...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 3 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Warzelnia

Autor: Super Vegeta

RPG Maker: 2000
Wersja: Demo
Gatunek: Action RPG
Język: Polski
Rozmiar: 7,5 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
(brak)

DOWNLOAD


Twierdza jest miejscem, na które prędzej czy też później trafiają klasyki, które niegdyś z nieznanych nam przyczyn trafić tu nie mogły. Dlaczego o tym mówię? Ponieważ takim oto klasykiem jest właśnie Warzelnia. Niby nic specjalnego, gra nie ma nawet dobrej fabuły, muzyka to podstawowe RTP, to może mapping? Nie, tu też rewelacji nie ma, jest podstawowo. Co więc czyni tę grę tak inną i trzyma jej poziom? Zapraszam do lektury poniżej, a dostaniecie odpowiedzi na wasze pytania.

Gra sama w sobie nie jest niczym szczególnym, jest to demo, które Suve przedstawił w wersji 1.1. Niestety ta wersja została dość srogo skrytykowana, ale z tego, co czytałem i widziałem, krytycy mieli rację. Specjalnie dla was mam nowszą wersję, którą kiedyś wygrzebałem u Super Vegety, ostatnio w nią pograłem i postanowiłem co nieco napisać o swoi

ch odczuciach. Fabularnie gra nie powala i jest raczej słaba, albo słabsza. Jesteśmy Heniem, jednym z wieśniaków zamieszkujących wieś o nazwie Warzelnia. Wioska słynie z pysznego napoju alkoholowego, znanego na wszystkie strony świata. Wszyscy żyją swoim pięknym piwnym życiem, aż nagle wydarza się tragedia - jakiś zły mag zatruwa piwo, a w sumie to zmienia je w piwo bezalkoholowe (co mu to biedne piwo przeszkadzało swoją drogą?). Burmistrz wzywa najlepszego człowieka z wioski - HENIA! Dostajemy za zadanie ruszyć do sąsiedniej wioski, by poszukać jakichś wskazówek odnośnie tego maga.

Grafika w grze jest raczej spójna, dobrana pod typowo wiejski świat, Warzelnia przypomina słomiane domki w środku lasu. Grafiki postaci po śmierci wyglądają dość ładnie, wygląda jakby po ostatecznym ciosie rozlewała się z przeciwnika krew, niczym sok z kartonika, co bardzo mi przypadło do gustu. Z kolei muzyka jest tu już mniej ciekawa, nie przypadła mi za specjalnie do gustu, poza tą leśną, którą kojarzę z innej angielskiej gry. Muszę za to pochwalić odgłosy wydawane przez przeciwników w grze, bardzo ciekawie i pomysłowo wykonane.

To, co opisałem do tej pory, nie ma tutaj tak naprawdę większego dla mnie znaczenia, przy mechanice, o której napiszę za chwilę. Warto jednak wspomnieć co nieco o tych elementach, bo mimo wszystko bez nich gry by nie było. Dobrze, obiecana mechanika. W sumie to, co teraz napiszę, nie da takiego efektu jak samo zagranie w projekt. Na początku gry wita nas ekran z rozdzieleniem punktów Siły, Zręczności, Inteligencji itd. Co jest w tym najlepsze? Na dalszą rozgrywkę ma wpływ to, co wybraliśmy teraz, jeśli napakowaliśmy punkty w siłę i zręczność nasz bohater nie ma punktów inteligencji, więc jest typowym głupkiem, jeśli w inteligencję i zręczność nasz bohater jest słabiakiem. Bardzo mi to przypadło do gustu, jest smaczne i jak najbardziej wyróżnia grę spośród innych. Kolejnym wartym wspomnienia elementem jest abs. ABS to typowy „Hack n' slash”, czyli potnij pierwszy nim cię dopadnie przeciwnik. Do abs’u dodane zostały dodatkowe skille, których wraz z rozgrywką i walkami dostajemy więcej. Całej grze towarzyszą także mini gry w kasynie (niestety, są tu błędy), system czasu, własne menu.

Wszystko fajnie wygląda, szkoda tylko, że gra to demo i występują błędy. Mapping dość średni, pustawo np. w Warzelni, przeplatające się wciąż lasy nużą po czasie, fabuła jest praktycznie nikła, muzyka też niespecjalnie przykuwa. Mimo wszystko mechanika sporo tutaj nadrabia, mam nadzieję, że Suve wraz z kontynuacją projektu przyłoży się do wymienionych tutaj elementów. Gra to tak naprawdę fajny projekt, który jednak został słabo opakowany, przez co staje się typowym średniakiem. Z chęcią zagram w pełną wersję, na którą będę oczekiwać.



Rozdawanie statystyk podczas tworzenia postaci. Czegoś takiego nie widzi się w każdej grze.

Heniu, ktoś nam niszczy piwko! Weź zrób z tym porządek!
Dlaczego ktoś niszczy nasze piwo? Co to za lewar...
mimo iż mapping po czasie staje się nudnawy, to mechanika gry jest w stanie nadrobić straty.


Tekst: Rahim
email: rahim_rpg@o2.pl