji, jednak ten, był już przygotowany na coś innego. Strażnik ostatecznie zapytał, czy w związku z tym jest już gotowy na wypełnienie misji i czy jest pewien że chcę się podjąć tej ciężkiej próbie.

I to jest krótkie wprowadzenie, do rozpoczęcia walki o przeżycie, przez głównego bohatera
Wcielamy się w skazańca, który przebywa w więzieniu i nazajutrz powinien zostać stracony, jednak strażnicy pozwalają na dokonanie wyboru i dają możliwość uratowania swojego życia, poprzez przejście labiryntu, składającego się z licznych zagadek i łamigłówek. Jeśli się to uda, bohater zostaje ocalony.
Ostatecznie, fabuła kończy się na wprowadzeniu, ponieważ gra jest gatunkowo logicznym tytułem z aspektami, gdzie głównym celem jest rozwiązywanie łamigłówek, zbieranie czerwonych kryształów, które ostatecznie, po zgromadzeniu dają możliwość do odblokowania żółtego, pozwalającego zakończyć dany poziom.
Przesuwanie skał, włączanie przełączników, skakanie, ślizganie itd, to wszystko co oferuje tytuł. Poruszamy się po różnych poziomach, gdzie musimy dostać się do żółtego kryształu.
Są to labirynty w których przyjdzie nam zetknąć się z łamigłówkami, ale nie są one szczególnie trudne.
W zasadzie, cała gra opiera się właśnie na przechodzeniu poziomów, aby móc dostać się do kolejnych i tak do 30-40 minut, w zależności, czy przyjdzie graczowi powtarzać poziom, czy może uda się za pierwszym podejściem.

Mechanicznie, cóż można dużo napisać, bardzo fajnie zaprezentowane wprowadzenie, z tytułem gry, oraz autorem tytułu. Jak na grę logiczną zagadki/zadania, są dosyć proste i nie należą do szczególnie złożonych. Wciskanie przełączników, czy przesuwanie skał, znajdziemy praktycznie w każdej przygodowej produkcji. Z jednej strony, czuję lekki niedosyt, bo chciałbym dostać coś bardziej wymagającego, chodź z drugiej z autopsji, zdaje sobie całkowicie sprawę z tego że gdy jest coś za trudne, lub niezrozumiałe, szybko potrafi zniechęcić do dalszej rozgrywki. Więc tutaj mechaniki, zastosowane przy budowach zagadek wyglądają całkiem - poprawnie.
Przed każdym poziomem, mamy możliwość zapisania gry, oraz gdy coś pójdzie nie tak, można w każdej chwili wcisnąć Esc i przystąpić do poziomu ponownie.
Zdarzyło mi się nie tak przesunąć skałę, lub nie włączyć przełącznika, co skutkowało dalej całkowitą blokadą dostania się do żółtego kryształu i trzeba było zacząć od początku.
Błędów, nie dostrzegłem. Skały nie dawały odczucia ciężkich i przesuwały się dobrze, kryształki zawsze były poprawnie naliczane i nic się nie bugowało, a przejścia i przełączniki, funkcjonalnie scalone ze sobą odpowiednio, nie psuły rozgrywki. Dodatkowo, autor zablokował możliwość biegania, co z jednej strony, prezentowało się spójnie z odgłosami kroków, ale z drugiej trzeba było się w niektórych momentach nachodzić.
(poziom gdzie trzeba wciskać guziki i skały zmieniają się na skrzynki które można przesuwać - 1 pierwszej mapie po prawo wejście.)

Graficznie, tytuł korzysta z podstawowych zasobów RTP. Cała kolorystyka opiera się na ciemnych odcieniach, dające odpowiednie odczucie przebywania w lochach, a lokacje same w sobie różniły się tylko rozmiarami i rozmieszczeniem obiektów. Mapy lochów, uważam zostały przez autora popeawnie wykonane, przemyślane wykorzystanie obiektów i odpowiednio rozmieszczone w lokacjach. Autor, zachował tutaj tzw, realizm i nie zastosował czegoś takiego, gdzie przebywając w lochach, rozpoczynając poziom, nagle pojawiamy się w puszczy, lub lodowej jaskini, lecz niektóre lokacje. są zalane np, wodą po której gracz pływa, czy kamienne bloki z których są zbudowane labirynty.
Ekran tytułowy, początkowe wprowadzenie, grafiki systemu, wygląd kryształków i animacja wyświetlanych wiadomości. Komponują się w spójną całość i fajnie ze sobą wszystko współgra, gdzie potęguje klimat tytułu. Autor się postarał i nie wydaje się to wszystko takie drewniane, chociażby gdzie kończymy poziom, fajnie prezentuje się animacja żółtego kryształu, który został przez nas zdobyty. Oraz w trakcie przebywania w danym poziomie w dole ekranu widzimy ile kryształów zostało zgromadzonych. Co prawda nie jest to coś wielkiego, ale świadczy to że tytuł jest dopracowany.

Muzycznie, tutaj autor trochę mię zawiódł, na początku od samego ekranu tytułowego, możemy usłyszeć fajne klimatyczne mroczne dźwięki. Dalej przy wstępnym wątku fabularnym, również muzyczka jest klimatyczna, niestety, to czego mi zabrakło dalej to różnorodność dźwięków w różnych etapach w trakcie przechodzenia lochów. Można by było fajnie to wykorzystać i dodatkowo spotęgować klimat, niestety, szkoda że autor tego nie wykorzystał.
Na co zwróciłem również uwagę, to odgłosy kroków, fajnie zastosowanie i nie rzucające się na pierwszy plan. A gdzieś tam w tle zawsze je słychać, to bardzo mi się też spodobało.

Podsumowując, The Try, jest poprawnym tytułem, broniącym się w swoim logicznym gatunku.
Proste i nie skomplikowane zagadki, krótki i skromny wstęp, oraz dopieszczone detale, które na pierwszy rzut oka mogą się wydawać niezauważalne z poziomu gracza, ale już widoczne z poziomu osoby, która również tworzy w RMie.
Klimatyczna krótka produkcja na 30-40 minut, w zależności ile przyjdzie walczyć graczowi z zagadkami. Tytuł uważam za bardzo interesujący, mimo swojej prostoty, bardzo mi przypadł do gustu i jeszcze nie raz do niego wrócę. Gorąco zachęcam do pobrania i zagrania w tę produkcję.

Który wcisnąć guzik?
Pływanie to nie jest moja najlepsza umiejętność.
Dwa diamenty zdobyte!
Mała instrukcja obsługi.


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl