...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 3 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyką azjatycką
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Wyspa dla dwojga

Autor: Reaven

RPG Maker: ME
Wersja: Demo
Gatunek: JRPG
Język: Polski
Rozmiar: 24 MB
Ocena: 6/10

Informacje dodatkowe:
(brak)

DOWNLOAD


Gdy już któryś raz z rzędu Rahim postanawia zagrać w Risen, ale opinie innych go nie zadowalają i się poddaje, przypomina sobie inną grę o pewnym piracie dezerterze, którą to wygrzebuje z odmętów swoich magicznych płyt. Dziś zajmiemy się grą, która nie należy do najmłodszych. Nie, nie, właściwie to jest jedną ze starszych na scenie, bo wydana została w 2004 roku, ale ma w sobie coś takiego, że potrafi przyciągnąć na jakiś czas i zająć nas swoją istotą. Mowa tutaj o grze nie innej, jak Wyspa dla Dwojga.

Gra opowiada nam historię chłopaka imieniem Joshua, który to dał drapaka z pirackiego statku, bo miał dość bycia przysłowiowym popychadłem. Gdy nasz bohater dociera do wyspy, spotyka dziewczynę o imieniu Lilandra. Jako że na wyspie panują dość surowe zasady, a obcy traktowani są nieraz jak jakaś skaza na zdrowym organizmie społeczeństwa, Lilandra i Joshua postanawiają dobić targu. Zaczynają współdziałać, a wszystko po to, aby przetrwać. Od tej pory jedno staje się dla drugiego oczami i uszami.

O ile gra niszczy mnie fabularnie (na to jest głównie nastawiona), to graficznie mnie trochę odraża. Chipsety są do siebie nawet dopasowane, jednak już charsety i facesety niespecjalnie pasują do reszty. A szkoda, bo podniosłoby to ocenę gry pewnie jeszcze wyżej. Co do samej ścieżki dźwiękowej, to jest ona dość przyjazna, dopasowana do siebie, muzyka współgra z grą doskonale.

Dowód na to, że gra jest inna od reszty i warto na nią zwrócić uwagę, to brak leveli i expa. CO TAKIEGO?! Tak, autor postawił wszystko na jedną kartę i postanowił grę oprzeć o dobrą fabułę, a nie ciągłe, bezsensowne nawalanie w klawisze.

W samej grze uświadczymy dwóch minigierek. Jedną z nich jest ucieczka przed spadającymi głazami, a drugą rzucanie beczkami w przeciwników. Mieszkańcy wyspy mają losowe dialogi, dlatego interakcja z nimi jest za każdym razem inna, co urozmaica rozgrywkę. Możemy zwiększać swoje statystyki, ćwiczyć nasze zdolności i uczyć się zaklęć. W samej grze uświadczymy też systemu dnia i nocy (co ciekawe, powiązany jest on z fabułą, a nie, tak jak w większości gier, wrzucony, aby był...). W grze uświadczymy turowego systemu walki, znanego nam z makera 2003.

Sama gra wypada dość dobrze, potrafiła przyciągnąć mnie na dłuższą chwilę, co jej się chwali, bo mało tytułów ostatnimi czasy przyciąga moją uwagę. Myślę że Reaven odwalił kawał dobrej roboty. Warto wspomnieć, że gra nie została nigdy ukończona (przynajmniej oficjalnie na ten temat nic mi nie wiadomo), wydana została jako demo, mimo iż długością przebija niejednego pełniaka czasów teraźniejszych.



Nie ma to jak romantyczny klimat gospody, gdzie jest moje miejsce?
Eee, tak, mapa świata, zapewne jestem tutaj.
Wino, kobiety i śpiewy, gdzieś już to chyba widziałem.
Klasyczny system walki z RPG Makera 2003.


Tekst: Rahim
email: rahim_rpg@o2.pl