...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 2 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Wrota Arkany 2

Autor: Ravenone

RPG Maker: XP
Wersja: Pełna
Gatunek: JRPG
Język: Polski
Rozmiar: 145 MB
Ocena: 8/10

Informacje dodatkowe:
(brak)

DOWNLOAD


Wrota Arkany 2... Nie grałeś, nie wiesz, co można wykonać w RPGXP. Ravenone się postarał, oj postarał (^_^). Jest to kolejna cześć przygód Elroara, chcącego wrócić do miłego oraz przytulnego domku. Gra jest jak najbardziej udana pod każdym względem!

Głównym bohaterem w grze jest nadal Elroar, wracający, jak już wspomniałem, do domku. Niestety, niespokojnie morze pochłonęło statek, a nasz zuch został okradziony. Zostało mu tylko ubranie i buty... Co za szubrawcy! Na dodatek zostawili go na pastwę losu... to znaczy krabów. Jednakże rybacy wyłowili go, jak i jego kolegi, Geretha. W końcu dowiaduje się, że jest w górskiej osadzie, Dun Areth. Wyrusza na poszukiwania swojego towarzysza... Tak prezentuje się mniej więcej intro. Ładne, klimatyczne, krótko mówiąc - cud, miód i orzeszki.

Grając, miałem wrażenie, że jest to podróbka popularnego Gothica. Sama akcja, naprężenie rozgrywki wzbudza miłe uczucia. Generalnie, klimat gry jest bardzo "średniowieczny" (bardzo ciągnie od tych czasów, przynajmniej mi się tak wydaje). Do wymian słów w grze też nie można się czepić, są stosowne do danej epoki. Mapki niekiedy wieją pustką, ale ustawianie tilesetów raczej powinno się wykonywać przed wydaniem. Przy wydaniu kolejnej wersji radzę posprawdzać >_>/. Walki są niezmiernie trudne, lepiej przeszukać całe miasto, aby zyskać dobry ekwipunek i kilkanaście savarów (jednostka monetarna), niż lecieć jak szalony na zwierzynę. Zalecane także wykonywanie questów w jak największej ilości. Podsumowując, tu gra ma kilka błędów, ale da się je wybaczyć. PS. ta podróbka dobrze wychodzi ^^.

Tilesety użyte w grze to są oczywiście Inquisitor. Może go i za dużo w grach, ale tu nie da się go nie użyć. Bez niego ta gra nie miałaby klimatu, a bez klimatu w grze to jak w kuchni bez talerzy. Oczywiście RTP też jest tam użyte, szczególnie jest widoczne w lasach. W tle leci muzyka... ach jaka rozkosz, gdy usłyszałem znane mi dźwięki z World of Goo. Ravenove'nie, wiesz jak dopasować muzykę (^.~)b. Biorąc się za skrypty, nie zwlekałem z otwarciem ReadMe. Powiem szczerze, sześć skryptów na liście to chyba zbyt mało.. jest ich zdecydowanie więcej, jestem tego pewien. Straaasznie podoba mi się dziennik (tj. Quest Log Jaberwocky'iego) oraz menu. Jak kiedyś (może) przerzucę się na XP, zapewne użyję ich.

Sumując - jest to jedna z nielicznych (przynajmniej dla mnie) gier, do których się człowiek przyłożył. Wielkie gratulacje dla założyciela Gońca RM (polecam) oraz twórcy tej gry. Podobno chodzą pogłoski, że wyjdzie cześć trzecia. Mam nadzieję, że ujrzy ona światło dzienne i zagości w murach Twierdzy.

Autor nie rezygnuje z rtpowego stylu.

Chociaż w grze większość materiałów to oryginalne wyroby.
Mapping jest wykonany bardzo ładnie, trzeba przyznać. Zwiedzanie zakamarków to czysta przyjemność.
Za wiele od pierwszej częście to się nie zmieniło, ale nadal prezentuje się dość ciekawie.


Tekst: Radek02
email: rgryczan@gmail.com