


| Władca Żywiołów
| |
| Autor: Dragon Kamillo
RPG Maker: RPG95 Wersja: Demo Gatunek: RPG Język: Polski Rozmiar: 3,27 MB Ocena: 2/10
Informacje dodatkowe: - nie wymaga programu
|  | |
| DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM | |
Jeśli ktoś nie zna, muszę przyznać iż Dragon Kamillo to jeden z niewielu, który nic poza wersją RPG Makera 95 wzwyż
toleruje z przymrużeniem oka.
W gry spod ramienia RM95, grałem bardzo, ale to bardzo dawno temu, myślę że spokojnie było to z 10 lat wstecz.
Kiedy z początku zobaczyłem spod jakiej wersji wywodzi się Władca Żywiołów, moje nastawienie było ambiwalentne,
lecz w sumie produkcje wspierane przez 95, wyglądają całkiem przyzwoicie, więc i temu tytułowi postanowiłem
okazać zaufanie i pobrałem grę.
Świat potrzebuje odnowy. Żywioły wtedy wygasają i trzeba je odnaleźć zebrać razem w pewnym miejscu, odnowić i znowu gdzieś pochować.
Głównym bohaterem tej produkcji w którego się wcielimy, jest chłopiec o imieniu Marcus.
Młodzieniec, jak się okazuje od najmłodszych lat został wybrańcem, którego misją jest
odnalezienie tytułowych żywiołów, które straciły na swojej mocy, aby móc ponownie je przechować, a następnie ukryć.
Głównemu bohaterowi towarzyszy przyjaciel Fess, chłopcy, spotykają się w wiosce nieopodal domku zamieszkiwanego
przez bohatera i postanawiają razem wyruszyć w wielki świat.
Marcusowi, towarzyszą również magowie, to głównie za ich protekcją bohater postanawia odnaleźć kryształy żywiołów.
Magowie, wspierają bohatera, udzielając mu porad, oraz wyznaczając zlecenia.
Mechanicznie i Fabularnie, projekt co prawda posiada tę liniową fabułę, ale nie ma ona tutaj aż takiego dużego znaczenia.
Co do systemów i mechanik, poza nowym ekranem tytułowym, projekt oferuje podstawowe zastosowania. (system, walka, menu).
Ponadto, dialogi są bardzo niszowe i okrojone jak to tylko możliwe. Produkcja nawet nie oferuje interakcji z NPC,
którzy znajdują się w mieście, czy też wewnątrz budynków. Dialog tutaj odbywa się w momencie kiedy, jest on naprawdę potrzebny.
Graficznie jak i muzycznie, Władca żywiołów. oferuje podstawową bazę RTP oprogramowania, która jest lekko zmodyfikowana.
Natomiast muzycznie, produkcja w stu procentach bazuje na dźwiękach z oprogramowania.
Podsumowując, jak określił Dragon, jest to pierwsza gra zrobiona w RM95.
Produkcję zdecydowanie, przypisałbym do gier demonstracyjnych, które można dołączyć do programu, dla początkujących programistów.
Można z niej wyciągnąć, jak napisać wiadomość, jak stworzyć teleport, oraz jak przypisać nowego bohatera do drużyny.
Nie znajdziemy tutaj złożonych zdarzeń, dużej ilości tekstu, oraz oskryptowania (mam bardziej na myśli, bajery zbudowane na zdarzeniach).
Tylko prostą, krótką grę, która nie wymaga złożonego myślenia, z poprawnymi i estetycznymi mapkami, które będziemy oglądać.
.png)
Gdy spotykasz dawnego przyjaciela.
.png)
Most zniszczony, trzeba szukać innej drogi.
.png)
Fessa i Marcusa, atakują Gobilny!
.png)
Dlaczego do więzienia strażnicy wpuszczają obcych?
Tekst: Rubin
email:
rubinrpg@wp.pl