...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


World of Cebulandia

Autor: Jasemir

RPG Maker: RPGMV
Wersja: Pełna
Gatunek: RPG
Język: Polski
Rozmiar: 409 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
Zobacz filmik (Youtube)
[+18] Gra zawiera wulgaryzmy

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


World of Cebulandia została stworzona dla osób chcących wbić się w klimaty gildii, Warlords of Cebulandia i poznać część najbardziej aktywnych osób oraz jej gildyjne memy. Jak określa autor, gilda ta jest grupą osób grająca w Wowa, stacjonującą po stronie hordy na serwerze Chamber of Aspects


Miałem już okazje zagrać w jedną z gier Jasemira, pt. Familytale. Tytuł który również został stworzony dla osób najbliższych jako prezent świąteczny. Teraz autor serwuje kolejny projekt WoC. Mam poczucie iż Jasemir, tworzy projekty gdy emocje wezmą górę i postanawia uszczęśliwić przyjaciół lub najbliższych i w ramach prezentu serwuje im gierki.
Z autopsji zdaje sobie sprawę, że niezaplanowane projekty, stworzone na chillu, wychodzą nieoczekiwanie dobrze, ponieważ autor nie upycha w tytuł nie wiadomo czego aby zdobyć najwięcej punkcików w recenzji, lecz pokazuje to co powinno się znajdować w projekcie, bez zbędnych popisówek.

Fabuła opowiada o grupie przyjaciół ostacie gildii Warlords of Cebulandia wyruszają na specjalną misję odbicia firmy Zamieć (Blizzard) rąk nieznanej nikomu bandy fanatyków, którzy opóźniają pracę nad nowym dodatkiem do World of Warcraft. oznaj wersję alternatywną przyczyny ponad dwunastu miesięcy męki w Hellfire Citadel.
Sama fabuła jest liniowa i nie jest najwyższych lotów. Znajdziemy w dialogach odniesienia do wowa, oraz wypowiedzi bohaterów, będą nacechowane charakterami ludzi z prawdziwego świata, czyli z gildii, gdzie Ja jako gracz nie mający z tym środowiskiem żadnej styczności nie załapie o co chodzi. No bo wiadomo że nie znam osobiście osób, które reprezentują bohaterów. Na szczęście, w grze dzieje się tak wiele iż sądzę że na dialogi, czy na samą fabułę, gracz nie będzie miał czasu by zwrócić na to uwagę.

Mechanicznie, tytuł jest najwyższych lotów. Od samego początku rozgrywki, mamy możliwość przełączania się pomiędzy trzema drużynami:
- Drużyna Alfa
- Drużyna Omega
- Drużyna Delta
Każda z drużycn cechuje się innimi umiejętnościami. Jedni mogą wspinać się po budynkach, skakać po obiektach. Inni zaś odpowiedzialni sią za łamanie zabezpieczeń i otwieranie elektrycznych zamknów, a pozostali walczą z robotami i są odpowiedzialni za typowo szturmowe zadania.

Wszystko to dzieje się na łamach wszystkich misji w grze. Drużyny są zoobowiązane ze sobą współpracować, aby można było przedostać sie do kolejnej mapy i ukończyć pomyślnie daną misje.
Rozgrywka głównie skupia się na systemie walki, oraz na wielu zręcznościowych zastosowaniach, z którymi przyjdzie nam się zetknąć w czasie zwiedzania lokacji.
W walce na pierwszy plan nasuwa się złożony system bocznego widoku, w którym nasze postacie ładują swoje zdolności w kolejnych turach. Bohaterowie są podzieleni na klasy i w zależności jaką drużyną będziemy obecnie walczyć, będzie nam dane zagrać, tankami, healerami i typowymi skrzydłowimi, czyli takimi którzy posiadają specjalne skille do osłabienia przeciwnika, jak zabranie energii, która będzie potrzebna do przywołania ogromnego mecha.
Innym razem w czasie walki z grupą przeciwników, będziemy mogli wpłynąć na jednego z nich za pomocą umiejętności o nazwie dyskusja, odpierając w tym samym czasie ataki pozostałych. Złożoność systemu walki jest tutaj najwyższych lotów i sam balans jest umiarkowany, więc nie będą one ogrywane gładko, lecz przyjdzie nam w czasie walki, czasmai pomyśleć, jakie skille zastosować, aby wygrać. Zwłaszcza na początku rozgrywki.
Dodatkowo, jak wspomniałem wcześniej, znajdziemy tutaj wiele zręcznościowych zastosowań w trakcie chodzenia po mapie. Podkładanie bomb i uciekanie od ściany, aby wybóch nie zranił bohaterów, skakanie nad skrzynkami przed goniącym nas przeciwnikiem, czy zasięg wzroku u wrogich NPC, którym musimy się napatoczyć przed twarz, aby ten zaczął nas gonić by rozpocząć walkę.
Mechanicznie, tytuł tak przykrywa niedobór w fabule, że praktycznie o niej się zapomina. Więc to zdecydowanie na plus.

Oprawa gry opiera się o podstawowe zasoby rpg makera. Całość wypada bardz dobrze, pomieszczenia budynków są bogate w szczegóły i mapy są poprawnie zaprojektowane. Ścieżka dźwiękowa, poza kilkoma utworami, to także podstawowe melodie z programu, ale tworzą niesamowity klimat zręcznościowego rpga, gdzie tylko pozytywnie wpływają na odbiór fabuły i podkręcenie atmosfery.

Podsumowując, jest to porządny mechanicznie tytuł. Nie możemy się tutaj nudzic i bardzo dużo się dzieje w trakcie eksplorowania mapek. Do tego dochodzi złożoność wykonywanych misji poprzez przełączanie się pomiędzy bohaterami, którzy muszą ze sobą współpracować.
Szkoda że autor poszedł w stronę domowego projektu, czyli takiego który został wykonany dla znajomych. Gdyby tylko wątek fabularny został tutaj zmieniony i dobrze opowiedziany, byłby to porządny tytuł z zadatkami na komercyjny projekt. Niemniej, nie zważając na fabułę, zachęcam do zagrania w zręcznościowego RPGa gdzie przyjdzie nam wykonywać złożone misję, trzema bohaterami w tym samym czasie.

Drużyna Omega i Drużyna Alfa, przystępują do działań.
Próba włamania do systemu.
Goni nas jakiś potwór, trzeba skakać przez skrzynki
Uwaga, strzelają w nas, pozostał jeszcze jeden cel do eliminacji.


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl